Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Minarelli AM6

15.3.2015 23:16

Arskazaa kirjoitti:Mikä voisi malagutissa olla kun kytkin luistaa konerempan jälkeen niin paljon ettei lähde työntämälläkään käyntiin? Rempassa ei kytkimestä vaihdettu muutakuin kytkimen kuula ja käytettiin osissa.
Nyt olen jo kytkimen purkanu pari kertaa ja kasannut, eikä mitään apua :| Eikös siitä painelevyn mutterista saanut kytkintä säädettyä niin mitenkä pitäs säätämään lähtiä? Ja olen kattonut että painelevy on oikein ja pitäisi olla muutenkin oikein kasassa.

Sillon kun on kytkin vaijeri kiinni ja kytkin kahva ei ole pohjassa niin käännät sen sen säätöruuvin (just sen painelevyn mutterin) niin pitkälle että ottaa kiinni ja sen jälkeen 1/4 kierrosta auki. Sillei sain oman kytkimen säädettyä. Jos ei noilla ohjeilla onnistu niin kysy vielä uudestaan.

Re: Minarelli AM6

16.3.2015 20:23

Eihän tuo mutteri pyöri suuntaan eikä toiseen sitten millään. Pulttipysyllä varmaan lähtis pyörimään mutta minultahan ei sitä löydy. Olisiko mitään vinkkejä?

Re: Minarelli AM6

16.3.2015 22:39

Oisko 6. vaihe päälle, joku istumaan mopon päälle ja painamaan takajarrua ja sitte koittaa? Tollee sain itelt kytkinkruunun pultin auki :D

Re: Minarelli AM6

17.3.2015 12:00

Sähköpuolelta en saanut vastausta joten kysyn täällä. Miten vois detsiin vetää helpostii uudet sähköt mittariin? Muualla on hyvät johdot. Mistä vedän johdot ja miten ja millaset ??

Re: Minarelli AM6

17.3.2015 15:42

liität vaa johot niihi mistä vanhat on tullu ja menoks

Re: Minarelli AM6

17.3.2015 16:37

kertokaas että paljon ootte laskenut kantta ja paljon sitä uskaltaa laskea. Kuumeneeko kone enemmän vai pysyykö lämmöt samassa :D (Vakio kansi kyseessä siis..)

Re: Minarelli AM6

17.3.2015 17:39

Mulla raapaistu 0.7 milliä sylinteristä. Siksi sylinteristä, koska ei vaikuta tiivisteiden uriin, toisin kuin kannesta siivun ottaminen. Ei oo vaikuttanu lämpöihin millään tavalla

Re: Minarelli AM6

17.3.2015 21:42

Missä kaikissa moottorin muttereissa tarvitsee tietää momentin ja tarvitsee momenttiavaimen?

Re: Minarelli AM6

17.3.2015 21:50

osaako joku kertoo mikä on toi reikö tossa kannessa oikeella kuvassa?
http://www.motot.net/galleria/kuva213263/
en osaaa liittää tähän kuvvaaa :nolo:

Re: Minarelli AM6

17.3.2015 22:41

Kertokaas minkä takia näitä minarellin koneita ei pysty käynnistämään kytkin pohjassa+vaihde päällä(vai oliko myös vapaalla?) kun taas noi derbin koneet pystyy? :roll:

Re: Minarelli AM6

17.3.2015 23:49

Derbeissä riippumatta kytkimen asennosta kiksi välittää voiman ensiörattaalle suoraan kytkinkruunun kautta.

Re: Minarelli AM6

18.3.2015 1:08

Landeriiseri kirjoitti:Missä kaikissa moottorin muttereissa tarvitsee tietää momentin ja tarvitsee momenttiavaimen?



Kanteen suositeltiin kai 17-21nm. Kaikki muu menee terveellä järjellä, lohkojen kuusiokoloja ei ihan änkyräkireälle ja kytkinpuolen vetorattaiden mutterit niin tiukkaan kun jaksaa käsipelillä normaalilleilla lenkeillä vääntää. Ruuvilukitteen käyttö sallittua.

Ite en oo ikinä mitään vääntäny momenttiin, kannen kanssa ristiin kiriminen pikkuhiljaa ja kaikki about samaan kireyteen niin homma skulaa.

Re: Minarelli AM6

21.3.2015 18:28

Mikä on vikana kun rieju MRT:ssä vapaan etsiminen on erittäin tuskallista? Eri öljyillä ei ole ollut merkitystä, muutenhan mopo toimii hyvin, mutta yleensä vapaata ei saa mitenkään päälle.

Re: Minarelli AM6

21.3.2015 21:17

Kytkimen säädöt/ kytkinlevyt voi olla

Re: Minarelli AM6

21.3.2015 22:02

Kytkinkruunun hakkaumat ainaki aiheuttaa tota et vapaata ei löydy, koska kytkin ei pääse irrottamaan kunnolla ;)