Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
Lähetä vastaus

Mopon takaisin kuristus/rajoitus.

18.9.2020 14:54

Olen ajatellut ostaa käytetyn 2017 vuoden Drac supermoton mutta moposta on otettu kurit pois ja vaihdettu 10 piikkinen eturatas ja mopo kulkee 63 tällä hetkellä, kureja ei tämänhetkinesellä omistajalla enää tallella. Itse haluaisin kuristaa mopon kuitenkin takaisin 55-60kmh aluelle joten mikä olisi helpoin/järkevin tapa saada se kulkemaan tuon verran? Kureja en löytänyt mistään nettikaupasta myynnistä ainakaan nopean katsomisen jälkeen.

Re: Mopon takaisin kuristus/rajoitus.

18.9.2020 19:43

Putken alkukäyrään muutamalla hitsitäpillä sopivan kokoinen prikka. Tai sitten välipillin ja änkän väliin itsetehty peltinen kuri.

Re: Mopon takaisin kuristus/rajoitus.

18.9.2020 21:51

nappirajoitin ilman nappia niin saa säädettyä tarkkaan halutun nopeuden

Re: Mopon takaisin kuristus/rajoitus.

19.9.2020 12:45

Riejuilija kirjoitti:nappirajoitin ilman nappia niin saa säädettyä tarkkaan halutun nopeuden
Onko nappirajoitin ilman nappia laillinen? Tarkoituksena ois välttää mahollisimman monet turhat sakot sun muut. Eikö normi nappirajottimesta ainaki tuu jonkun laisia lisä sakkoja?

Re: Mopon takaisin kuristus/rajoitus.

19.9.2020 12:51

Kyllä sen pitäis olla ihan laillinen, koska mopon tehoa ei pysty sitten napista tuosta vaan muuttamaan.

Re: Mopon takaisin kuristus/rajoitus.

20.9.2020 9:51

nappirajoitin ilman nappi on kuin rajoitettu cdi boxi
Kunhan sitä ei pysty helposti muutteleman.

jos mopoon on vaihdettu rajoittamaton boxi kuten usein on...tai porattu orggis eikä vanhaa ehjää ole tallessa...niin uutta rajoitettua voi olla vaikeampi löytää kuin rajoittamattomia... siksi säätörajoitin näppärä

Re: Mopon takaisin kuristus/rajoitus.

20.9.2020 13:19

Rajoittimessa ei tosiaan saa olla nappia, eikä kyllä säätönuppejakaan näkyvillä. Poliishan ei muuten sitten usko että nappia ei ole ja nyppää johdon irti, eli suosittelen muuta kuristusta.

Lisäksi konkkarajoitin (joita noi lähes poikkeuksetta on) on 1. asteen alipäästösuodatin, jolla on loiva jakojyrkkyys ja rajoitus alkaa paljon aiemmin kuin mihin on mitoitettu, eli rötää ja paukkuu jo paljon aiemmin.

Re: Mopon takaisin kuristus/rajoitus.

20.9.2020 15:43

Malagutisti kirjoitti:Rajoittimessa ei tosiaan saa olla nappia, eikä kyllä säätönuppejakaan näkyvillä. Poliishan ei muuten sitten usko että nappia ei ole ja nyppää johdon irti, eli suosittelen muuta kuristusta.

Lisäksi konkkarajoitin (joita noi lähes poikkeuksetta on) on 1. asteen alipäästösuodatin, jolla on loiva jakojyrkkyys ja rajoitus alkaa paljon aiemmin kuin mihin on mitoitettu, eli rötää ja paukkuu jo paljon aiemmin.

Mikä ois sun mielestä paras tapa saada toi mopo sit kulkemaan sen 55-60?

Re: Mopon takaisin kuristus/rajoitus.

20.9.2020 16:55

Paras olisi sopiva suppilo putken sisälle, mutta vähän haastavampi toteuttaa.

kasikymppitapsa kirjoitti:Putken alkukäyrään muutamalla hitsitäpillä sopivan kokoinen prikka. Tai sitten välipillin ja änkän väliin itsetehty peltinen kuri.


Tämä. Myös pari piikkiä isompi takaratas laskee nopeuden alle 60, mutta huutaa sitten kuin syötävä.

Kaasukahvan liikettä voi lyhentää laittamalla luistikannen ja luistin väliin jonkinlaisen ylimääräisen stopparin. Tällöin luisti ei nouse täysin ja vähän laskee tehoa.

Ilmansaantia voi myös kuristaa.
Lähetä vastaus