Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Minarelli AM6

16.4.2014 23:39

En ny tiiä kuuluuko tää tänne mut mitenkä tota tuorevoiteluu kuuluis säätää ku haiskahtaa aika paljon aina ku on ajanu enkä oo siitäkään ihan varma et johtuuko se siitä ja ei viittiny ite ruveta säätämään sitä ku olisin kumminki saanu sen vaa leipomaan :D

Re: Minarelli AM6

17.4.2014 18:02

Anteeks mikä oli? Ison alkukirjaimen lisäks muutama pilkku ja piste oikeisiin kohtiin ängettynä helpottaa muitten ymmärrystä jumalattoman paljon ja näin ollen lisää myös mahdollisuutta saada kunnollisia vastauksia.

Mutta mitä mä käsitin, niin mopo haisee ajon jälkeen kovasti ja sitten haluut säätää tuorevoiteluu tai jotain....? Asiahan on niin että 2T vehkeet haisee aina, ja vaatteet haisee niitten kaa aina. Tämä on toki tottumis ja makuasia, mun mielestä just tuotettu raikas 2T pakokaasu on yks parhaista tuoksuista. Ja muutenkin.

Tuorevoitelua ei kannata säätää pienemmälle siinä toivossa että haju hälvenis, haisemaan se tulee aina ja tuorevoiteluu pienemmälle säätäessä saat sen toki hajuttomaks kun se leipasee.

Eli älä säädä ja kestä kaasut, tai jos et kestä niin suosittelen nelaria.

Re: Minarelli AM6

18.4.2014 16:30

Osaiskos joku sanoa, missä vaiheessa kannattais ruveta harkitsemaan koneremppaa kun kilometrejä on kertynyt kohta 15k? Ja eikös harmahtavat öljyt yleensä kerro siitä, että öljyn sekaan on päässyt vettä? Jos on niin vikaa kannattaisi varmaan lähteä hakemaan vesipumpun stefasta, meinaa syylärin nestepinta on hivenen vajunut. Voihan tietysti olla, että öljyyn on päässyt kondenssivettä, mutta mene ja tiedä.

Re: Minarelli AM6

22.4.2014 21:35

moi taas! tuon dt:n kanssahan tulloo ihan kanta-asiakkaaksi tälle palstalle :lol:
noh asiaan. eli on nyt ollu käynti vikaa, eli lähtee käyntiin ja käy 5 sekunttia ja sammuu. koko sähkö puoli on katottu cdin vaihtoa myöten läpi ja pätkiminen jatkuu.. no tulipa siinä remontin aikana kurkattua vaihteisto öljyt, tyhjää täynnä :eek: sitte laitoin tulpan kärkiväliä pienemmäksi, niinku olen ennenkin tehnyt kun stefa mahd. vuotaa. ja käy kuin unelma 8) vähän epäilen että laatikko öljyt pääsöö moottoriin ja sen takia rikkoo tulppia :roll: nyt olis varmasti kytkinpuolen stefan vaihdon aika. näinkin pitkä tarina johtaa yhteen lyhyeen kysymykseen :D voiko kytkinpuolen stefan vaihtaa koneen ollessa paikallaan? tietenkin kytkin pitää purkaa pois eestä mutta saako sen vaihettua ilman että joutuu käyttään lohkoa auki? siinä muuttuu nimittäin pieni korjaus piirun verran isommaksi :roll:

ps. voiko tuo liika öljy bensan seassa oikeasti rikkoa niitä tulppia :eek: ?

Re: Minarelli AM6

22.4.2014 22:45

Saa vaihettua stefan avaamatta lohkoja.

Re: Minarelli AM6

23.4.2014 10:41

Kyllä varsinki tuo vaihteistoöljy tekee temppuja. Kytkin pitää vaan purkaa pois. Vaihda samalla se kytkinpuolella kampiakselin holkin alle tuleva o-rengas, mulla päästi sieltä öljyt kampikammioon.

Re: Minarelli AM6

23.4.2014 22:18

Reetuhai2 kirjoitti:Asiahan on niin että 2T vehkeet haisee aina, ja vaatteet haisee niitten kaa aina. Tämä on toki tottumis ja makuasia, mun mielestä just tuotettu raikas 2T pakokaasu on yks parhaista tuoksuista.
Sori mut hajosin totaalisesti. :lol: Olihan se aikoinaan "hyvä" tuoksu, kun toinen vaihtoehto oli polkupyörä, mutta ei sillä naismarkkinoilla kovin korkeille sijoituksille noustu.

