Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Kaasariin sopiva suutin.

8.10.2019 14:20

Jos täydellä kaasulla ryyppy auttaa, on suutin liian pieni.

Tyhjäkäyntisuutin on sopivan kokoinen kun tyhjäkäynnin saa säädettyä sopivaksi ilma/seosruuvin ollessa n.1,5 kierrosta auki.

Mikä ilmanputsari tuon isomman kaasarin kanssa?

Re: Kaasariin sopiva suutin.

8.10.2019 15:01

Moposportilta ostettu Pipercross ilmanputsari eli fidduksi kai sitä sanotaan.
Täys kaasulla minun mielestäni ryyppy ei auta yhtään. Siis kun laittaa yli 1/3 kaasua niin mopo vähän niinkuin "tukkeutuu". Mopo menettää kaiken väännön ja moottori lakkaa käymästä ja kun kaasun päästää ja liattaa kytkimen se palautuu. Tyhjäkäynnillä ei tälläistä ongelmaa ole. Mopo ei myöskään jaksa nousta mäkiä. Se hyytyy mäkeen ja sitten pitää mennä kytkinpommeilla ylös.

Re: Kaasariin sopiva suutin.

9.10.2019 16:45

Tosiaan taitaa olla että 100 kokoinen suutinkin on aivan liian pieni. Testailin tänään noita suuttimia ja totesin että 100 suutin joka on kaikista isoin mikä minulla on niin toimii parhaiten sillä. Luulen että joku 110-115 suutin olisi sopiva. Mutta kun alkaa olemaan noin iso suutin 19mm kaasarissa kun joillain on 85 kokoa suutin niin eikös tuo taida alkaa kuluttamaan aivan helvetisti bensaa? Jotain 9L/100km vai? Entinen 16mm kaasari kulutti 6L/100km

Re: Kaasariin sopiva suutin.

9.10.2019 19:17

Ei mul kulutus noussu juuri yhtään. 16mm vs 26mm.

Re: Kaasariin sopiva suutin.

9.10.2019 20:55

Hmmmm... Okei. On nää kaasarit kyllä yks työmaa.

Re: Kaasariin sopiva suutin.

11.10.2019 22:36

Tänään kun poltin kumia pari minuuttia niin sen jälkeen myöhemmin kun katsoin tulpan niin oli joka paikasta matta musta ja tämä tarkoittaa että suutin on liian iso? Suutin oli kokoa 100. Kokeilin 110 ja 120 mutta kumia poltin tuolla 100 suuttimella. Myös ilmeni semmonen homma että mopo ei tahtonut käynnistyä enää kun sitä oli vähän huudatellut varsinkin tuon 120 suuttimen kanssa.

Re: Kaasariin sopiva suutin.

16.10.2019 9:58

Tietääkö kukaan, että tuleeko sopivan kokoinenkin tulppa mustaksi, kun polttaa kumia?

Re: Kaasariin sopiva suutin.

16.10.2019 15:10

Imuvuodosta ei ole kiinni. Todennäköisesti suuttimesta, koska ihan sama mikä suutin kiinni 84-120 niin sama vika joko sitten pahempana tai hieman lievempänä. Eli siis vika oli se että kun laittaa yli puol kaasun niin ei tapahdu enää mitään ja ryyppy auttaa tyhjäkäynnillä jokaisella suuttimella mutta ajossa ei tee juuri mitään. Nyt alkaa jo ideat loppumaan onko sitten seuraavana luvassa kaasuttimen puhdistus?

Re: Kaasariin sopiva suutin

16.10.2019 18:39

Jos olen esittänyt ongelman liian sekavasti niin sanokaa. Saa ksysä myös tarkempia tietoja

Re: Kaasariin sopiva suutin

28.11.2019 0:59

Elikkä siis mikä voisi olla vikana kun mulla oli mopossani dellorto 16 phbn ja sitten ostin uudemman saman kaasarin jossa oli 102 suutin vakiona vaihdoin siihen samantien 83 suuttimen ja saman neulan mikä oli vanhassa kaasarissa koska niillä se toimi hyvin mutta nyt se ei enää liiku edes eteenpäin ilman ryyppyä ja kaasari on putsattu ja Ilmanputsari putsattu eikä saa ilmaa mistään välistä vaihdoin siihen sitten 100 suuttimen jonka kanssa toimi ilman ryyppyä noin 300m kunnes alkoi sama homma eli röpöttää vain yli 1/4 kaasulla ja jos laittaa enemmän kaasua niin vain sammuu eikä neulan asennon vaihtaminen vaikuta mihinkään tulpan vaihtoi ei myöskään auttanut asiaa


Ja tekniikkana siis 50cc forte enox tehoputki ja motonetin dz metallinen vapari sekä tuo 16mm dellorto