Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Paljon samoilla laakereilla ajaa

18.4.2020 16:11

Tm03 kirjoitti:Eli oon ostamassa aprilia rx mopoa ja myyjä vaihtanut äskettäin sylkkäsarjan ja kytkinlevyt, mutta laakereista se ei tiiä että onko edellinen omistaja vaihtanut. Ja sillä ajettu 15tkm että eikös ne laakerit ala olemaan aika finaalissa? Ite vasta ekaa mopoa ostamassa niin siksi kyselen.


Ei ne välttämättä ihan viel oo. Tietopankin mukaan 15-20tkm ajaa samoilla laakereilla. Kyllä sitä kannattanee miettiä, ostaako 15tkm ajettu. Toki riippuu myös paljon hinnasta, mopon muusta kunnosta ja siitä, onko taitoa/paikkaa vaihtaa ne laakerit uusiin. Itse ainakin ajattelin tehdä koko koneeseen rempan 20k kohdalla, nyt noin 13tkm lasissa ja hyvin pelaa. Ei ainakaan jää sitten tienvarteen :lol:

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

22.4.2020 13:15

Mulla meni skyteam mankista käynnistyspolkimen akseli katki ja mulla on nyt uusi niin kuinka paljon pitää purkaa konetta että voin irroittaa vanhan ja laittaa uuden tilalle? :|

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

28.4.2020 22:00

hedelmäinenpipari kirjoitti:Mulla meni skyteam mankista käynnistyspolkimen akseli katki ja mulla on nyt uusi niin kuinka paljon pitää purkaa konetta että voin irroittaa vanhan ja laittaa uuden tilalle? :|


työnnä käymää ni ei tarvi purkaa :D

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

1.5.2020 12:06

Tuli ostettua yamaha dt. Onko nämä yleisestikkin näin väännöttömiä? Nyt siis mahdoton ajaa missään polkuja pitkin tms. Pelkästään kierrokset tapissa vetoja. Matalemmilla kierroksilla ei vääntöä yhtään. Paikallaan on enoxin tehari ja porattu boxi. Kierroksilla kyllä jaksaa vetää mallikkaasti. On vain ihan mahdoton ajella esim 30-40km/h nopeuksia paitsi pienillä vaihteilla kiekat tapissa.

Pitää kokeilla vielä pienempää eturatasta kun paikallaan nyt 13/65 välit josko ne on jo liian pitkät. 10 piikkisen kävin hakemassa ja kokeilla sitä jossain vaiheessa.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

1.5.2020 19:16

Olet ostanut väärään polkujen ajeluun.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

1.5.2020 21:49

Malagutisti kirjoitti:Olet ostanut väärään polkujen ajeluun.


Eli oikeasti nämä on kierros koneita/laitteita? No juu ehkä eroa on kun viimeksi ajanut 600cc pyörää.

Ja ei nyt polkujen ajeluun pelkästään vaan muutenkin tytölle kadulle ajuun...

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

2.5.2020 1:04

Jaa, typo kävi näköjään. Väärän vehkeen polkujen ajeluun piti lukeman. Tosin todistetusti päitsikin taitaa kurittomalla fanticilla kiertyä aivan loistavasti.

Emt, omat viiskympit heräilee siinä kymppitonnin paikkeilla ja vetoja on sinne 14k niin kulkeekin johonkin.

Jos sen nyt pitää köröttelyssä pelata ja kulkea lain sallimissa rajoissa niin vakioputki varmaan kannattaa ekana ruuvata kiinni.

Muuten isoporausta peliin ja esim. Airsali kaveriksi niin alkaa ajaminen kummasti helpottua.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

7.5.2020 20:51

Hei kuka tietäs tosta derbin kaasuttimen jäähytysnesteen kiertosta kaasutin lorton phva 17.5. Kyselisin siitä että mite menee noi letkut ku kannesta tulee yks letku kaasarii ja kaasarista sit lähtee jäähytysnesteen paisunta säiliöön. Oli alottelijan moka ja en ottanu kuvaa kummi peri letkut menevät nii jos joku tietäs nii ois mukava. Nipat siis kaasuttimessa päällekkäi nii pitäs tietää kumpi menee kumpaan.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

1.6.2020 11:34

Moro tuli tämmönen kysymys mieleen että käykö noihi jarruihin (ajp) iha mikä tahansa litku ku irrotin etu jarru satulan siivousta varten pois ja se ruikkas vähäsen ainetta ulos nii aattelin täytellä ja sillä kysellä että onko väliä mitä sinne lootaa sotkee? kiitokset jo etu käteen!

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

1.6.2020 12:32

Dot 4 jarrunestettä.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

4.6.2020 0:11

Terve! Mikähän oli pyttysetti cpi sx:ssä vm.-14 70cc alumiini ja kylkeen lyöty vain W:n näköinen merkki. Irroitettavalla palotilalla. Männän laki musta(jotain seosta) ja männänrenkaan koko(yksi) 47,60 x0,80? Kuulemma kireä, nyt kyllä jouten.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

4.6.2020 7:29

Laita nyt edes kuva siitä?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

27.6.2020 16:24

Vaihdoin suuttimen ja laitoin tehoputken mopoon. Aluksi imukaulaa avatessa säädin vahingossa väärää ruuvia luultavasti seos ruuvia. Tänään kun oli Suutin vaihdettu ja tehari mopossa kiinni lähdin ajamaan. Heti kaasun puolivälin jälkeen mopo alkoi röpöttämään ja huiput oli 29 km/h. Selvästikin säädin jotain väärää bensan saantiin liittyvää ruuvia :D

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

27.6.2020 21:25

Ei seosruuvi vaikuta täyskaasulla(käytännössä). Laitoit liian ison suuttimen tai et ottanut tehoputkesta tehtaan kuria pois.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

4.7.2020 23:13

Rieju Mrt 2017 Dellorto cdi boxi

Tosiaan elikkäs kyseisessä Dellorton boxissa ei ole reikää valmiina josta kuuluisi poraamalla ohittaa rajoitin osittain. Dellortin boxissa, joka minulla on pitää mitata kohta itse. Löysin ohjeet ja mittasin kohdan ja onnistuin jollain tapaa kusemaan porauksen. Rieju toimi hetken aikaa ja sitten vain sammui. En saanut käyntiin muutamalla yrityksellä. Kerkesin kokeilla jo antaako tulppa kipinän ja kyllä antaa. Yritin tuossa illalla vielä muutaman kerran käynnistää niin etuvalo välähtää päällä ja mittaristo syttyy, moottori hörähtää muttei lähtenyt käyntiin. Bensaakin oli kyllä, uskon tämän johtuvan jollain tapaa cdi boxin poraamisesta. Tietääkö kukaan, tai onko kokemuksia halvemmista cdi boxeista rieju mrt:essä. Ei kehtaisi tuosta dellorton boxista maksaa yli 200 € ellei sitten ole aivan pakko. Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.