Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.
26.10.2012 20:50
Komiasti luisteli Tunturi tänään.
Aamulla oli vähän turhankin liukasta kun tiet olivat peilijäässä. Noh, illalla oli kivempi ajella ja sai pari kertaa käydä himassa tankkaamassa lisää bensaa ettei jää tien päälle.
Saattoi naapurit katella kun pari muutaman kerran kun kotoa lähdin niin aina kunnon sladissa... Eikä nastoista tietoakaan, mitä niillä tekee
.
Huomiseksi luvattu lisää lunta, pääsee taas luistelemaan.
26.10.2012 21:30
Kellää mitää vinkkei hyvää ajotyylii talvel ku nastoi ei viel oo et mite kannattaa jarruttaa ja ettei lähtis helpost menee poikittai ja jos kaatumas nii mite sais otettuu vastaa vähäse tai ees pehmennettyy kaatumist? Ku menee jarrut kokoaja lukkoo vaik häväse painaa ei uskalla ku jaloil jarruttaa
26.10.2012 21:33
lusikka6000 kirjoitti:Kellää mitää vinkkei hyvää ajotyylii talvel ku nastoi ei viel oo et mite kannattaa jarruttaa ja ettei lähtis helpost menee poikittai ja jos kaatumas nii mite sais otettuu vastaa vähäse tai ees pehmennettyy kaatumist? Ku menee jarrut kokoaja lukkoo vaik häväse painaa ei uskalla ku jaloil jarruttaa
Kyllä mä oon ainaki jokasella mopolla pystyny painaa taka/etujarruu liukkaallakin silleen että ei mee lukkoon.. Peeveeki on ollu missä takajarru on vähän sellanen on/off..
Sitte jos pitää äkkijarrutusta tehä ilman nastoja niin perseeseenhän siinä mennään.. Ohi voi yrittää
26.10.2012 21:38
Mutkissa yms ''pahoissa'' paikoissa ajat vitun rauhallisesti ja sitte ku pääset suoralle nii unleash the beast
26.10.2012 21:57
Ite ainaki moottorijarrutan, ei pysty takajarruun koskeakkaan tai lähtee perä alta. Takajarrun takia meinasin heittää heti koulun jälkeen risteyksessä auton alle, ku lähti perä alta nii jäi jarrutus vähän puoliväliin.
26.10.2012 22:14
Kyllä siihen jarruun voi koskea kun opettelee jarruttamaan rauhallisesti. Vaatii pari ajokertaa joka syksy ennenkuin tottuu siihen liukkaalla jarruttamiseen, varsinkin jos laitos vaihtuu.
26.10.2012 22:16
Kyl mä ainaki jarrutan peilijäälläkin kun nastat on, takarengas menee lukkoon helposti ja eturenkaalla kärsii jarrutella jonkun verran ja jos menee lukkoon niin sillon vaan löysätään jarrua, itsellä ainakin melkolailla selkäytimessä jo.. Essonbaarijuttuja nuo että talvella ei tarvita jarruja ja pelkästään moottorijarrua, pääseehän sitä niinkin mutta huomattavasti kaikille osapuolille turvallisempaa ja mukavampaa on käyttää kunnon renkaita joilla voi myöskin jarruttaa...
26.10.2012 22:18
täytyy varmaan laittaa nastat skoduun alle ku molemmissa päissä on sakkopinta
ja kaiken lisäksi molemmat jarrut on-off tyylisiä.
26.10.2012 22:20
Se on vaa siinä ku on 100% sileä katurengas, pitoa ei yhtään. Meni 10 sekunttia päästä koulun pihasta liikkeelle ku liika liukasta. Juuri tällä näkymin en saa nastarenkaita ollenkaan koska tuli vanhempien kanssa huudeltua ristiin ja rastiin, kun kusipäät halusivat että haen heille pizzan, koska ovat ite niin saatanan laiskoja. Tyttöystävä meillä eikä yhtään vittuakaan kiinnostanu, eli siis näillä näkymin jos bensarahaa löytyy niin tämä talvi mennään kokonaan sileillä katukumilla, tai sitte jään jossakin vaiheessa auton alle ja sanon noille kusipäille että joko saan uudet renkaat.
26.10.2012 22:25
Tänään tuli ekat talviluisut otettua
on muuten nättiä ajaa loivaan mutkaan n.50km/h ja luisuttaa koko mutkan ajan
kesäkumeilla vielä. Mutta sitten puhkes etukumi ja mopo on taas tallissa vähän aikaa
26.10.2012 22:41
voinko kysyy et minkä kokone rengas on Derbi X-treme 05:ssa ja voitteko linkittää jonkun sivun mistä siihen sais nastarenkaita ja renkaathan on smotot. ku en löytäny ite mistää
26.10.2012 22:44
Kuitenkin rengaskeskustelut hoidetaan 100% Renkaat/vanteet-viestiketjussa.
Eli sinne Renkaat/Vanteet topikkiin kyselemään.
26.10.2012 22:54
Ymmärrän ton jarrutusprobleeman noissa uusissa levyjarruissa, kun niillä meinas mennä kesälläkin ajotunnilla jarrut lukkoon, perhana kun ne jarruttaa tehokkaasti...
Tunturin jarrut on siitä hyvät että ei mee helposti lukkoon, mut jarruttaa kuitenkin hyvin. Etujarrua ei liukkaalla juuri viitti käyttää, kun jos etupää lähtee luistelemaan niin sit tulee remonttia mut peräluisun pystyy hallitsemaan hyvin.
Rauhallinen jarruttaminen ja tarpeeks pitkä jarrutusmatka niin varmasti pysähtyy ilman että on stonga täynnä käsiä.
26.10.2012 23:11
No eipä lähtenykkään talviajo niin hyvin käyntiin. Parin kilsan koulumatkalla kolmet pannut
Ekat tuli vedettyä heti kotipihasta lähdettyä, kun kokeilin kuinka liukasta on... Toiset sitten bussin perässä kun dösä vetää jarrut lukkoon väistääkseen vastaantulevaa autoa, niin eihän siinä mankilla kesänakeilla pahemmin loivassa mutkassa jarrutella. Viimeset lipat tuli viimesessä risteyksessä, oli vaan yksinkertasesti niin liukasta, että käytännössä paikaltaan meni kyljelleen. Onneks kolhuja koki vaan omatunto ja iha vähäsen polvi
Vaihoin eteen nastat, onnistuin sitten laittamaan venttiilin väärälle puolelle ja kolisee jarrusatulaan... Oli pelottavaa ajaa hussella, mutta onneks selvisin pystyssä.
26.10.2012 23:36
Niin... Tai sitten tyytyy vaan kispailemaan talvella ko eipä tonne kehtaa smotoilla ihteesä tapattamaan..