Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Keuliminen

26.9.2013 20:10

Mahtaako muillakin käydä useinkin näin? :D
Jotain puoli tuntia sitten olin ajelees ja koitin nykiä keulaakin siinä aina sopivassa paikassa mutta ei millä meinannu onnata,laahasin vahingossa jarrua ku nostin :D Yhteen pitkään ylämäkeen sitten revin keulaa kaikin voimin ja sain ehkä 5m pysyy ilmas ja eikös siellä mäen päällä ollu 5-8 jonnee pyörillä jotka vihelsi mulle,varmaan aika sarkastisesti :lol: :lol: Omasta mielestä ehkä kaikkein nolointa juurikin epäonnistunut keulan repimine :nolo:
ku sen kevarikortin sais niin olis vähän enemmä jerkkua keulannostoo auttamassa :lol:

Re: Keuliminen

26.9.2013 20:44

Itellä oli aika samanlainen juttu, olin kaverin kanssa nykimässä ja sit siitä ajo pari osaavampaa kaveria ohi ja vetäsivät siitä keula pystyssä. Naureskelivat varmaan mun säälittäville nykimisille mennessään :lol:

Hussea testaillessa tuli otettua pientä powerkeulaakin tossa pari päivää sitten :)
Korttia odotellessa.

Re: Keuliminen

26.9.2013 20:52

Se on muuten 2t piikillä mopolla kiskomisen jälkeen aika metkaa jollain kolmosellakin vähä vaan nykästä ja kytkintä näpäyttää ni lähtee vaan pelkällä voimalla hilaan keulaa ylös :P

Re: Keuliminen

28.9.2013 13:07

keuliminen on helpompaa mun mielestä kurittomalla mopolla kun piikillä. ainaki tuolla minun gileralla vrt. 125cc detsiin nii paljo rauhallisempaa keulia, toisin ku piikillä se on semmosta vähä hurjempaa se meno. :lol:
ps, gilera nousee kutosella ylös @55 vauhista ;)

Re: Keuliminen

28.9.2013 14:46

miniW kirjoitti:keuliminen on helpompaa mun mielestä kurittomalla mopolla kun piikillä. ainaki tuolla minun gileralla vrt. 125cc detsiin nii paljo rauhallisempaa keulia, toisin ku piikillä se on semmosta vähä hurjempaa se meno. :lol:
ps, gilera nousee kutosella ylös @55 vauhista ;)

tottumiskysymys, kyllä 4t piikillä on helvetin mukava keulia mutta taas piikki dt on helpompi tehon puolesta :)
Viimeinki sait kutosella :lol:

Re: Keuliminen

29.9.2013 0:41

Tuli viimeinkin tänään/eilisen puolella opittua jarrun käyttö. Eräs mopoautokuski kovasti valmensi niin onnistu sekin :D
Tuntuu keuliminenkin hussella paljon luotettavammalta ku jarrua vasten keulii, ja pari kertaa tullu pelastettuakin niin että vielä eilen ois ollu varmaan ympäri :D
Ja kyllä tää nelari tuntuu mopon jälkeen aika hauskalta keulia. Mopolla en saanu ku melkeen 0-vauhdeista ykkösellä ylös, eikä kakkosella jaksanu ikinä keulia.
Hussella taas ykkösellä 15-20 vauheista keula ylös, ja alaväännöillä isompaa sisään ja mennään vaikka kuuhun asti. Isommalla vaihteella en vielä osaa nostaa :D

Re: Keuliminen

30.9.2013 13:33

Välillä oonkin miettinyt,että olisko joku 4t/alavääntösempi katulaiska kikkailuun parempi,saan kakkosella keulan ylös ja pidettyä alle piikin mutta sit menee kyyti aika rajuks kun piikki tulee.. :lol: Toki se korvautuu taas tehossa,kolmosella ja nelosella saa suht vaivatta ylös ;) Noh,jos kerta se temmeillä sun muilla onnistuu ni kait se on vaan reenistä kii,on tossa varmaa alle piikinkin enemmä vääntöö ku kilerassa koko kierrosalueella :lol:

Re: Keuliminen

1.10.2013 15:22

Tulipa tänään pitkästä aikaa käytyä vähän pidemmällä tiellä keulimassa. Noh, hussella 5. vaihteella 85 km/h hytti taivasta kohti.. Meni ennätykset aika helposti rikki (suunnilleen..) kun aluks oli harjotellu pienemmällä pätkällä jarrua ja kulmaa paremmin :D
Sais menemään sopivan suoraan niin vielä sitä kutoselle päästään! :D

Re: Keuliminen

1.10.2013 19:46

olisiko jotain vinkkejä vaihteiden vaihtamiseen keuliessa? :P
aina laskee kun vaihdan kakkoselta kolmoselle.

Re: Keuliminen

1.10.2013 20:39

Sanoisin että opettele takajarru niin että pystyt keulia takajarrua vasten, sitten vaan helvetisti kulmaa kun vaihdat ja tarvittaessa lasket takajarrulla keulaa hieman ja jatkat matkaa.

Re: Keuliminen

1.10.2013 21:05

Komppaan,se takajarru on hyvä osata senkin takia et jos ja kun se nykäsee ku vaihtaa isommalle niin et sitte lennä heti selälles :) +että opetellessa sitä jollain kakkosella vauhtia ei oo paljoo,jos tulee haaveri jarrun käytön kaa siinä vaihees ni ei paha,mutta sit ku vauhtia on kutosella se 50km/h ni voi sattua jo vähä enemmä :D

Re: Keuliminen

1.10.2013 21:17

Niin tai jotkut (minä) onnistu lyömään vahingossa ilman kytkintä isomman vaihteen silmään, vaikka ei meinaisikaan. Onneks olin oppinu jarrun jo siinä vaiheessa, viime kerroilla just ja just tullu alas :D

Edit: Öhm. Tänään ilman kytkintä vahingossa 1. -> 2. ja ympäri :D

Re: Keuliminen

9.10.2013 22:07

Saisko täältä mitään vinkkejä kakkosella nostamiseen?
Ykkösellä siis nousee ihan hyvin ylös.
Kakkosella ehkä 1/10 yrityksestä nousee tarpeeksi, tosin heti sen jälkeen putoaa alas.
Gileralla keulin jossa tyhjä vakioputki.
Ja onko jotain tiettyä hyväksi todettua nostotyyliä?
Itse kakkosella nostan, nousen seisomaan, pompautan keulaa ja siitä kytkinpommi.

Re: Keuliminen

10.10.2013 13:08

Istuma-asennosta pikkunen perseenpompautus ja samaan aikaan rykäset tangosta ylös ja kytkinpommi. Helpompaa aluksi istua penkin takaosassa, melkein lipalla.

Re: Keuliminen

10.10.2013 16:10

Helpommin se keula nousee seisaalteen kuin istualteen. :D Kokeile nostaa jostain pikku nyppylästä/kohoumasta niin nousee paljon helpommin. Itekkin jos kutosella nostan niin saan tasasella nostettua 45kmh vauhista mutta pikku nyppylästä nousee heti jo vajaan 55kmh vauhista. ;)