Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Sytytyksen säätö

20.2.2020 21:46

Eli kyseessä Solifer tomos moottori ja sytytys Bosch kärjellinen magneetto. Kärkiväli säädetty 0, 4mm. Sytytysennakko 7mm EYK ja pitäisi olla 2mm. Pohjalevyssä ei riitä säätövara ja mistä tämä älytön ennakko johtuu mikä on pielessä?. Nice samor moottoreissa tyyppivika magneeton kiila Topin pettäminen jolloin vauhtipyörä on kampiakseliin nähden väärässä kohti, mutta nyt on kyseessä uusi kampiakseli ja ehjä vauhtipyörä, eli tältä osin homma ok? (Ennakko mitattu/tarkistettu heittokellon ja rizzlan avulla)

Re: Sytytyksen säätö

20.2.2020 21:48

Hienon tekstinsyötön on ansiosta hieman kirjoitusvirheitä mutta jospa asian ydin tulisi selväksi :D

Re: Sytytyksen säätö

20.2.2020 22:21

Oisko kiilaura väärässä kohdassa. Kiila veks ja oikeaan kohtaan kasaan.
Toimii ilman kiilaa, kasatessa vaan vaatii vähän huolellisuutta.

E: Tuon ekan viestin loppu on kyllä siansaksaa :lol: .

Re: Sytytyksen säätö

9.3.2024 12:34

Luulen, että ongelma saattaa olla siinä, miten pohjalevy on asennettu moottorilohkoon. Ihannetapauksessa säätöaukkoja pitäisi olla riittävästi ajoituksen oikeaksi asettamiseksi. contexto