Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.
27.5.2013 21:01
Hyviä syitä siihen miksi suorituskieltoa pitäisi lyhentää. Pelkkä kahvakuume ei kelpaa validiksi perusteluksi, mutta muutoin voit käyttää mielikuvitusta keksiessäsi perusteita lyhennykselle. Kirjoitusasu on vapaa, voit tehdä lomakkeen vaikkapa hyödyntämällä Wordin tai Open office writerin valmiita asiakirjapohjia.
28.5.2013 14:53
Nonii kiva,tänään oli inssi ja tulipa kämmättyä,ekalla kerralla alinopeus porteissa,tokalla osui aeroxin jalka tötsään kun pääsin viimeselle portin läpi,en huomannu ollenkaan ja tilaa oli omasta mielestä riittävästi...virhe oli niin pieni että sain uusintayrityksen,ja sitte pamautin ylinopeutta,kiva kun roxin mittari ei näytä lähellekään oikeaa nopeutta
Perjantaina uusinta,nyt hieman kuumottelee kun työt alkaa seuraavalla viikolla
läpi sen pitäisi mennä ja olisi kyllä nytki,eikai 34 ole mitenkään liian kova nopeus? Tosin hieman agressiivisesti tuli vejettyä mutkat....
28.5.2013 14:57
Käsittääkseni ylinopeutta saa siinä ajaa, mutta vauhdin tulee pysyä tasaisena. Jos sulla on oma mopo jo, niin kannattaa treenailla noita tyhjällä parkkipaikalla.
28.5.2013 15:01
Tiiä sitte,melko äkäsessä kulmassa tuli vejettyä porttien välit ja...mutta sanoi vaan että nopeus lähti tällä roundilla lapasesta,kai se 34 on liian kova vauhti
Ens kerralla vaadin että etukäteen katotaan gepsillä että mikä on mittarinopeus gepsiin verrattuna
28.5.2013 15:43
Kyllä portti tehtävässä saa ajaa vaikka 45 jos siltä tuntuu, sitä vaikeempi se vaan on mitä kovempaa tullaan. 30km/h on miniminopeus. Mikä ikinä se vauhti sitten onkaan pitää sen pysyä tasaisena sekä ajolinjan olla hyvä ja suorituksen hallittu. Katseen suuntaus on myös erittäin tärkeä.
Mikäli nyt oikeasti ainut "virhe" oli 34km/h niin eihän se oikea päätös ollut tutkinnonvastaanottajalta. Enemmän kuullostaa tuo "nopeus lähti lapasesta" että nopeus kiihtyi loppua kohden.
28.5.2013 17:43
Mulla kans huomenna käsittelykoe ja tasasen 30 vauhti on vaan niin vaikeeta hakea, kun vauhdin hakemiseen paikalla on suhteellisen pieni alue. Luulis kyllä ettei ns. ylinopeus mitään haittaa
28.5.2013 17:56
Minulla oli vaikeuksia nopeuden tietämisessä,roxin mittarinopeudesta ei ollut juurikaan mitään hyötyä kun se heitti niin paljon...
28.5.2013 18:58
Unohtakaa nyt jumalauta ne tekosyyt
Ne pääsee ykkösellä kaikki jos osaa ja hallitsee nämä. Jos et selviydy siellä kentällä niistä porteista,en halua tietää miten sulle käy liikenne ympyrässä... ps kaikki aikoinaan ekalla
28.5.2013 20:37
Liikenneajot ja harjotukset;ekalla harjotukset ja liikenneympyrä no pröplem...eikä kyllä tiukemmatkaan mutktat. Mulla vaan tahtoo väliin olla taipumusta kämmäilyyn koetilanteissa
31.5.2013 22:13
Tänään se kortti eksy omaankiin taskuun
1.6.2013 21:31
Mä en nyt tiiä mihin tää pitäis laittaa ku ei oo mitään liikenne topiikkia, joten laitan tänne vaikka siks että kortin sain melko vähän aikaa sitte ja nyt vasta pääsin liikenteen sekaan
Niin elikkäs miten tässä tilanteessa mopo menee? Odottaa että autot on menny ja menee sitte?
Ylhäältä tulevat on kaikki menossa oikeelle.
1.6.2013 21:48
Sekavaa kuvaa tulkittuani oletan että kaikki autot ovat tulossa ylhäältä ja kääntymässä heistä katsottuna vasemmalle, sinä itsekkin olet kääntymässä vasemmalle. Tässä tilanteessa kaikki mahtuvat kääntymään samaan aikaan, joten ei muutakun lähde vaan rohkeasti kääntymään. Ole kuitenkin tarkkana että kaikki ylhäältä tulevat autot varmasti sitten kääntyvät, koska jos joku heistä tulee suoraan tulee sinun silloin häntä tietysti väistää. Tilanne olisi sama jos sekä sinulla ja ylhäältä tulevilla olisi liikennevalot ,jotka palaisivat vihreänä.
Ei se että sinulla on mopo tee sinusta yhtään eriarvoista liikenteessä.
1.6.2013 21:53
Ookoo, kiitoksia.
2.6.2013 1:08
Kannattaa olla tarkkana myös sen suhteen ettei autoilija ala tuossa kohtaa pyrkimään hänen ajosuunnastaan katsottuna sinun oikealle puolellesi kohdattaessa eli koukkaamaan ajolinjasi toiselle puolelle. Varsinkin ahtaissa risteyksissä kanssa-autoilijat menevät monesti hämilleen tuollaisessa tilanteessa ja vievät ajolinjansa kaarteessa liikaa oikealle. Mopolla ja polkupyörällä saa tuollaisissa risteyksissä tehdä myös ns. suorakulmakäännöksen, eli ylittää ensin risteyksen suoraan ajamalla ja kääntyä sen jälkeen vasemmalle koko ajan oikeassa reunassa/pientareella pysytellen. Toki tällaista käännöstä suorittaessa kannattaa olla tarkkana jottei käännösvaiheessa jää takanatulevien alle.
2.6.2013 22:47
Ite teen aina niin, että jos en muista miten jossain tilanteessa toimitaan, niin annan vaan muiden mennä ensin.