Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Minarelli AM6

10.4.2016 22:14

Kokeile tehdä se tän videon mukaan. Itse kun kasasin koneen vähän aikaa sitte nii tein ton mukaan sen ja kiksi toimii hyvin.

https://www.youtube.com/watch?v=YWPDq4wwPOc
Kohdasta 9.15 eteenpäin.

Tarkista myös räjäytyskuvista että kaikki osat ovat oikeilla paikoillaan.

Re: Minarelli AM6

11.4.2016 19:07

Joo pitää koittaa tolleen, eikö tota jännitetä muka enää esijännityksen jälkeen? :o
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 11.4.2016 23:07, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Poistettu tarpeeton lainaus.

Re: Minarelli AM6

12.4.2016 0:08

Jos olet seurannut videon ohjeita niin kopan kiinni laiton jälkeen ei tarvitse tehdä muuta kuin laittaa poljin kiinni sopivaan kohtaan ja polkimen pitäisi toimia oikein.

Re: Minarelli AM6

12.4.2016 15:10

Onko normaalia että kun antaa täyskaasun niin syylärin vedenpinta nousee huimasti ja silloin tällöin tuloo kuplia pintaan. (jäähd. järjestelmä on ilmattu huolella) :roll: Niin ja millähän varmistaisi että vuotaako kampuran stefa?

Tuskin ihan normaalia 50cc YKSI männänrenkaiselle setille että 2km normaali ajon jälkeen keittää :x


Onkos se urbaani legenda että tuokin kun väljistyy (on jo väljä) alkaaa tarttee enemmän löpöö?

Mulla siis on tällä hetkellä samat hilppeet kiinni kun ostaessa noin 2000km ja 2vuotta sitten. Sillon ajeli 30km ja oli noin 50 asteinen syyläri.. nyt samoilla keleillä, samoilla vauhdeilla, suuttimilla, putsarilla yms 2km jälkeen syylärissä niin kuumaa että polttaa kätensä... Tätä samaa ongelmaa olen yrittänyt ratkoa siitä asti kun tämän paskan ostin ja yritettiin laittaa kuria ja sitten pienempi suutin. ajan mittaa mennyt vain pahemmaksi että kuinka nopeasti lämpenee... :x :x

Vakioputsarikin jonkun jonnen toimesta ollut pakko katkasta niin että tosta menee nyt hiiriki putsarilevyn ja kotelon välistä....

Kyseessä siis yamaha dt..

Re: Minarelli AM6

14.4.2016 7:15

Pystyykö kytkinakselin (siis sen johon vaijeri menee) nostaan pois ja vaihtaan ilman että konetta aukoo tai ylipäätään irrottaa konetta rungosta. :s

Re: Minarelli AM6

14.4.2016 7:34

Itse kun olen lueskellut näitä topiceja niin olen ymmärtänyt että sen pitäisi lähteä nostamalla jossakin tietyssä asennossa. Ja luulisin että jos se vaan mahtuu nousemaan niin konetta ei tarvitse irroittaa. :)

Re: Minarelli AM6

15.4.2016 16:09

Löysäät kytkinvaijerin ja irrotat sen kytkinakselin varresta. Sitten käännät kytkinakselin vartta jonkin verran kellon myötäisesti ja nostat ulos.

Re: Minarelli AM6

21.4.2016 19:13

Mikähän mahtais olla detsissä vikana kun kytkintappi liikkuu ihan jumalattomasti ja kytkin ei irrota? :|

Re: Minarelli AM6

21.4.2016 21:54

Collaninlate kirjoitti:Mikähän mahtais olla detsissä vikana kun kytkintappi liikkuu ihan jumalattomasti ja kytkin ei irrota? :|





Tarkasta kytkinlevyjen kunto ja viilaa kytkinkruunusta hakkaumat tasaiseksi tai mielummin vaihda kruunu uuteen. Lopuksi säädä kytkin painekannen säätömutterista.

Re: Minarelli AM6

2.5.2016 16:29

Mikä voi olla ku laakerit tuntuu menevän vähä väliä? talvella tuli vaihettua laakerit mutta n.1000km jälkeen niin niitä tuntuu menevän yksitellen. :eek:

Re: Minarelli AM6

2.5.2016 18:30

Laakerin ensisijainen eliniän lisääjä on voitelu. Siitä kannattaa lähtee alkuun.

Re: Minarelli AM6

13.5.2016 18:46

Kuuluuko magneetonkopassa olla öljyä?

Re: Minarelli AM6

14.5.2016 0:02

ei. Paljonko sitä on? Eikös yleensä jos kampuran magneeton puolen stefa menis niin ottas vaan ilmaa? ei pitäs öljyä joutua millään tavalla oikeen :roll:

Re: Minarelli AM6

14.5.2016 2:31

huutista
Viimeksi muokannut Muurari päivämäärä 19.9.2016 16:28, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Minarelli AM6

15.5.2016 1:23

Ei pitäs olla mg kopassa öljyä, jos sitä sielläon tarkista että lohko on ehjä ja tarkasta muut mahdolliset paikat josta voisi sinne öljyt vuotaa