Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

50cc säätöihin

19.7.2022 0:21

Joo elikkäs mulla on semmonen perusderbi 50cc jossa 17.5 dellorto kaasari niin putäs tietää joku joka kertoo kaiken niin yksityiskohtaisesti kun vaan osaa(itse olen tumpelo näiden mopojen kanssa niin en osaa) eli jos selittää mikä seosuhde, neulan asento, suuttimet, montako kierrosta säätöjä, ja kaikki niin yksityiskohtaisesti kun vain osaa. Oletan että kyse on säädöistä koska mopo kulkee ainoastaan max 50kmh alamäkeen ja noin 35 tasasella rajoittamattomalla cdi ja turbokitin putkella. Joten jos joku ummikkoa voisi auttaa olisin kiitollinen :D

Re: 50cc säätöihin

19.7.2022 18:34

Kannattaa tutustua Tietopankin tarjontaan:
2T kaasuttimen säätäminen
Kuristusten etsintä

Ensin mainitussa käsitellään varsin laajasti kaasuttimen toiminta ja sen säätöihin saattaminen. Jälkimmäisen linkkasin siksi, että kannattaa näin alkuun varmistaa ettei tehoputkessa ole jonkin sortin kuristusta alkukäyrässä.

Kun nuo on ajatuksen kanssa luettu läpi, voit etsiytyä mahdollisissa jatkokysymyksissä johonkin sopivaan valmiiseen ketjuun. Esimerkiksi tänne.