Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.
2.12.2011 13:30
Kytkinvaijeri, toinen tälle vuodelle

Eikä edes ole mitään tarvikevaijereita ollut...
2.12.2011 21:38
Sykerön bensahana.
Lähin ihan peilijäässä olevalla tiellä liikkeelle ja kerkisin pikkusen kääntää kaasua niin lähti perä alta, sitten nostin mopon pystyyn ja bensahanan välistä alko tulemaan perkeleenmoisella vauhdilla bensaa eikä tiesti ollu mitään mukana millä ois saanu vuodon tukittua, niin ei auttanu kun kahtoo vierestä kun bensat valuu maahan.. Kyllä mehtä raiku siinä vaiheessa kun muisti että tuli vielä laitettua tankki täyteen just ennen lähtöä.
2.12.2011 21:50
Bensahanan vastakkaiselle puolelle mopo kylelleen
2.12.2011 23:02
^Hajosko mitään?
2.12.2011 23:40
Kröhöm, tarkoitin tuolla sitä että jos bensahana katkeaa niin tuolleen ei bensat valu hukkaan kunnes saa jonkun astian alle
2.12.2011 23:44
No kyllä sieltä aika paljo valuu silti kun alkaa vuotaa korkin kautta.
7.12.2011 0:49
jalkatilan kate kymcosta... yli 70 vauheista lipat
7.12.2011 0:53
jarrukahva napsahti tänään poikki ihan juuresta kun ketasin ja eilen lähti ketjut ja vetivät kiristimen solmuun ja lisäyksenä vielä viime perjantaina mittarin vaijeri sanoi ittesä irti

alkaa tuntumaan että talven tullen alkaa ruoskistumaan koko vehje
7.12.2011 1:35
Reetuhai2 kirjoitti:No kyllä sieltä aika paljo valuu silti kun alkaa vuotaa korkin kautta.
Ei paljoa nykyaikasesta kierrekorkista vuoda, jos on tiivisteet kunnossa. Ainakin Derbin ja S1 korkit on pitäneet hyvin, mitä noita mopoja on nyt kyljellään kauemmin ollut. Nämä PV ja Tunturin korkit on sitten asia erikseen.
8.12.2011 18:31
Itellä on Mbk Nitro -00, hyvin toimi eilen aamulla olin ajelemassa semmonen pari tuntia, yhtäkkiä rupes pätkiin, ampu putkeen, ja sammu, käynnisty uudelleen ja sammu melkein heti. Sitten kävin ostamassa uuden tulpan, toimi sillä sellasen puol kilsaa ja ja taas sammu ja rupes pätkii ja ampuu putkee. Joskus aina käynnistyy tolla vanhalla eilen ostetulla tulpalla ja ajaa 10m niin pätkii ja sammuu, eikä lähe käyntiin, eli tuntuu siltä kuin lämpimänä ei toimis ja kylmänä käy hyvin? Vakio tulppa on BR8HS mutta itellä viritetty 70cc malossi mhr, yms niin yhtälämpöarvoa kylmempi tulppa. Onko kellään ollut samaa vikaa? Ja siinähän se outoo onkin, että yleensä tulppa on kestäny joku viikon, nyt se kestää sen puol kilsaa? Olisikohan sytytyspuola voinut mennä rikki?
8.12.2011 19:11
Kaasuvaijeri, tulppa ja lyhyet valot
11.12.2011 19:07
riejusta jalka poikki ja 110cc mankin koneen vaihteisto vähäsen sekasin konerempan jälkeen
11.12.2011 19:42
Alle 4tkm ajettu. Syytä en tiedä miks näin kävi

Kivasti myös rikko pytyn kannen ja kierteet
11.12.2011 20:33
Mitähän merkkiä mäntä on ollut ja mitkä kierteet muka on hajonnu? Jo on ihme jos männän palaset hyppii kannen pulttien kierteisiin tai tulpan. Jäljistä päätellen ei oo tainnu kertarykäsyllä pala lähteä ja mopo sammua. Vaan käyny viellä jonki aikaa kun kanteen noin monta jälkeä tehny.
11.12.2011 21:49
Jäljistä päätellen ei oo tainnu kertarykäsyllä pala lähteä ja mopo sammua. Vaan käyny viellä jonki aikaa kun kanteen noin monta jälkeä tehny.
Lähtenyt pala murusina irti, ja muruset on pamauttaneet jäljet kanteen, ja pyörineet siellä pytyssä niin kaukan että moottori on lakannut pyörimästä.
Mahtaako mopo olla nakuttanut kun tollasia jälkiä on männänlaki täynnä? tai sitten ne siitä irronneesta palasesta irronneet muruset on hakanneet jäljen männän lakeen.