2.8.2012 21:49
3.8.2012 0:36
Miiggael kirjoitti:No se poliisi jonka kanssa juttelin sano että ei se siitä ite välitä, mutta kait joku tiukempi saattaa niinkin tehdä.
3.8.2012 1:00
EY-tyyppihyväksytyn 1 ja 2 momentissa tarkoitetun ajoneuvon moottorin, pakoputkiston ja äänenvaimentimen sekä niiden osien vaihtaminen tai voimasiirron muuttaminen on sallittu ainoastaan kyseiseen ajoneuvoon tarkoitetuilla tunnusnumeroin tai merkinnöin varustetuilla varaosilla ja menetelmillä. Osan vaihtojen tulee lisäksi täyttää L-luokan rakenneasetuksen liitteen 2 kohdassa 19 säädetyt virityksen estävät merkintävaatimukset seuraavasti:
a) ajoneuvossa olevaa viritykseneston valvontakilpeä tai -tarraa, jossa on merkittyinä ajoneuvoon asennettavaksi hyväksytyt varaosan tunnusnumerot, ei saa poistaa ajoneuvosta;
b) varaosan mukana toimitettu erillinen, valvontatiedot sisältävä tarra tulee osan vaihdon jälkeen kiinnittää ajoneuvoon valvontakilven tai -tarran viereen, jos käytettävän varaosan tunnusnumerosta ei ole valmiiksi tietoa ajoneuvon viritykseneston valvontakilvessä tai -tarrassa;
c) jos valvontatiedot sisältävää tarraa ei ole varaosan mukana toimitettu, vastaavat tiedot käytettyjen osien tunnusnumeroista tulee todeta muutoskatsastuksessa.
3.8.2012 18:53
4.8.2012 1:29
Sako600 kirjoitti:Eli mopo olisi laillinen kun muutoskatsastais sen välienvaihdon jälkeen? Paljonko sellanen lystikin maksaisi? Ja vaikka välit olisi vaihettu eikä mitään muutoskatsastuksia ja poliisi pysäyttää ei se kun korkeintaan määrää muutoskatsastettavaksi?
4.8.2012 13:12
4.8.2012 13:40
juh0zkii- kirjoitti:Ainakin serkun ex-monkista oli poliisit laskenu etu- sekä takarattaat kun oli ylipirteästi kiihtynyt..
4.8.2012 14:04
4.8.2012 15:15
4.8.2012 15:22
Etkö tajunnut Vauhtiviivatarran viestiä? Hitot miten käytännössä, täällä mennään lain mukaan.Kakkutukka kirjoitti:Edelleen sekin on vaan teoriassa. Käytännössähän ihan eriasia, poliisikohtaista jne. Tosin en ole IKINÄ nähnyt/kuullut tilannetta jossa esim. poliisi laskis etu ja takarattaan piikit. Toki vooihan ne eppäillä jos se kovin kiihtyilee, ja jos todellakin on mulkku kyttä niin sehä voi varmaan määrätä katastettavaks.
4.8.2012 23:59
Sako600 kirjoitti:juh0zkii- kirjoitti:Ainakin serkun ex-monkista oli poliisit laskenu etu- sekä takarattaat kun oli ylipirteästi kiihtynyt..
Itsekkin tiedän muutaman tapauksen missä poliisi oli alkanut laskeen rattaita. Oliko serkulles tullut mitään?
5.8.2012 0:45
Shape kirjoitti:Etkö tajunnut Vauhtiviivatarran viestiä? Hitot miten käytännössä, täällä mennään lain mukaan.Kakkutukka kirjoitti:Edelleen sekin on vaan teoriassa. Käytännössähän ihan eriasia, poliisikohtaista jne. Tosin en ole IKINÄ nähnyt/kuullut tilannetta jossa esim. poliisi laskis etu ja takarattaan piikit. Toki vooihan ne eppäillä jos se kovin kiihtyilee, ja jos todellakin on mulkku kyttä niin sehä voi varmaan määrätä katastettavaks.
6.8.2012 20:18
6.8.2012 20:26
Valtioneuvoston asetus ajoneuvojen rekisteröinnistä kirjoitti:22 §
Rekisterikilpien kiinnitys
Ajoneuvoa varten annettuja rekisterikilpiä ei saa kiinnittää ajoneuvoon ennen kuin ajoneuvo on ensirekisteröity ja otetaan liikennekäyttöön Suomessa.
Rekisterikilvet on kiinnitettävä autossa eteen ja taakse, traktorissa ja moottorityökoneessa eteen tai taakse, moottorikelkassa molemmille sivuille ja muussa ajoneuvossa taakse kilville varattuihin paikkoihin ajoneuvon poikkisuuntaan, pystyasentoon tai enintään 30 astetta alareunasta ulospäin kallistettuna ja siten, ettei mikään ajoneuvon osa tai varuste osittainkaan peitä sitä. Rekisterikilpi tulee tarvittaessa pohjustaa tai kehystää siten, ettei se ajoneuvoa käytettäessä vahingoitu. Rekisterikilpeä ei saa taittaa, leikata tai peittää, eikä siihen saa kiinnittää tarraa, merkkiä tai kilpeä.
Rekisterikilpien kiinnitysruuvien päät on maalattava pohjan värisiksi tai peitettävä pohjan värisillä tulpilla.
Luvanvaraiseen tavaraliikenteeseen käytettävän auton rekisterikilvet on kiinnitettävä erilliseen, niitä ympäröivään keltaiseen kohoreunaiseen kehykseen, jonka leveys on 20 mm.
10.8.2012 14:31