Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Keuliminen

14.3.2015 22:30

Vireboy kirjoitti:Ite huomasin, että perse aivan helvetin taakse, hyvin ajotettu rykäsy+kytkinpommi niin alkohan se nousemaan :D Välit kuulostaa aika lyhyiltä nii en tiiä kannattaisko suoraa kakkosella nostaa ja aika hitaista vauheista, siitä se sitte lähtee ;) Mulla 13/62 välit ja ykkösvaihde loppuu silti heti, että kun saa nousemaan keulan nii kakkosta vaatii samantien et ei tipu heti.


Sulla tais olla e-noxi riejus eikö? Kannattaa kyl nostaa kakkoselta suoraa. Sen oon huomannu et vakioväleil ja vakioputkelki on hyvä nostaa kakkoselta. Ei lopu vaihe ihan nii nopeesti, ykkösel saan keulan ylös mut samantien tippuu koska vaihe lopuu keske.

Re: Keuliminen

15.3.2015 23:01

Juu noxi on. Pitäs laittaa varmaa lyhyemmät välit (nyt 13/62) et sais kakkosel ylös yhtää ku ei viel osaa oikeen nostaa ja en haluu lyhyempiä välejä vaihderallin, kulutuksen ja huippujen laskemisen takia :D

Re: Keuliminen

19.3.2015 1:04

Morjenttes vaan! Nyt tarttettaisiin niitä protipsejä keulareenin aloittamiseen. Kortin saan tuossa ensiviikolla ja olis tarkotus alotella keuliskelemaan, kun täällä on parit hyvät syrjäiset suorat jossa voi reenailla. Elikkäs keulimisesta on kokemusta polkupyörä puolelta ja sillä matkaa menee paljon ja kulmanhaut sun muut, eli onko tästä mitään apua mopolla keulimisen aloitteluun. Nyt niitä tietoja kokeneilta ja vähemmän kokeneilta. Vireinä noxi,21mm ja muuta mukavaa ;) ;)

Re: Keuliminen

19.3.2015 22:58

Itellä Beta 11-65, tyhjä vakioputki, 3 nostan istualteen ylös pitkän reenin jälkeen. Aijjemmin kakkosella ja heti vaihto kolmosella. Katkennu kytkinkahva, 2 sormee kytkimellä ja tangossa niin pysyy kokoajan hyvä ote. Kannattaa ehjää kahvaa siirtää "sisemmäs" niin jää ne kaksi sormea aina pitämään tangosta kiinni ja ei otteen lipsumisen takia sitten olla ojassa

Ensinnä nostelee vaikka 1 tai 2 vaihteella, ku keula nousee ilmaan heti jarrulla alas niin alkaa reflexiä syntymään. Kytkinpommi ja nykäisy vain pitää oppia ajoittamaan. Pikkuhiljaa enemmän kulmaa ja jarrulla aina alas. Sitten joskus kytkinpommi onnistuu liian hyvin ja huomaat että reflexi toimii ja sitten uskallat heittää enemmän kulmaa. Ja siis kulmaa ihan reilusti kun alkaa uskallusta löytymään niin ei tarvi koko aikaa ajaa kaasu pohjassa.

Vaihteen vaihto pitää vain opetella. En nyt osaa sen enempää neuvoa mutta jokainen keulimisen aloittanut on sen oppinut, joten tekin kyllä sen opitte aikanaan.

Tulosta ei synny viikossa, ei kuukaudessakaan mutta vuoden päästä matkaa taittuu jo pitkälti hytti pystyssä. Ei kun pojat reenaamaan ku tiet alkaa sulamaan ;)

Ps. älkää keuliko missään missä liikkuu paljon ihmisiä, esim kauppojen edessä, sillä ihmiset aina hermostuu "rällääville" mopoilijoille. Nähkää vaivaa ja ajakaa hiljaisimmille teille jossa ei liiku paljoa lujaa ajavia autoja, ja jos autoja liikkuu väistäkää aina niitä niin ei tarvitse sietää pahoja katseita

Re: Keuliminen

20.3.2015 0:10

Mitäs välejä porukka suosittelee yleisesti keulimiseen? Nyt kiinni 11-60 välit ja ei noilla oikee ite ainakaa keulaa saa kauan pysymää ylhääl. Mietin et oisko 11-65 hyvät keulimisee? Mopona siis Rieju MRX jossa arrowi kiinni.

