23.5.2012 23:14
Miksutinn kirjoitti:Dt tyhjennetyllä putkella, 12/58 väleillä, ohittamattomalla moricilla 82kmh mittariin, 72kmh gepsiin.
mutta tosiaan moricci hakkaa kuolemaan, joten en oo kun kerran kokeillu nuita huippuja. matkavauhti jää siihen 7800rpm ja mittariin 65kmh, gepsiin 56
23.5.2012 23:38
Pattes798 kirjoitti:Samoilla väleillä, 76 mittariin ohitetulla moricilla
Toki meikäläisen elopaino 83kg ja melkosen loppuunajettu mäntä 15tkm saattaa vaikuttaa asiaan
23.5.2012 23:57
24.5.2012 21:57
24.5.2012 22:15
24.5.2012 23:11
Niin? Tämähän vaan lisää pitoa? Hidastuuko mopon huiput, jos takarengasta levennetään? Tällöinhän kitka niin ikään kasvaa?no jos niin ajatellaan että paino lisää kitkaa renkaan ja asfaltin välille
En tiiä, itellä menneet kaikki mopot ihan tai lähes yhtä lujaa, oli painoa päällä sitten se oma 60 kiloa, tai omapaino+läskikaveri+kaljakoppa (eli varmaan joku 160 kiloa yhteensä?). Kiihtyminen kestää törkeen kauan, mutta kyllä silti ihan melkein samat huiput on saatu kerättyä tasasella (mitä nyt ilmasvastus kasvaa, ja meno siitä vähenee).jukke96 kirjoitti:Kyllä se näissä mopon tehoissa ja nopeuksissa vaikuttaa
25.5.2012 0:37
25.5.2012 8:48
25.5.2012 11:40
25.5.2012 12:09
26.5.2012 10:25
26.5.2012 10:37
26.5.2012 18:26
No miten ihmeessä renkaan ja maan välinen kitka voi mitään vastustaa merkittävästi????Helvetinhedelmä kirjoitti:Itse olen aina ollut ainakin siinä luulossa, että kitka on juurikin, liikettä tai liikkeen alkamista vastustava voima?
Ala ja ylämäissä se alkaa tuntua, mutta tasamaalla ei tunnu muu kuin ilmanvastus.Aivan varmasti vaikka tuo 60kg ero alkaa jo mopon tehoilla tuntua.
26.5.2012 19:51
Slerpa_ kirjoitti:No miten ihmeessä renkaan ja maan välinen kitka voi mitään vastustaa merkittävästi????Helvetinhedelmä kirjoitti:Itse olen aina ollut ainakin siinä luulossa, että kitka on juurikin, liikettä tai liikkeen alkamista vastustava voima?
Ala ja ylämäissä se alkaa tuntua, mutta tasamaalla ei tunnu muu kuin ilmanvastus.
26.5.2012 22:53
No joo, tämänkään ei tulisi paljoa vaikuttaa, kun kumminskin siinä mopossa on ne jouset, jotka ennemmin antaa periksi kun rengas.Tasamaalla vaikuttaa vierintävastus, eli toisin sanottuna energia joka kuluu renkaan kasaan painumiseen/muokkautumiseen ja vastaavasti myös pehmeällä alustalla ajettaessa alustan muokkautumiseen.