Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Tarratopic

24.10.2012 14:47

On ollu eikä ne ikinä miulle oo vastannu..

Laitoin eilen GoProlle viestiä ja katoin spostia. Oli edellisenä iltana tullu viestiä etteivät jonkun teknisen ongelman takia olleet aiemmin voinu vastata. :D

29.10.2012 22:26

Pitääkö lähettää joku kirjekuori kun ulkomailta pummii tarroja?

29.10.2012 23:26

Yleensä ei tarvitse. Laitat vaan sähköpostilla kehuja ja osoitetietos. Jotkut yhtiöt tosin pyytää lähettämään kirjekuoren, mutta se ei yleensä kannata.

30.10.2012 22:13

Äsken pyysin Micheliiniltä. Onko teille muille tullut Micheliiniltä?

30.10.2012 22:25

Tuli sieltä muutama michelin ukkeli! ;)

30.10.2012 22:27

Muutama viikko sitten sanoivat että keräilee tilauksia pari kuukautta, meinasi varmaan että odottaa pari kuukautta ja lähettää kaikille pummijoille sitten samaan aikaan tarroja, niinkuin Bridgestone teki.

6.11.2012 17:48

Moro!

Mulla olis sellanen "ongelma" että en saa noita DT:n etukatteita + takalippaa päällystettyä tolla hiilikuitu-tarralla (Carbon Stickker). Oon kokeillut honkkarin kypärän lippaa päällystää mutta kun siitä ei ole tullut haluttua jälkeä,niin olen ne katteiden päällystämiset unohtanut. Kuitenkin edellisen omistajan jäliltä yllämainituissa katteissa on tuollaista Hiilikuitu tarraa jossa on kuitenkiin naarmuja ja muutama rispaantunut kohta. Ajattelni että niiden päällystäminen voisi olla hyvää hommaa talven aikana.
Kypärän lippaa olen koittanut päällystää hiustenkuivaajalla lämmittäen :lol: ja näin sain siitä huomattavasti paremman kuin pelkästään liimaamalla. Olen lukenut että ne pitäisi päällystää kuumailmapuhaltimella , mutta haluaisin kuulla muitakin vinkkejä / mielipiteitä Rahaa kun ei ole kuin roskaa,niin ostin Nuo Cääärbonit Biltemasta kun nuo "samanlaiset" maksavat muualla monia satoja per rulla....onkohan niiden ominaisuuksissa oikeasti eroja?
Kuva

Alla kuva nykyisistä katteista :
Kuva

Kuva tarran repeymästä :
Kuva

Minulta löytyy kuumailmapuhallin mutta en ole sillä viitsinyt puhallella tuota kypärän lippaa... Otan teipit irti katteista heti kun saan tarpeeksi tietoa / taitoa

Onko ihan hullu idea jos ne veisi vaikka jonnekkin ammatti teippaajalle tms?
Mitä olette mieltä tarvitseeko noita vaihtaa?

6.11.2012 17:54

Satoja per rulla? Huhhuh.. :o eBaysta sai kans jotain hyvää carbon tarraa, bubble free oikein. Kyllähän nuo voi uudestaan laittaa, mukavaa näpräilyä talveksi. Soita johonkin liikkeeseen ja kysele hintoja jos ne laittais jos et itse aio koittaa. Teippaamisessa kyllä palaa hermot nopeasti jos ei osaa (esim. mulla).

6.11.2012 17:57

Ja pikku hiljaa etenee sen kuumailmapuhaltimen kanssa niin hyvä tulee! :)

Paljon nuo maksoi ja sään kestävää?

E: Joo löyhän bilteman sivuilta tuota, täytyypä melkein itsekkin tuota hakea!

6.11.2012 23:57

Itekki oon aatellu päällystää osan katteista talvella juuri tuollaisella säänkestävällä tarrakalvolla, koska talvi on jo kovaa vauhtia tuloillaan ja ilmat kylmät, joten olosuhteet spray-maalaamiseen ei oo iha otolliset. :D Jonkin verran kokemusta teippaamisesta on jo, periaatteessa hommaanhan tarvitsee vain muovilastan ja kuumailmapuhaltimen sekä paljon kärsivällisyyttä. Suosittelen myös käyttämään hanskoja tai pyyhettä asennuksessa, koska juuri kuumailmapuhaltimella lämmitettyä teippiä on vähän ikävän tuntuista painaa muotoonsa paljain sormin. :)

7.11.2012 11:29

Tuli jokin aika sitte siirryttyä seosbensoihin eikä oo tullut paljoa ajeltua niillä ni ajattelin kyhätä iha varmuude vuoks pienen muistutuksen itelleni etten unoha laittaa öljyä pensan sekaan tankates, noh tuumasta toimeen ja sainkin photarilla väännetyks jotain.

Eli tollane pieni muistilappu että ajetaan seoksilla+cpissä paska tanki korkki, imeny kerra tanki täytee vettä kaatosateella ku ei ollu muka tarpeeks kireel korkki ni siitä maininta kans :D

Kuva

Ja tässä kohta mihin se tulee, eli suoraan tankinkorkin eteen. 8)

Kuva

Mutta sitten tuleekin ongelma. Laskin tuon kohdan mitoiksi ~4cm korkeutta ja ~3,5cm leveyttä ja mulla ei oo mitään hajua miten saan tulostettua ton tarran juuri noilla mitoilla, oisko täällä mototissa joku velho joka vois vähän valaista mua täs asias? Arvostaisin todella. :seko:

7.11.2012 16:33

Gimpillä voi tehdä senttityönä kuvan joka tulee samoilla mitoilla paperille tulostettaessa.

7.11.2012 16:49

hessuhopotin kirjoitti: tarvitsee vain muovilastan ja kuumailmapuhaltimen sekä paljon kärsivällisyyttä. Suosittelen myös käyttämään hanskoja tai pyyhettä asennuksessa, koska juuri kuumailmapuhaltimella lämmitettyä teippiä on vähän ikävän tuntuista painaa muotoonsa paljain sormin. :)

Niin mites sitten kun nuo on? Leikataan "sopivan" kokoinen pala kalvoa ja asetellaan se siihen päälle ja sitten kuumailmapuhallinta? itellä tuli aina tohon lippaan sellasia ryttyjä jotka ei sormin taikka föönillä suoristuneet...ja haluaisin mahdollisimman paljon tietoa ennen kuin aloitan repimään nuo vanhat poies. :eek:

7.11.2012 17:14

Vasemmalla prototyyppi ja oikealla valmis, mittasin meinaan aluksi ihan päin persettä. :lol:

Kuva

Ja paikoillaan epoksilla

Kuva

7.11.2012 17:25

Jippeyee kirjoitti:
hessuhopotin kirjoitti: tarvitsee vain muovilastan ja kuumailmapuhaltimen sekä paljon kärsivällisyyttä. Suosittelen myös käyttämään hanskoja tai pyyhettä asennuksessa, koska juuri kuumailmapuhaltimella lämmitettyä teippiä on vähän ikävän tuntuista painaa muotoonsa paljain sormin. :)

Niin mites sitten kun nuo on? Leikataan "sopivan" kokoinen pala kalvoa ja asetellaan se siihen päälle ja sitten kuumailmapuhallinta? itellä tuli aina tohon lippaan sellasia ryttyjä jotka ei sormin taikka föönillä suoristuneet...ja haluaisin mahdollisimman paljon tietoa ennen kuin aloitan repimään nuo vanhat poies. :eek:

Kato vaikka youtubesta jotain opetusvideoita, hakusanoiksi esim. vinyl wrapping ja eiköhän ala löytyä.