Tossa viime kesänä lähin kavereitteni kanssa Joensuun kaupunkiin ajelemaan ihan vaan huvikseen. No, miun oli melekkei pakko lähtee mukkaan ku oli ennää viikko jälellä kortin saamiseen ja himotti lähtee kavereitten kaa ajamaan. Kahella kaverilla ei myöskää ollu korttii, mut silti piti lähtee kaupunkiin haastelemmaan. Minulla oli vakio enduro mopo (motorhispania) ja kahella kaverilla oli molemmilla skootterit. Neki oli vakioita, mut kulki silti vähä kovempaa ku miun mopo. No tietysti minä ajelin viimesenä hieman heitä jälessä. Kaupungissa ku olimme, nii käännyttiin oikealle ja samaan aikaan huomasin että oikealla pyörätiellä joku nainen ajoi polkupyörää. Sitten huomasin, että se lopetti polkemisen, ja aattelin että se pysähtyy. Mutta juuri kun olin siinä suojatien kohalla nii se alkoi polkmaan

ja ei varmaan kuullu moponi ääniä ku ne oli nii hiljaset.

Se oli varmaan muutamasta sentistä kiinni ettei pyöräilijä osunut mopooni. Vähän silleen tönäsin mopoa hieman kallelleen ettei se osuisi. Onneks vakio mopo kiihty sen verran riittävästi, että kerkesin ennen pyörää risteyksestä. Sen jälkeen oli vaan silleen et huh huh onneks ei jääny pyörä alle...