Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Yamaha DT ei käynnisty.

4.12.2018 22:32

Elikkä ongelma on seuraavanlainen mopo toimi normaalisti kunnes päätin kokeilla toisko vapari + isompi suutin lisää tehoja. Mulla on giannellin putki ja 95 suutin wörkkii sen kanssa. Kokeilin vaihtaa vaparin ja 110 suuttimen mutta ei käynnistynyt ollenkaan. No laitoin takas vakio ilmanputsarin ja 95 suuttimen ja nyt ei enää käynnisty ollenkaan. Mopossa ei ole kiksiä joten pitää aina työntää käyntiin. Työntäessä pitää ääntä "Bwuooooaaaaa" eikä tee elettäkään käynnistyäkseen. Saa bensaa, kipinä katsottu, kokeiltu toisella kaasarilla, kokeiltu 110 suuttimella ja oikeastaan kokeiltu kaikkea mikä omasta mielestä vois olla vikana. Sehän on suht selvä että jostain se vuotaa ilmaa pahemman kerran.Vakio Ilmanputsari on laitettu reikanauhoineen kaikkineen takaisin paikoilleen ja imukaulakin on ehjä. Eilen sain sen käynnistymään kun otin kaasarin irti ja laitoin takaisin kiinni. Noh tänään taas menin tallille ja kokeilin työntää käyntiin ja taas sama ongelma mikä ennenkin. Mitään En sille eilisen käynnistymisen jälkeen ole tehnyt mutta silti se vaan "bwuoooaaa" taas jälleen. en enää keksi yhtään mitään mitä voisin kokeilla. Sehän on suht selvä että jostakin rakosesta se nyt vuotaa ilmaa mutta kysymys kuuluu että mistä?

Re: Yamaha DT ei käynnisty.

5.12.2018 0:08

Onko tulppa märkä työntelyn jäljiltä?
Ettei olisi ekalla suuttimen vaihdolla koho jumittanut ja sen takia tulvinut konetta täyteen bensaa.
Bensaletku irti, pakoputki pois ja tulppa pois.

Sitten paineilmaa kaasuttimen läpi koneeseen tai työnnöllä kaasu pohjassa kone kuivaksi.
Uusi tulppa ja tulille.

Re: Yamaha DT ei käynnisty.

5.12.2018 2:33

Eilen kun otin kaasarin irti ja laitoin takaisin niin avasin samalla kohokammion ja kohokammion se yksi sokka mikä pitää kohoa kiinni siinä neulassa mitä koho nostaa niin oli mennyt pois paikoiltaan niin että koho oli jumissa ja valutti ylivuodosta bensaa. Laitoin sokan paikoilleen jaa kaasarik kiinni niin loppui ylivuodosta valuttaminen ja lähti ekalla työnnöllä helposti käyntiin. Pysyi käynnissä mutta kun painoi kaasua heti booasi sammuksiin. Tosiaan niinkuin jo mainitsin tänään menin uusiksi tallille niin ei enää sitten käynnistynykkään. Voit olla oikeassa koska koho tosiaan oli jumittanut kun olin yrittäny kaasu pohjassa sitä työntää käyntiin. Auttoiko tämä viesti vian paikallistamisessa?

Re: Yamaha DT ei käynnisty.

5.12.2018 9:45

Hassua että lähti kuitenkin kerran käyntiin tulvimisen jäljiltä. Muutama ajatus:

Onko nyt tulpat märkiä työntämisen jäljiltä?

Eihän se kohon tappi ollut vääntynyt? Kannattaa vielä tarkistaa että koho liikkuu herkästi, on mahdollista että nyt se koho on jumittunut ylä-asentoon ja luonnollisesti silloin kone ei saa tarpeeksi bensaa.

Pääsuutin puhdas jos kerran sammuu kaasua painaessa?

Montaa imuvuotokohdettahan tuossa ei ole, koska stefat voinee jättää pois laskuista, ei ne hajoa ilmanputsaria vaihtaessa. Eli käytännössä imukaula :lol: .

Re: Yamaha DT ei käynnisty.

5.12.2018 15:11

Joo no pitää kokeilla toisella imukaulalla. Myös kokeilen vaihtaa tulpan ja otan putken irti ja putsaan koneen paineilmalla bensaletkun reijästä. Kohon tappi ei ollut vääntynyt ja atm koho liikkuu herkästi ja niinkuin pitääkin.

Re: Yamaha DT ei käynnisty.

8.12.2018 4:31

Kysyisin vielä samaan detsiin liittyen sellasta että omasta mielestä tuo dt on kaikkiin kavereideni am6/rabasa mopoihin verrattuna todella laiska. Esimerkiksi yhdellä kavereistani on beta kurittomalla vakioputkella ja välit 11-52. Tai yhdellä on detsi kurittomalla vakioputkella ja samat välit mitkä mulla nii se menee viivoissa ja alussa ohi ja kulkee 68. Itselläni on enoxi ja välit 11-62. Beta ja tämän kaverin detsi jättää mun detsin helposti vaikka mulla on tehari. Mun detsi kulkee vain 55kmh ja beta 70. Tuntuu ikäänkuin kone olisi jostainkohtaa väljä niin että ei väännä ollenkaan niinkuin pitäisi. Tuntuu että Melkeen minkäänlaista "tehoaluetta" ei kierroksilla ole, vääntää paskasti isoilla että pienillä kierroksilla eikä ota kunnolla piikkiä. Keulia tuo silti enoxin kanssa suht hyvin jaksaa. Tossa yks päivä rupesin avaamaan yläkertaa ja huomasin että yhdestä pinnapultista on mennyt kierteet niin että pinnapultin mutteri mikä puristaa kantta on niin löysällä että sen saa pois sormilla. Sitä ei saa kiristettyä kantta vasten ollenkaan koska kierteet on mennyt. Saattaisiko tämä olla syy miksi detsini on niin laiska?

Re: Yamaha DT ei käynnisty.

9.12.2018 13:56

Kyllähän tuo voi olla syynä siihen. Kannattaa muuten katsoa että kansi ei ole kiero.