Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.
12.11.2012 14:52
jeredd kirjoitti:Onko kellään kokemusta itse tehdyistä soodapuhaltimista?
Olen katsellut netistä videoita noista itse tehdyistä räpellyksistä ja olen miettinyt että toimiiko oikeasti jos vaikka lohkoja taikka kansia tms puhdistelee.
Tässä motonetin myymä versio puhaltimesta:http://www.motonet.fi/web/guest/muut#query=sooda%20puhallu
Olisi kiva kuulla jos jollakin on komemusta itsetehdystä taikka ostetusta puhaltimista:P
En tiedä tuliko tämä viesti oikeaan topiciin, sori jos tuli.
Halojaa! Mulla on tollanen soodapuhalluspistoolihärveli ja onhan se ehdottoman kätevä peli esim. hapettuneiden alumiiniosien puhistukseen. Ruostetta se ei poista, mutta toisaalta ei myöskään vahingoita kumia, muovia tms. itsekkin puhaltelin tunturi cityn vanteet kun kumit oli paikoillaan. Soodaa ei kannata sitten motonetistä ostaa, siellä se maksaa n. 5e kilo, kun taas tässä ostin soodapuhallusfirmalta säkillisen niin kustansi 30e. Olen tässä miettinyt jos testais sellasen diy-mallin tekemistä ja vertailis sitä sitten siihen kaupan malliin.
15.11.2012 15:42
Tai sitten siihen vilkkunappiin? Ei noin kun yam4ha:lla, eli vilkku päällä=rajotin päällä vaan vilkku päällä mopo kulkee ja vilkku pois alkaa rajottamaan. Toki jos käyttää vilkkuja tää ei ole hyvä mutta muuten vois olla kokeilemisen arvonen :-)
E: sivu näköjään vaihtu,edellisen sivun rajotinjutut siis
19.11.2012 22:17
Tarvisin ohjeita/apua jonkin sortin "peltikuristuksen" tekemiseen!! Putki on aprilia sx 2011 mallin vakioputki. Menin sieltä leikkaamaan pillikuristuksen pois ja pitäisi saada putki kuristettua uudelleen koska kilvet lähti ja katsastus edessä! Tietysti hitsaisin sen pillikuristuksen kiinni jos olisi vain mahdollista.
19.11.2012 22:31
Mites ois kuristus luistiin, eli niin että kaasukahva ei nouse kuin tietyn verran, kaikista helpoin. Esim. sopivan mittainen (testaat sen niin että kulkee alle 45kmh) putkenpätkä sinne sisään ja sitten vaan konttorille näyttämään. Ei niitä hitsaushommia kannata alkaa tekemään kun tuommosia tekee 5 yhden pakoputki kurin ajassa.
19.11.2012 23:46
Piirrät vaan tiivisteen avulla ääriviivat ja pellistä sopiva palanen johon pieni reikä. Ei ol vaikee.
20.11.2012 0:46
Mutta ihan persiistä, koska kaasarin joutuu säätämään uusiksi jos haluaa että sillä mopolla voi ajaa metriäkään kuristettuna ja muutenkin tuon luistikurin kanssa voi ihan oikeasti ajaa.
20.11.2012 0:50
No eikai kaasarin säädöillä ole katsastuksen aikana niin hirveää merkitystä? Itekkin heitin vain jonkun reilusti liian ison suuttimen sinne katsastuksen ajaksi ja sitten kun sain kilvet takas niin samat setit takas.
22.11.2012 15:40
Puolen munan mittanen! 13cm!
Joo tollanen änkkä tuli kaverin kanssa väsättyä. Reikäputkessa reikiä n. 150kpl, kartionmuotoisia. Vaimennin tehty 1mm pellistä pyöristettynä, päätykartio myös. Hitsaukset tigillä ja saumat tasoitettu ihan tarkoituksella vaikka olikin ihan älyttömän nättiä jälkee kun opettaja hitsas hallipäivän aikana
Pian varmaan kiinni
22.11.2012 20:46
Varmaan kivat äänet
Hyvältä näyttää.
22.11.2012 22:06
No pääsin tesmimään.... vakioputken luokkaa tyhjäkäynti ja pikkukiekit, yläkiekeillä kuulostas ehkä vähän enoxilta, eikä oo edes kovat äänet! Taidanki jättää kii
30.12.2012 2:15
Mielipiteitä?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
30.12.2012 2:16
Ja toinen änkkä tekeillä
30.12.2012 2:53
Luulin ensin että tarkotit tuota kilpee.. Kilpi on hienosti mutta änkästä en kyllä tykkää
Ja opettele muokkaamaan viestiä, ei tuplapostauksia.
30.12.2012 21:50
Joo en kyllä itekkää tykkää tosta, näyttää jotenki tosi miniltä ja toi paikka on ihan munasta
30.12.2012 23:03
Ei se oo ku pikkuse tk:ta lyhempi. Mihin tuo sitte pitäis laittaa?