Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Mikä on vikana?

20.4.2016 22:16

Ihan mahdollista. Työntömitta eli mauseri kannattaa jostain hankkia käsiinsä, viivottimen kanssa pelaaminen antaa sellaiset toleranssit että siitä jää kyllä äkkiä pieni heitto huomaamatta.

Re: Mikä on vikana?

20.4.2016 22:33

Kiitos vinkistä tönäri pitäis kyllä löytyä jostain tuolta varaston kätköistä :)

Re: Mikä on vikana?

21.4.2016 17:01

Semmosta ongelmaa kun mittarissa koko ajan vilkkuu vilkku oikealle vaikka ei ole päällä ja jos laittaa vilkun vasempaan niin silti näyttää vilkku oikeelle mittarissa. Mittari on se koson mittari mikä on näissää uusissa riejuissa yms.

Re: Mikä on vikana?

23.4.2016 17:06

Mikähän mahtaa olla kiksissä kun kytkinkopan avauksen jälkeen kiksi rahisee ajossa?
Eli kiksin painaa ihan eteen eli ns. normaaliin aseentoo niin tärinä päästää sitä vähän taakse päin ja rupee rahisemaan... Kokeilin avata sen säätöruuvin koneen päältä mutta ei sekään auttanut. Miten laitan sen kiksin kunnolla kun ens kerrran avaan kytkinkopan?

Re: Mikä on vikana?

25.4.2016 23:22

Moro!

Minulla olisi CPI SX joka ei ole talvisäilytyksen jälkeen millään alkanut toimimaan.
Syksyllä ei ollut ongelmaa mutta nyt ei millään käynnisty, jos käynnistyy niin vain silloin kun ilmaruuvi on täysin kiinni ja tyhjänkäynti on tosi raskasta ja jos painaa kaasusta booaa ja sammuu, tyhjänkäynnilläkin sammuu hetken jälkeen. Välillä ei edes meinaa tämän verran käynnistyä, jos vähänkin antaa kaasua kastelee tulpan. Antaa kipinää mutta on huomattavasti heikompi rieju MRT:n kipinään verrattuna. Voisin vielä huomauttaa että tyhjänkäynnillä jo alkukäyrän välistä tiputtelee öljypisaroita jonkin verran, ei huomattavan paljoa kuitenkaan.

Mitä olen yrittänyt tähän mennessä:
- Vaihtanut bensat uusiin
- Uusi tulppa ja tulpanhattu
- Suuttimia 80 +-10 kumpaankin suuntaan, ei vaikutusta (Huom mopo on kuriton!)
- Kaasari ja ilmanputsari putsattu sekä sähköryypyn toimivuus varmistettu
- Staattori vaihettu

Toivon mukaa jollain olis ideoita! Mopo olisi tarkotus saada vielä joskus ajokuntoon :)
Tässä vielä video: sori pystyvideosta, ei ollut tarkoitus alunperin nettiin kuvata joten kärsikööt jos jotain haittaa.

https://www.youtube.com/watch?v=cX8T2d8aYFI&feature=youtu.be

Re: Mikä on vikana?

26.4.2016 7:35

Mites puristuksien laita? Voisko männänrenkaat olla jumiutuneet talviseisokin aikana?

Re: Mikä on vikana?

26.4.2016 23:52

Puristuksia tuntuu oleven ihan normaalisti. En ole poljetessa ainakaan huomannut mitään eroa ja kun käynnistää työntämälläkin niin antaa vastusta kivasti. Männänrenkaista ei ole tietoa, mutta hankala olisi uskoa että yhtäkkiä parin kuukauden seisomisen jälkeen lämpimässä tallissa niille olisi käynyt jotain :/

Re: Mikä on vikana?

27.4.2016 8:33

Eikai sulla oo pakoputki tukossa mistään?
Mulla oli sama juttu et puski öljyä sieltä alkukäyrästä eikä käynnistyny millään. Sitten löysäsin niitä pultteja siitä ja heti lähti käyntiin, olin unohtanu tehä reiän änkän tiivisteeseen. :lol:

Re: Mikä on vikana?