Re: Keuliminen

2.4.2015 14:36

Mitä on porukka keksiny ku nyt alkaa toi keuliminen sujua ja perkeles työtää huohotinletkusta lootaöljyä pihalle minkä ehtii :x Kokeilin taittaa sen kaksinkerroin nii et ei pääse tulemaan ni alko vuotaa siitä kiksin jännitysruuvin alta :s Am6 kyseessä siis.

Re: Keuliminen

2.4.2015 18:35

Älä nyt saatana sitä kaksinkerroin taita, se on aivan tarkotuksesta siellä. Laitat siihen pidemmän letkun ja vedät nippusiteillä runkoon kiinni niin ettei pääse valumaan, oli kulma mikä.

Re: Keuliminen

2.4.2015 18:45

Tiiän kyllä mut sitä tuli niin perkeleesti et oli pakko jotai kokeilla :D Pitää joo virittää siihe joku pidempi letku, kiitti vastauksesta ;)

Re: Keuliminen

5.4.2015 18:46

Eipä auttanu letkun jatkaminen, puskee silti öljyä keuliessa huohotinletkusta. Laitoin letkun menemään moottorin etuosaa kohti ja ylöspäin mutta samaa tahtia tulee :x
Pitänee kokeilla vetää se letku ihan kunnolla vaikka rungon takana ylöspäin jos auttais.. :|

Re: Keuliminen

5.4.2015 19:11

Ei mulla ainakaan ikinä tullu öljyä sieltä keuliessa, eikä kyllä muualtakaan.

Re: Keuliminen

20.4.2015 20:02

Kaverit on sanonu ettei kannata 1 vaihteella edes harjotella että ottaa rajotin heti vastaan (Ja niihä se kyl tekeeki) mutta 1 vaihteella saan keulan helposti ylös ja 2 vaihteella se ei sitte nouse paljo yhtään vaikka annan kunnon kytkinpommin ja nykäsen kunnolla. Mulla on E nox tehari ja 12-70 välit. Kannattaako/pitääkö mun vaihtaa 12/65 välit ja oisko mitään neuvoja. Jarrun käytön oon opetellu sillä 1 vaihteella koska en saa 2 vaihteella tarpeeks korkeelle keulaa ja oon nyt harjotellu 2 vaihteella keulan nostoo viikon :/

Re: Keuliminen

1.5.2015 17:30

Millasia "joustavia" kilven telineitä porukka on tehny että kestää vetää kilvelle ihan huoletta? :D

Re: Keuliminen

6.5.2015 9:07

Miten porukka saa käytettyä kytkintä yhel tai kahdel sormella? Ootteko säätäny sen jotenki nii että se on pohjassa aikaisemmin että ne muut sormet mahtuu sen kahvan alle vai katkasu sen kahvan jotennii. Ite koitan tällä 2005 derbi senda xtremellä keulia, välit 11:65, suutin 72, ja en oo varma, mutta tuntuu että on kuriton putkikin koska vakioväleillä (12:65) kulkee sen 72kmh@gps, noilla 11:65 väleillä menee sen 65.

Edit: juu ja on rajaton cdi ni vääntää sen 12k rpm

Re: Keuliminen

6.5.2015 23:18

Itel on katkastu, siististi viilattu ja kiillotettu kytkinkahva. Lisäks ei oo ihan kiinni tupessa se, vaan silleen että sen saa painettuu kahel sormel nii ettei muut jää väliin.

Re: Keuliminen

18.5.2015 20:28

Onko täysin vakiolla Apikalla edes mahdollista keulia. Kulkee sen n. 50 :lol: