Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Tarratopic

7.11.2012 17:39

Tulostitko siis tarrapaperille ja päällystit kontaktimuovilla? Vai millä päällystit?
Sitä kontaktimuovia saa näissä paperi tarroissa olla sitten todella paljon. Välttämättä sentin kontaktimuovi reunuskaan ei riitä..

7.11.2012 19:12

Epoksi sen toivon mukaan pitää kasassa, kontaktimuovi suojaa vain paperia kosteudelta ja sitäkin tuli laitettua 4 kerrosta. Aika sen kertoo kestääkö ja jos ei niin sitten tehdään uusi, entistä eheämpi tarra. :D

8.11.2012 10:06

Noiden katteiden päällystämiseen hiilikuitutarralla liittyen vielä.
Pyysin tarjousta yhdenstä teippaamosta ja he arvioivat sen kestävän 2-3h ja sanoivat tekevänsä sen 50e / h hinnalla eli noin 100-150 e :lol:

8.11.2012 17:45

Hyvät hinnat sielläpäin..

8.11.2012 18:29

Voi jumalauta mitä touhua.. Kannattaa kysyä muualtakin jos on toisia firmoja. Helvetti ku on halvempaa maalata katteet maalaamossa kuin teippauttaa omilla teipeillä? :roll:

8.11.2012 18:46

En minä ainakaan mitenkään yllättynyt tuosta hinnoittelusta ole? 100€ alunperinkin olisin veikannut heidän ottavan. Hintahan on varmasti karkeasti suuntaa antava, jos varsinkin ollaan mailitse kysytty tarjousta.

8.11.2012 18:59

Varmasti ne katteet on vaikeemi ja hittaampi teipata kuin maalata... ;)

8.11.2012 19:43

En ole minäkään yllättynyt tosta hinnasta. Mun mielestä kuulostaa aika kohtuulliselta. Kumminkin aikaahan tohon menee, ja varsinkin jos epäonnistuu niin menee vielä enemmän.

Koulussa laitellu tummennuskalvoja, ei sekään mitään järkyttävän helppoa tai nopeaa ole, mutta uskon että silti nopeempaa kun toi. DT:n katteissa vielä toi reikä keskellä yms.

8.11.2012 20:43

Kyllä saa saatana kovaa haluta hiilikuituteipit katteisiin tai olla ylimäärästä rahaa että vie tuonne laitettavaksi.. Eikö ne missään amiksen pintakäsittelypuolella vai mikä paska olikaan ne tee teippaushommiakin?

13.11.2012 17:39

Päätin nyt kerralla laittaa SASEja monta liikenteeseen, voiko joku heitellä osoitteita mistä itse saanut tarroja?

13.11.2012 19:08

Kolmetoista kirjoitti:Voi jumalauta mitä touhua.. Kannattaa kysyä muualtakin jos on toisia firmoja. Helvetti ku on halvempaa maalata katteet maalaamossa kuin teippauttaa omilla teipeillä? :roll:
Mikä maalaamo vetää joka katteeseen värin pintaan alle 150e? Mulla olisi yksi takapuskuri maalausta vaille ja pinta-alaa löytyy varmaan suunnilleen saman verran kuin mopon katteista, kustannusarvio maalauksesta oli luokkaa 400e.

13.11.2012 20:32

Pohjatöineen varmasti kertyy muovin maalaukselle enemmän hintaa kuin teippaukselle jos teetättää täysin liikkeessä. Kaveri oli saanut alennuksella jostain maalaamosta pariin sataan mopon katteiden maalauksen ruiskulla sisältäen pohjatyöt, joten ei todellakaan tavalliset asiakkaat halvemmalla saa.

13.11.2012 20:43

Kaveri maalautti jossain tutussa maalamossa aikalailla noihin hintoihin. Muuten on aivan älytöntä viedä johonki maalaamoon ja maksaa montaa sataa siitä, että mopon katteet maalataan. Kaveri veti omat katteensa jollain automaalamosta saatavalla spraylla ja tuli tosi hyvä kun osas hommansa. Ei taas liity tähän topicciin eli end of OT.

13.11.2012 21:20

Olen tehnyt ratkaisuni noiden dt:n katteiden kanssa :D
Olen päättänyt että mikäli en onnistu hiilikuitu tarran kanssa niin maalaan katteet Lilaksi ja ostan toiset DT:n katteet joihin tilaan tarrasarjan... Jäksyn tarrasarja olis kova :)

13.11.2012 22:14

Toi? -> http://www.tmx-graphics.com/product/ydt50jgm001bk
Ois kyl iha nätti :P