Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Minarelli AM6

1.7.2014 17:29

Terve tietäisiköhän joku syyn yamaha dt 50 tärisemiseen kierrosten laskiessa?
18k ajettu kone johon tehty 4000km sitten yläkertaremppa ja silloin ei ollut ainakaan kiertokangessa mitään vikaa että sen laakereista tärinä johtuisi ja vauhtipyörästä yritetty koittaa tuntuisiki runkolaakereissa välystä mutta ei tuntunut ja eihän sitä oikeastaan huomaa ennen kun ne on jo ihan tolmuna.. :)
Ja antakeehan vinkkejä millä pakkaisi magneeton puolelta lohkossa olevan kolosen ,jonka ketjut possauttanu paskaks? :lol:
Ja kertookeehan mistä löytää uuveliiton am6 räjäytyskuvia ja mielellää hyvä laatusia...

Re: Minarelli AM6

1.7.2014 23:12

Eli avasin tänään ton kytkinkopan tarkotuksena vaihtaa levyt ja jouset. Noi hakkaumat pitäs pois viilata. Oisko kellään ideoita miten sais helpoiten? Must tuntuu että kytkinkruunu pitäis saada irti että sais viilattua, eli miten sen saa irti? :nolo: Kuva
Ja sitten mitäs vittua täälä on tapahtunu? Toi prikka tai mikälie on taipunut tolleen 8o
Kuva

Re: Minarelli AM6

2.7.2014 0:34

Viilauksesta on vaikea sanoa muuta kuin kruunu irti viila käteen. Irtihän se lähtee kun avaa ton keskimutterin, ainakin näin muistelen kun viimeksi tänään semmosen kaverin koneesta irrotin :D. Toi prikkahan on käsittääkseni tehtaalla taivutettu ja lukitsee mutterin paikoilleen, tämä siis kuultu kaverin isältä joka on availlut vähän useampia minarelleja.

Re: Minarelli AM6

2.7.2014 0:38

Jaajaa :D Lähinnä mietin miten saan ton lukittua niin että saan mutterin auki :) Vaihde sisään ja takajarrua niin eiköhän aukee, se nähään huomenna ;)
Kuinkas monta kertaa/tai kuinka paljon noita hakkaumia kehtaa viilata et millon pitää ostaa uus kruunu?

Re: Minarelli AM6

2.7.2014 0:53

Kaverilla oli semmonen hieno pihtisysteemi jonka päät laitettiin kruunun koloihin ja kun toinen piti kiinni ja toinen avas mutterin niin ei siinä mitään vaikeuksia ollu :P ja eiköhän tommoset urat ainakin pari kertaa viilaa, ellei kolme. Tuli muuten mieleen, että kun tota koneremppaa nyt on suunnitteilla tohon about 16tkm rullattuun koneeseen, niin kannattaiskohan kytkin pistää samalla jo uusiksi? Eihän se mitenkään vielä oireile (ellei irrotusongelmia kylmänä lasketa), mutta mietin vaan, että kuinka kauan kytkin yleensä kestää? Kaikkihan tietty riippuu käytöstä, mutta jotain suuntaa antavaa lukemaa.

Re: Minarelli AM6

2.7.2014 1:00

Mulla on jotain 14500km mittarissa ja tossa kunnossa, mutta onhan toi kytkinpommia aika reilusti saanu :lol: Riippuu varmaan onko miten pidetty. Ite kyllä samalla kytkimen laittaisin uusiks ku ei oo kovin iso homma jos muutaki koneremppaa samalla ja eipähän sitte jälkeenpäin ala vituttaa ku ei sitä kytkintä rempannukkaa ;)

Re: Minarelli AM6

2.7.2014 1:14

Juu, eiköhän se samalla tule tehtyä kun ei tarvikkeillakaan ole hintaa kun 25e. Eipä tolle munkaan riejulle ole kauheasti armoa annettu :lol: enpä mä näillä kilometreilä muuten vielä koneremppaakaan tekis, mutta rupes perkele vuotamaan öljyä ihan huolella kolmesta eri kohtaa :D

Re: Minarelli AM6

2.7.2014 1:17

Mulla vuotaa lootaöljyä kytkintapin kohalta ihan huolella välillä, mistäköhän siihen sais uuden stefan ku ei tossa sparewheelin "täydellisessä" tiivistesarjassa ollu :(

Re: Minarelli AM6

2.7.2014 1:37

Mulla taas puskee ainakin kytkinkopan ja lohkon välistä, lohkojen välistä ja vetoakselin tienoilta, eli lohkot pitää joka tapauksessa avata niin samallapa tuon sisustan pistää uusiksi. Jännä muuten, että vuotaa vaan kun kone on lämmin.
Käy vaikka paikallisella jälleenmyyjällä niin eiköhän sieltä osata löytää sinne stefa.

Re: Minarelli AM6

2.7.2014 1:41

Mielummin netistä tilaisin kun toi paikallinen jälleenmyyjä ei hintojen ja palvelun puolesta itteä miellytä lainkaan mutta kattoo nyt :)

Re: Minarelli AM6

2.7.2014 11:20

Käys kysäsee Vihdin Tarvikkeesta, sellkamiin päin en edes sylje. Jumalaut eihä sieltä saa edes tarrasarjaa DT:seen, se paikka on kyllä niin sieltä kun olla ja voi.

Re: Minarelli AM6

2.7.2014 15:57

Mikä kusee kun käynnistyspolkimen palautusjousen jännitäminen ei onnistu millään? Kytkinkoppa käytetty auki kaksi kertaa ja kaikki on niinkuin pitääkin. Tämän videon avulla olen yrittänyt sitä jännittää https://www.youtube.com/watch?v=QorPbxSm0Ls&app=desktop

Re: Minarelli AM6

2.7.2014 18:30

Koitaha tällä tavalla:
Pidä kytkinkoppaa kädessä ota löysät pois jousesta/akselista ja purista esim. siirtoleukapihdeillä käynnistyspolkimen akselista sisäpuolelta kytkinkoppaa. Jännitä jousi käynnistyspolkimen avulla vähä reilu puoli kierrosta samalla puristaen pihdeillä akselista ettei se pyöri. Sitten pidä kultainen pultti kiinni ja aseta se toiseksi takimmainen käynnistyspolkimen "paineratas" akseliin sillä tavoin että rattaan "hahlo" on vasemalla puolella pulttia ja laita se aivan takimmainen ratas sinne lohkoon paikalleen. Sitten laita kytkinkoppa paikalleen jousi jännitettynä ja samalla voi jos ei meinaa asettua nii pyörittää käynnistyspoljinta jolloin rattaat asettuu oikeelle paikoilleen. Kun koppa on paikoillaa pistä pari pulttii kiinni ja koita palauttaako se nyt... :) Voi olla hieman sekavaa tekstiä mutta toivotaa että jotain edes ymmärsit :lol:

Re: Minarelli AM6

2.7.2014 20:18

Juu kiitti sain toimimaan :)

Re: Minarelli AM6

3.7.2014 16:47

Haittaako kun unohdin ton prikan taivuttaa takas? (kuva edellisellä sivulla) Ei jaksais taas avata kytkinkoppaa kun oon avannu jo monta kertaa ku en meinannu saada kiksiä palauttamaan.