Re: Minarelli AM6

23.4.2014 23:36

pikaisesti tarvitten apua minarellin kanssa! mikä ihme on kun vaihdoin kytkinlevyt niin tietääkseni kasasin käynnistyspolkimen hilppeet ihan oikein mutta kun laitan kytkinkopan kiinni ja kiristän pultit niin käynnistyspoljin jumittuu? liikkuu kyllä mutta nihkeästi, kokeilin jo rasvata sen yms muttei tunnu auttavan mikään... eli siis toimii normaalisti niin kauvan kun kytkinkoppa ei oo kiristetty :(

Re: Minarelli AM6

23.4.2014 23:47

Ethän oo mitään rikkaa tunkenu sinne lohkon ja rattaan väliin ja olethan varmasti jännittänyt kiksin palautusjousen, ennen päätelmää viasta?

Re: Minarelli AM6

24.4.2014 11:27

mikä on kasattu väärin / onko jousi jotenki väärin paikallaan ku poljin palauttaa alhaalta, mutta ylhäällä se ns "tyhjä" kohta , ennenkun ottaa rattaalle ei palauta, vaan jää rahisemaan ajos. Oon jännittäny kiksin jousen 2 kertaa jo , mutta avannu en oo vielä

Re: Minarelli AM6

25.4.2014 19:33

Mikäköhä vittu pösöö tuli kun ei käynnisty männä vaihon jälkeen. Puristuksia tuntuu olevan ja tuntuu että vika sytytyspuolelta tuntuu että vika olisi. Piti repiä kaikki sähköt niin osaisko joku auttaa. Vitunselkeäätekstiä. :D

Re: Minarelli AM6

27.4.2014 13:48

meneeköhän noi derbin imiukaulat am6 :see ?

Re: Minarelli AM6

27.4.2014 17:35

no hei taas :) tuon stefan vaihdon jälkeen purin ja tyhjensin putken tuosta kaikesta palamattomasta öljystä ja noinki nuhanen laitos muuttu vähän pirtsakammaksi :D nyt kun se kiertää vähän pirteämmin on tullu esiin sellanen "vika" että tuo kone vääntää miten vääntää ala kieroksilla ja puolen kaasun jälkeen tulee sellanen repäisevä piikki missä vauhti vasta kiihtyy kunnolla :D on varmasti ollut aina samallainen mutta ei ole tullut niin paljon esille kun on ollu tukossa koko härveli :D :eek: tuota oon tässä taivastellu ja säätäny kaasaria, ei apua. johtuuko tuo nyt sitten väärän kokosesta suuttimesta vai mistä.. vehje täysin vakio ja kaasarina 16mm lortto, suutin on 88. miten sais optimoitua kaiken mahollisen tehon mitä koneesta lähtee pelkillä säädöillä :D? ei nimittäin tuo isä ukko oikeen sille virittämiselle lämmenny :D kyllä taitaa kurin poisto olla ajankohtanen jos ei säädöillä ala pelittään :D

Re: Minarelli AM6

28.4.2014 1:27

jos kerta taysi vakio ni varmaa suutin liian iso ku eiks detsissa oo vakiona 80 ja kato oljy pumppu , siina on ne kaks viivaa joiten pitais olla kohakkai, saattaa syottaa liikaa oljya jonka seurauksena ei kierra kunnolla ym. ;)

Re: Minarelli AM6

28.4.2014 1:34

VacuumCleaner kirjoitti:jos kerta taysi vakio ni varmaa suutin liian iso ku eiks detsissa oo vakiona 80 ja kato oljy pumppu , siina on ne kaks viivaa joiten pitais olla kohakkai, saattaa syottaa liikaa oljya jonka seurauksena ei kierra kunnolla ym. ;)


Edit. Oho eli jos siinä on 88 ni silloha se ei oo täysin vakio, ku mitä ite aineki muistelen ni detsissä oli vakiona 80, eli jos oot ostanu käytettynä ja vanha omistaja sano että on täysi vakio ni ei piä paikkasa ja sehä selittääki jo paljon

edit2. Joo tiiän , nää tuli tällei hölmösti ku en osaa käyttää tätä kännykällä :)