Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
11.10.2018 18:15
Talliin tuli hommattua tuollainen kiinamonkey ja enimmät viat on korjattu. Eilen kokeilin käyntiin ja hyvin lähti ja kävi kauniisti.
Samantien alkoi kuitenkin kaasutin vuotaa. Hana kiinni, niin vuoto loppui. Mopo on melkein uusi, 2016 mallinen, joten ei kaasuttimen pitäisi vielä olla sökö.
Putsasin kaasuttimen ennen käynnistämistä ja vettä oli jonkin verran kohokammiossa.
Laitoin uutta bensaa tankkiin ja ja kaiken piti olla kunnossa. Edellinen omistaja oli kuitenkin askarrellut uimuriin rautanaulasta uuden akselin. Vaihdoin sen liian ohuen naulanpätkän tiukkaan popniitin varteen, se on aika kovaa ainetta.
Mikähän mahtaa olla bensapinta PZ16 ja missä kaasuttimen asennossa sitä säädetään?
Ei mitenkään huvittaisi tilata taas uutta kaasaria, kiinalaiset ovat jo liikaa rikastuneet kustannuksellani.
11.10.2018 18:31
Siis joku tietävä saa korjata tämän, ei kai sillä bensapinnalla niin väliä ole kunhan koho on tasan sitä reunaa vasten palautuessaan?
13.10.2018 9:36
Vuosimalli ei näköjään vaikuta tankin puhtauteen. Avasin kaasuttimen ja siellä oli pientä mustaa töhnää, ei kovin paljon, mutta varmaankin liikaa.
Tarkastin googlaamalla tuon bensapinnan. Ristiriitaista tietoa, jotkut kehottivat laittamaan 5 asteen nousukulmaan uimurin. Ei siis vaakasuoraan. Laitoin suodattimen bensaletkuun ja säädin uimuria hieman viistoon vaakatasosta. Testissä ei valuttanut bensaa. Pikapuoliin tulee suutinsarja, jolloin voi vielä tarkistaa, onko suodatin pelannut. Vakia 60 suutin on varmaankin pieni, laitan 70 ensin alkuun.
Saattaa olla, että ongelman syy on rikottu tankinkorkki, jonka avaimenreiästä vettä on päässyt tankkiin. Yleensä noissa korkeissa on ilmareikä, jotta bensa tulee ulos tankista. Zonerissa on kuitenkin erillinen tankin huohotusletku, jota syvästi ihmettelin.
Virtalukko oli murusina, joten laitoin uuden lukkosarjan, jossa on uusi tankinkorkki ja avaimenreiässä kääntyvä kansi.
Yksi kaks mopo keksi ruveta starttaamaan heti kun laittaa virran päälle. Tutkin starttireleen ja kahvan starttinapin. Ilmeisesti jossain välissä johdot on yhdessä.
Mahdoton urakka käydä johtosarjaa purkamaan, vähän tutkin emäputken klemmarin alla olevia johtoja, siellä ei ainakaan ollut mitään poikki. No, vetäisen starttinapin johdosta suoran kaapelin starttireleelle, niin ongelma poistuu. Hivenen kiihotti aliexpressin 19 euron täydellinen levyjarrumonkeyn johtosarja, mutta kokeillaan nyt tätä. Takavalo on myöskin virraton. Piru, kun ne EU-pössöt määräsivät valokatkaisimen pois mopoista, niin on hankala korjata, kun ei ole valokatkaisinta lainkaan. Kyllä ennen oli valoasiat paremmin.