Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
16.12.2018 22:10
Elikkä tilasin tälläsen tekniikan scootfastilta: malossin kevlar kytkin, tpr vforce3 läppärunko, 28mm pwk, mvt s-race alakauttane, 86tpr sylinterisarja, tpr 44mm kampura, c3 petarit, barikit imukaula, stage6 ilmanputsari ja mvt allumage integral 2 sähköt. Kaverini kasasi moottorin, viilasi lohkot ja vaihtoi muutakin osaa koneesta. Sitten hain koneen ja nyt sitte laitoin kiinni ja yritin käyntii nii ei lähteny. Yritin polkea noin 5min. Kipinä on suht hyvä ja bensaa on laitettu. Mitä kannattaisi yrittää? Voiko vika olla kipinän ajotuksessa? Uuden kaasarin kohokammiota ei olla avattu onkohan siellä minkäännäköstä suutinta edes paikalla kun kaasari on aivan uusi. Kiitos jo etukäteen vastauksista
17.12.2018 11:57
Ei jumaliste... Kaveri ostaa 86cc tekniikan ja epäilee että onko kaasarissa edes suutinta paikoillaan...
On siellä
Ja kannattaa se ajotus kattoa tosiaan
Ja toivo ettei kaveris oo mällänny lohkoja päin vittua
17.12.2018 16:55
Ajotukset kato eka, suutin kanssa
17.12.2018 23:31
Joo no mistä kannattas suuttimia lähtee hakee tohon... mulla on 125-190. Ja joo katon sen ajotuksen
18.12.2018 12:06
Katoto mikä suutin siin kaasarissa sisällä, otat muutaman koon suuremman ja koitat, kokeilemalla selviää
18.12.2018 19:22
Ajotus kunnossa, suutin katottu ja laitettu isompi mutta ei käynnisty... mitä pitäs kokeilla
19.12.2018 16:35
Dt420 kirjoitti:Ajotus kunnossa, suutin katottu ja laitettu isompi mutta ei käynnisty... mitä pitäs kokeilla
Miten oon tuon ajotuksen kattonu?
19.12.2018 16:57
Mäntä yläasennossa vauhtiksen nuoli on punasen merkinnän kohdalla
19.12.2018 17:42
Eli sytkä myöhäisellä. Laita merkit kohdalleen vaikka aluksi 2,5 mm EYKK.
Ainakin malossit toimii näin ja muistaakseni dopplerit.
Tussauttaako putkeen? Jos ei niin kannattaa pyörittää kuivaksi bensan syöttö katkaistuna.
19.12.2018 19:53
Anteeks voitko vähä selventää
joo ymmärsin tosta viestistä että sytytys myöhäsellä mutta siihen se sit jäiki... elikkä jos voisit vähän selventää siis miten säädän sen ajotuksen kohilleen?
19.12.2018 23:48
Eli siis mäntä 2,5mm yläkuolokohdasta taaksepäin (EYKK=ennen yläkuolokohtaa, eng. "BTDC").
Kato siitä a4 manuaalista joka tulee mukana oikea mitta.
Kampiakselilla tuo 2,5 mm olisi 44mm iskulla ja 85mm kammella noi 24° staattista sytytysennakkoa.
20.12.2018 0:14
Okei. Kiitos!
24.3.2019 13:01
Päivitystä topicciin ja pari kysymystä. 86 detsi saatu käyntiin. Ajotuksen säädössä oli sellasta häikkää kun siinä on noi mvt allumage integral 2 sähköt (maxiscoot 170€)
Ajotuksen saa ainoastaan säädettyä 2.5mm EYKK jos staattori (se mitä pystyy säätämään) on kiinni yhdellä ruuvilla kun pitäs olla kolmella. Sitten kipinä on jostain syystä hieman heikon olonen mutta eipä kai sillä ole väliä kun lähtee käyntiin. Ja kaasarin kanssa on ollu jotain pientä räpellystä. Välillä ei lähde ollenkaa käyntiin ennen kuin putsaa ja irrottaa kaasarin ja imukaulan (28mm pwk) imukaulassa on ikäänkuin jotai mitä ei bensansekaan kuulu, jotain kuivumatonta seosta (vettä tai jotain vastaavaa?) kohossa oleva bensa on myös hieman oudon väristä ja siinä on jonkinverran vesikelloja. Tankkiin ei olisi pitänyt päästä missään vaiheessa mitään muuta kuin sinne kuuluu. Ajatuksia tästä?