Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Minarelli AM6

12.12.2014 15:15

Eturatas on hyvä

Re: Minarelli AM6

12.12.2014 17:01

Moro!
Mikäs on räxässä(minarelli) kun kytkintä vedettäessä koneen päältä lähtevä kytkinakseli(?) liikkuu sivuttaissuunnassa useita millejä? Onko siellä joku laakeri tms. Ja pitäisikö sen päällä olla stefa? Myöskin jos siellä on joku laakeri niin onko mahdollista vaihtaa koneen ollessa kiinni? (Piti olla talveks käyttispeli mutta ongelmia tuntuu riittävän)
Koneella on ajettu melko paljon ja kytkinvaijerista on kiristysvara loppu.
Tässä mietiskelin että voiko siis olla että ei olekkaan kytkinlevyt loppu vaan tuo akseli jotenkin vaikuttaa kytkimen toimintaan :D.

Re: Minarelli AM6

12.12.2014 18:00

Minarellin tyyppivika, että kytkintappi nousee. Kyllä siinä stefa pitää olla, en oikeen ymmärtänyt mitä tarkoitit tolla stefajutulla. Todennäkösesti sulla alkaa se kytkin toimimaan ja tulee säätövaraa ku saat sen tapin pysymään pohjassa, ja kun se on pohjassa, niin ei liiku sivuttaissuunnassakaan ;)
Esimerkki, millä tapin saa pysymään pohjassa:
Kuva

Re: Minarelli AM6

12.12.2014 22:01

Juu sehän se ongelma olikin kiitoksia :). Pitääpä joku kiinnike siihen värkkäillä.

Re: Minarelli AM6

13.12.2014 14:40

Mistäs päin R1ku ostit räxän?
Kuulosti ihan minun vanhalle...

Re: Minarelli AM6

14.12.2014 12:41

Kuopiosta päin. Vehmersalmelta tarkalleen ottaen :) .

Re: Minarelli AM6

16.12.2014 21:05

Kertokaas mulle nyt mistä se vesipumpun stefa löytyy.. cpi sm -10 Avasin sen vesipumpun kopan mikä oli kolmella ruuvilla kiinni ku joku sano et senku avaa nii ei tarvii ku vaihtaa, mut ei näkyny. No katoin sit räjäytyskuvasta nii se on siel propelin takana nii mites sen propelin saa pois?

Re: Minarelli AM6

16.12.2014 21:09

Vesipyörä on lukittu prikalla kytkinkopan sisältä, eli se vaan auki, vesipyörä veks ja stefa vaihtoon (tämä siis olettaen, että periaate on sama kuin aidossa minarellissa).

Re: Minarelli AM6

19.12.2014 18:00

Hei! Nyt tarviis pikasesti vastauksia! Eli rupesin kasaamaan konetta ja huomasin että vetoakselin alla eli siinä neulalaakerin ja sen lukkoprikan tai klipsin (en muista oikeaa nimeä) Mutta siis niiden välistä puuttuu prikka!
Easypartsin räjäytys kuvien mukaan siinä ei pidä olla jos oikein katsoin :D
KIIRE! PITÄS SAADA ÄKKIÄ KASAAN!

Re: Minarelli AM6

20.12.2014 18:49

deeeeeetsi kirjoitti:Elikkäs onko muilla käynyt tuon am6 koneen kans niin että ootte aukassut koneen niin ei oo ollu vetoakselin prikkoja ollenkaa koneessa kiinni? No jätin ne sit pois sieltä koska olen 100% varma että niitä ei ollut konetta aukoessa ei pääsyyt karkailemaan ja näin. :D ja oon ensimmäinen joka aukasi koneen tuosta vehkeestä eli tehtaalla jätetty poisa :D oisin vaa kiinostusta tietää onko muilla käynyt niin. Vaihteet kyllä pelaa ilman rikkoja ja muut on paikallaan missä kuuluukin :) ;)
aDDee_ kirjoitti:Mistäs kannattas lähtee etsimään vikaa kun: Laitoin eilen mopooni (HM) photeco rajottimen ja kun sain sen paikoilleen ja toimimaan nii tunti sen jälkee kipinä katosi kokonaan. Oletan että vika liittyy jollain tavalla rajottimeen ja otin sit koko rajottimen pois niin ei tullut vieläkään kipinää. Mitä neuvoksi? Toista tulppaa on kokeiltu


Itellä ei ollu myöskää vetoakselissa prikkoja ja hyvin pelaa ilmankin :D Mikäs vuosmalli sulla on? mulla on 09....

Re: Minarelli AM6

21.12.2014 17:30

Detukki kirjoitti:
deeeeeetsi kirjoitti:Elikkäs onko muilla käynyt tuon am6 koneen kans niin että ootte aukassut koneen niin ei oo ollu vetoakselin prikkoja ollenkaa koneessa kiinni? No jätin ne sit pois sieltä koska olen 100% varma että niitä ei ollut konetta aukoessa ei pääsyyt karkailemaan ja näin. :D ja oon ensimmäinen joka aukasi koneen tuosta vehkeestä eli tehtaalla jätetty poisa :D oisin vaa kiinostusta tietää onko muilla käynyt niin. Vaihteet kyllä pelaa ilman rikkoja ja muut on paikallaan missä kuuluukin :) ;)
aDDee_ kirjoitti:Mistäs kannattas lähtee etsimään vikaa kun: Laitoin eilen mopooni (HM) photeco rajottimen ja kun sain sen paikoilleen ja toimimaan nii tunti sen jälkee kipinä katosi kokonaan. Oletan että vika liittyy jollain tavalla rajottimeen ja otin sit koko rajottimen pois niin ei tullut vieläkään kipinää. Mitä neuvoksi? Toista tulppaa on kokeiltu


Itellä ei ollu myöskää vetoakselissa prikkoja ja hyvin pelaa ilmankin :D Mikäs vuosmalli sulla on? mulla on 09....


Vaikkei tämä nyt mikään vastaus olekkaan niin laitetaan nyt silti. Eli itse olen tässä ootellut prikkaa puol viikkoo ja nyt selviää että sielä ei sitä välttämättä edes uutena ole :lol: :eek:

Re: Minarelli AM6

28.12.2014 18:21

Juu elikkäs kysytääs taas viisaammilta. Millä vaihteistoöljyillä ootte ajellu am6lla?
Edelliset öljyt oli apikassa ilmeisesti käyttöohjekirjan mukaiset 75w-90, mutta hetikun antaa pakkasta niin ei apikka enää käynnistykkään ja kiksi tuntuu tosi jäykältä... lämpimästä tallista kyllä toimii.
Eli laitanko vain rujosti castrollin 10w-40 öljyt sisälle ja matka jatkuu?

Re: Minarelli AM6

28.12.2014 18:29

Castrol 10w40 pelittää mainiosti. :)

Re: Minarelli AM6

29.12.2014 23:49

Nyt kävi sellainen haaveri, että laitoin vahingossa vihreää jäähytysnestettä n. 0.5dl punaisen sekaan.
Onko vaaraa?

Sitten kennot vai mitkä onkaan näkyi. Laitoin sen niin täyteen kun vain mahdollista eli juuri sen n. 0.5dl lisää.
Täytyykö olla pieni tila?

Re: Minarelli AM6

30.12.2014 1:01

Aina ihan täyteen vaan, se sylkee ylivuodosta sen pikkutipan pois minkä haluaa.

Vaihda nesteet, vihreellä ja punasella on tapana keittää puuroa jos ne pääsee keskenään toimii.