Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

AM6:n Moric sähköt Ducatiin?

27.4.2021 15:04

Moi,

Onko ideaa vaihtaa yamaha dt:n Moricin sähköt esmes ducatiin? Mitähän kaikkea tossa rumbassa menee vaihtoon? Saako orkkis mittariston toimimaan ducatin sähköillä kuten Moricilla? Kyseessä Yamaha DT vuosimallia 2011.

Kyselen sillä kun on kipinä hukassa eikä toistaiseksi ole syytä tähän löytynyt. Jos vika jää CDI:hin niin noita Moriceja ei taida juurikaan uutena saada ja hintakin on kohtuullisen korkea.

Re: AM6:n Moric sähköt Ducatiin?

28.4.2021 12:42

Ignitech moricin tilalle. Tosin mittari ei silloin tule toimimaan kaikilta ominaisuuksiltaan. En tiedä saisko ignin moricin rinnalle.

Mittareita on useita erilaisia.

Re: AM6:n Moric sähköt Ducatiin?

30.4.2021 8:01

Kiitti vastauksesta!

Hyvä tietää, että on vaihtoehto tolle Moricille, kun tuntuu olevan hakusassa sen CDI:t.

Toinen asia: Mietin tätä sähköjen vaihtoa, koska moposta on kipinä totaalisen hukassa. Maadoitukset on katsottu niin hyvin kun nyt oon osannut eli yleismittarin yhteyspiipparilla. Puolan maa on ok, Jännitteen tasaajan maa on ok. Onkohan mopossa vielä jossain muualla maajohto, joka voisi ongelman aiheuttaa? Kyseessä siis Yamaha DT vm 2011.

Ainoa osa mitä ei vielä ole vaihdettu on staattori. Mitattasin staattorin vastukset ja niiden arvot on kel-pun - valk väli 0,2ohm ja sininen - valk-pun noin 370 ohmia. Osaisiko joku kertoa onko nuo ok arvot?

-Pte

Re: AM6:n Moric sähköt Ducatiin?

30.4.2021 19:52

Pari tommosta moricsähköistä on tullut vastaan joihin ei elämää saanu puhallettua.

Tietopankissa on detsin osiossa arvoja joita olen mitannut ehjästä, ja tuo kuulostaisi olevan linjassa.

Re: AM6:n Moric sähköt Ducatiin?

2.5.2021 16:24

Malagutisti kirjoitti:Pari tommosta moricsähköistä on tullut vastaan joihin ei elämää saanu puhallettua.

Tietopankissa on detsin osiossa arvoja joita olen mitannut ehjästä, ja tuo kuulostaisi olevan linjassa.


Kiitos taas vastauksesta!

Saitko miten toimimaan nämä vehkeet? Vaihtamalla Moric Ignitehciin? Ollaan kokeiltu vaihtaa puola ja CDI ja maadotukset katottu niin hyvin kun ollaan pystytty. Onko tiedossa missä kaikkialla tuossa on maadoituksia, kun omaan silmään ei osunut kuin jännitteentasaajan kiinnikkeessä. Yleismittarin piipparilla yhteys kylläkin maahan löytyi sylinteristä.

Jonkin verran on tullut vastaan apuja etsiessä, että seisontatuen anturin johtojen liitosten korjauksella on tullut kuntoon, mutta omaan korvaan kuulostaa erikoiselta, että tämä voisi vaikuttaa kipinään. Onko tällaista tullut vastaan? Tässä mopossa on seisontatuen anturin johdot kiinteästi anturissa, joten ei varmaankaan sen johdot ole poikki.

-Pte

Re: AM6:n Moric sähköt Ducatiin?

3.5.2021 12:08

Nuo pari ovat vaihtanees omistajaa osakasoina.

Anturin liitin on pidemmällä johdossa piilossa, voihan siitä kontakti mennä huonoksi. En tosin muista onko NC vai NO.

Maadoituksista on heikot muistikuvat myöskin. Olisko puolan lähistöllä johtosarjan maadoitus? Omastani olen nuo sähköt hävittänyt aikapäiviä sitten.

Noita Ignitechejä tulee käytettyä total lossina kun ajot on nykyään lähinnä ratailua.

