Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
Lähetä vastaus

Mystinen sähkövika

23.8.2020 3:03

Ensimmäinen vika ilmeni niin että kesken ajoa skoba hyytyy ja väilillä jopa sammui, muutaman kerran kun tartilla pyörittelee lähtee käyntiin ja ajoa voi jatkaa useamman kilometrin ja sama homma uudelleen.
Ensimmäinen epäilys polttoaineen saannissa, joten kävin tankista imukaulaan kaikki läpi ja lopulta vaihdoin koko paketin, samassa yhteydessä vaihdoin isompaa pyttyä tiivisteineen ja säädin venttiilin välykset.
Vika ei kadonnut,joten epäily siirtyi sähköihin, vaihdoin puolan, tulpan hatun, tulpan ja Akulta uusi maadotus runkoon.
Luulin vian jo kadonneet, mutta päivän ajeluiden jälkeen hyytyi jälleen ja tuli lisää vikoja. Nyt vilkut katosivat.
Vilkut toimivat jos skoba ei ole käynnissä ja heti kun käynistää vilkut katoaa. Mittasin digitaalimitaarilla akun navoista jännitettä kun skoba ei käynnyt noin 12.4V näytti ja kun käynnistin skoba sekosi mittari, uudellee mittarin käynnistys ja akun napoihin kiinni näytti jännitettä 12,5V-12,6V, vähän kahvasta kierroksia ja mittari sekosi uudelleen.
Ajattelin jännitteen säätimen hajonneen joten vaihdoin sen, ei korjaantunut ongelma.
Jotakuinkin kaikki johtoliitokset käyty läpi ja johdot, joten omat ideat alka olemaan vähissä
Mittailin toisen skobat akun navoista sammuneena ja käynnissä, mittari toimii moitteettomasto.

Skoba on maiilia Baotian 4T kiina ihme.
Voiko viallinen stattori aiheuttaa kyseistä ongelmaa?
Ideoita mistä lähtee vikaa etsimään?

Re: Mystinen sähkövika

23.8.2020 10:44

Miccu kirjoitti:Ensimmäinen vika ilmeni niin että kesken ajoa skoba hyytyy ja väilillä jopa sammui, muutaman kerran kun tartilla pyörittelee lähtee käyntiin ja ajoa voi jatkaa useamman kilometrin ja sama homma uudelleen.
Ensimmäinen epäilys polttoaineen saannissa, joten kävin tankista imukaulaan kaikki läpi ja lopulta vaihdoin koko paketin, samassa yhteydessä vaihdoin isompaa pyttyä tiivisteineen ja säädin venttiilin välykset.
Vika ei kadonnut,joten epäily siirtyi sähköihin, vaihdoin puolan, tulpan hatun, tulpan ja Akulta uusi maadotus runkoon.
Luulin vian jo kadonneet, mutta päivän ajeluiden jälkeen hyytyi jälleen ja tuli lisää vikoja. Nyt vilkut katosivat.
Vilkut toimivat jos skoba ei ole käynnissä ja heti kun käynistää vilkut katoaa. Mittasin digitaalimitaarilla akun navoista jännitettä kun skoba ei käynnyt noin 12.4V näytti ja kun käynnistin skoba sekosi mittari, uudellee mittarin käynnistys ja akun napoihin kiinni näytti jännitettä 12,5V-12,6V, vähän kahvasta kierroksia ja mittari sekosi uudelleen.
Ajattelin jännitteen säätimen hajonneen joten vaihdoin sen, ei korjaantunut ongelma.
Jotakuinkin kaikki johtoliitokset käyty läpi ja johdot, joten omat ideat alka olemaan vähissä
Mittailin toisen skobat akun navoista sammuneena ja käynnissä, mittari toimii moitteettomasto.

Skoba on maiilia Baotian 4T kiina ihme.
Voiko viallinen stattori aiheuttaa kyseistä ongelmaa?
Ideoita mistä lähtee vikaa etsimään?



Voi joutua staattorista, vaihda se. Kokonaisvika johtuu vain tuosta itse vehkeestä, kokemusta nimittäin löytyy :eek:
Lähetä vastaus