28.4.2016 12:34

Kyseessä on peugeot speedfight 3 ilmajäähdytteinen. Ongelmana on, että skootteri kulki ennen 60 km/h mutta viime viikolla meni yhtäkkiä vain 35km/h. Olen vaihtanut skootteriin variaattorin hihnan ja hieman kevyemmät rullat kuin oli. Saa polttoainetta ja tulppakin on vaihdettu, lisäksi kurit on poistettu ja ilmanputsari on puhdas. Vaikuttaako variaattorin liukupalat paljonkin kulkupuoleen? Skootterilla on kuitenkin ajettu vain 6,5tkm. Missä vois olla vikaa? :roll:

Re: Mikä on vikana?

28.4.2016 21:11

Peugeot xps street evo 3 murheen kryyni taas. Laitoin uuden pytyn ja männän. Mopo pitää käydessään semmoista kahinaa pytystä. Sammutin mopon, lisäsin vettä syyläriin, yritin saada mopoa uudelleen käyntii ja ei enää lähde käyntiin. Jos termostaatti ei toimi, niin mitä seurauksia sillä on? Ja mistä kahina voisi johtua?

Re: Mikä on vikana?

5.5.2016 13:01

Mikähän vois olla vikana peugeot xps street evo 2:ssa kun ei lähe sähköstartilla käyntiin. Yrittää kyllä lähteä käyntiin mut jää pienestä kiinni et lähtis käyntiin. Lähtee aina työntämällä helposti käyntiin. Iskee kipinää ja bensaa tulee pyttyyn.

Mitä oon yrittäny tehä:
-tulppa, tulpan johto ja tulpan hattu vaihettu
-starttimoottori IHAN UUSI
-kaikki maapiuhat ja startin piuha tsekattu
-kaasari ja ilmanputsari puhdistettu kunnolla
-vaihettu suuttimia ja säädetty sataan kertaan kaasari
-staattori vaihettu
-cdi-boxi vaihettu
-ladannu mopon akun täyteen
-kokeillu auton akulla
-vaihtanu imuläpät ettei raota yhtään.
-tsekannu ettei imukaula tai läppäventtiili vuoda.
-keskittäny vauhtipyörän magneeton kiilan kanssa tasan.

Melkonen lista tuli ja en enää keksi mitään mitä vois yrittää. Voi olla et startti antaa huonoo kipinää (ainaki näyttää siltä ku oon kattonu kun tulppa ollu irti kannesta). Voiko olla et jotkut piuhat niin paskasia et ei yhdistä kunnolla tai jotain?

Re: Mikä on vikana?

14.5.2016 16:38

Missä vois olla vika ku mopo (am6) alkaa puskemaa öljyä pihalle vähä joka reijästä (kytkintappi ja ylivuotoletku). Näin siis käy keulimisen jälkeen. Öljypinnan ei pitäisi olla liian korkealla.

Re: Mikä on vikana?

14.5.2016 21:14

Jussuuf kirjoitti:Missä vois olla vika ku mopo (am6) alkaa puskemaa öljyä pihalle vähä joka reijästä (kytkintappi ja ylivuotoletku). Näin siis käy keulimisen jälkeen. Öljypinnan ei pitäisi olla liian korkealla.

Samat setit tääl. Viikossa noin 5 desiä puskee ulos

Re: Mikä on vikana?

17.5.2016 23:42

Mulla on Motorhisopania Ryz 2011
tänään siitä alko kuulumaan hirveetä rohinaa moottorista kun olin ajamassa, mikä vois olla vikana? se oli tosi kova ännistä se rohina kuuli ihan mopon äänien läpi sen, myös käynnistyspolkimesta kuulu sitä rohinaa jonkinverran.
kakkosvaihteella ei rohinaa kuulunut jostain syystä niin paljoa, jos ollenkaan.

moposta on poistettu kuristus ja välejä vaihdettu kevyemmiksi.

Re: Mikä on vikana?

18.5.2016 15:11

Mikä on mopossa vikana, kun se lähtee ihan hyvin liikkeelle, mutta vähän ajan päästä se rupeaa pätkimään ja välillä se hyytyy eikä jaksa kulkea melkei minnekkää, mutta sitte taas vähän ajan päästä uudestaa se rupee kulkemaan. Eikä se ota aina kierroksia. Mopona siis Rieju MRX 2006