Re: AM6:n Moric sähköt Ducatiin?

3.5.2021 16:56

Malagutisti kirjoitti:Nuo pari ovat vaihtanees omistajaa osakasoina.

Anturin liitin on pidemmällä johdossa piilossa, voihan siitä kontakti mennä huonoksi. En tosin muista onko NC vai NO.

Maadoituksista on heikot muistikuvat myöskin. Olisko puolan lähistöllä johtosarjan maadoitus? Omastani olen nuo sähköt hävittänyt aikapäiviä sitten.

Noita Ignitechejä tulee käytettyä total lossina kun ajot on nykyään lähinnä ratailua.


Joo tosiaan puolalla on kanssa maadoitus. Se ei ollu näkyvillä niin unohtu. Täytyy vielä katsoa tuo seisontatuen liitin, mutta sen jälkeen lähtee kyl ammattilaiselle.

Kiitoksia kuitenkin näistä avuista!

Skalvini

3.5.2021 22:28

Mitä ootte mileltä toimiiko 65 sx skalvini 77br kanssa, 28 kaasri yms :roll:

Re: Skalvini

5.5.2021 9:55

Ylpeä detsinomistaja kirjoitti:Mitä ootte mileltä toimiiko 65 sx skalvini 77br kanssa, 28 kaasri yms :roll:


En osaa kyl sanoa. Jospa joku joka tietää, eksyisi vastailemaan. Fasessa on aika aktiivinen am6 ryhmä ja sieltä voi kanssa kysellä apuja, jos tänne perinteiselle voorumille ei kukaan eksy jelppaan. Tuolla Fasen ryhmässä kannattaa kyllä suodattaa jonkin verran vastauksia, kun saattavat vitsinä tarinoida mitä sattuu.

Re: Skalvini

5.5.2021 15:16

Pate78 kirjoitti:
Ylpeä detsinomistaja kirjoitti:Mitä ootte mileltä toimiiko 65 sx skalvini 77br kanssa, 28 kaasri yms :roll:


En osaa kyl sanoa. Jospa joku joka tietää, eksyisi vastailemaan. Fasessa on aika aktiivinen am6 ryhmä ja sieltä voi kanssa kysellä apuja, jos tänne perinteiselle voorumille ei kukaan eksy jelppaan. Tuolla Fasen ryhmässä kannattaa kyllä suodattaa jonkin verran vastauksia, kun saattavat vitsinä tarinoida mitä sattuu.


Juu, kiitos kuitenkin

Re: AM6:n Moric sähköt Ducatiin?

7.5.2021 19:23

Ja tähän kipinän häviämiseen löyty syy. Ilmeisesti staattorin käämi päässyt liikkumaan niin, että oli liian kaukana vauhtipyörästä eikä näin ollen päässyt kipunalle jännitettä muodostumaan.

Re: AM6:n Moric sähköt Ducatiin?

8.5.2021 10:05

Hyvä homma! Noissa mitä itse olen ihmettellyt, Toimi triggerikäämikin normaalisti.

Re: AM6:n Moric sähköt Ducatiin?

10.2.2024 12:21

Lukeekohan tätä enään kukaan. Mutta olisi semmonen homma että ei löydy Yamaha DT sähkökaaviota malli 2012.

Olisin kiitollinen jos joku pystyisi pistämään linkin johonkin kaavioon jossa näkyisi valo, jännitteen säädin, cdi, virtalukon ja akku. :D

Re: AM6:n Moric sähköt Ducatiin?

28.3.2024 11:34

Ennen kuin ryhdyt tähän, harkitse tarkasti fnaf vaihtoehtoja ja ota tarvittaessa yhteys asiantuntijaan saadaksesi lisäapua ja neuvoja.

Re: AM6:n Moric sähköt Ducatiin?

5.4.2024 7:59

Sähkölaitteiden vaihtaminen Moricista Ducatiin saattaa vaatia johtoliitäntöjen vaihtamista ja jotkin osat on ehkä mukautettava uudelleen. Asennuksessa on kiinnitettävä erityistä huomiota ajoneuvon muiden osien that's not my neighbor vaurioitumisen välttämiseksi.