Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Minarelli AM6

28.4.2014 8:09

olihan sillä pojalla ollu tuossa vaikka ja mitä viriä ja oli kyllä juosten kustu koko homma :D välit oli 13/52 ja putki irti :roll: sillä oli tuossa tehoputki mikä selittäs sen liian ison suuttimen.. eihän vakio vehe jaksanu ees vääntää kolomosen jälkeen noilla väleillä :lol: oisko se sopiva suutin sitte tuo 80? meinaan ei haluttais polttaa mäntää, jos se sitte alakaa käyyä liian laihalla :D eikö seki johdu liian isosta suuttimesta jos valoissa seisoo tyhjäkäynnilla useamman minuutin, niin savuttaa ja mouruaa ennenku ottaa kunnolla kierroksia :D sitte taas toimii normaalisti

Re: Minarelli AM6

28.4.2014 15:44

juu no jos siulla on kuri putkessa ja kaikki ni laita vaa 80, seurailet että kuumeneeko putki huomiota herättävän paljo ja seurailet tulpan väriä (musta=rikkaallaa ja valkonen=hitoksee liia laihalla) ja kyllä, nuo on just rikkaan merkkejä ;)
ja jos siinä on se ilmaputsarin tötsä tai snorkkeli mikä onkaa paikoillaa ni varmaa 85 suutinki riittää jos leikkaamista vähäkää "pelkää", sitte jos ei onnistu ni koittaa vielä 82 ja 80 jos ei vieläkää ni tsekkaat öljypumpun, jos ei auta ni putki todennäkösesti tukossa

Re: Minarelli AM6

28.4.2014 16:07

juu vois käydä ostamassa tuohon vaikka 84 suuttimen :D kattoo miten sillä alkaa pelittään. ei haluttas rempattua konetta heti pilata :D ja tuosta on otettu tuoreöljy voitelu pois käytöstä

Re: Minarelli AM6

28.4.2014 23:10

Aaa, ni seki on sitte tietysti yks että et käyttäis liia vahvoja seoksia ? :D

Re: Minarelli AM6

30.4.2014 15:11

Miten tuon saatanan kytkinkupin mutterin saa auki? Kytkinkuppi vaan pyörii mukana ja pulttipyssykään ei auta tuossa :roll: . Oon koittanu pitää vanhoja kytkimen välilevyjä siinä pihdeillä, mutta sain vaan kytkinkruunun paskottua silleen.

Re: Minarelli AM6

30.4.2014 22:34

Ite just kirjottelin tuolla crossi puolella samasta ongelmasta ku oli aivan tolkuttoman tiukassa. Halpa pulttipyssyissä ei yleensä riitä läheskään teho.

Lopulta resepti millä irtos oli lämpöä oikein kunnolla, reilu metrin jatko ja nii paljon voimaa ku lähti. Aikansa väännettyä anto periksi.

https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... s_id/10917

Tämmöset pihit on kyllä ihan must tossa hommassa.

Re: Minarelli AM6

1.5.2014 5:29

Tarviiko tuota niin vaikeeksi tehdä, jos omistaa jo pulttimopon. Yks rikka rattaitten väliin, paksulla hanskalla kiinni kytkinkruunusta ja antaa pulttimopon laulaa mutteri auki. Itellä ei oo yksikään mutteri jääny aukeamatta 5v vanhalla pilteman sähkökäyttöisellä mutterinvääntimellä, ja nuo koneitten sisäiset mutterit on aina ollut mulle niitä kaikkein helpoimmin irtoavia, kun taas jotain 10v umpiruosteessa olleita akseleiden pultteja on saanut rynkyttää pulttipyssyllä auki melkein 10 sekuntia putkeen ennen kuin ne alkoivat liikkua.

Re: Minarelli AM6

1.5.2014 14:10

Tälle eiboikein löytynyt sopivaa topiikkia niin kaipabtätä voi sitten täällä kysellä, eli riejustani löytyy vireinä 75cc italkit, bidalotin putki, vapari sekä 24pwk. Kysymys kuuluukin: Osaisko joku sanoo paljonka hönkää tommosella V-force3 läppärungolla + läpillä sais? Melko halvalla saisin että onko sen arvoisra, huomaako miten hyvin persdynolla?

Re: Minarelli AM6

2.5.2014 10:34

Nimetön kirjoitti:Ite just kirjottelin tuolla crossi puolella samasta ongelmasta ku oli aivan tolkuttoman tiukassa. Halpa pulttipyssyissä ei yleensä riitä läheskään teho.

Lopulta resepti millä irtos oli lämpöä oikein kunnolla, reilu metrin jatko ja nii paljon voimaa ku lähti. Aikansa väännettyä anto periksi.

https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... s_id/10917

Tämmöset pihit on kyllä ihan must tossa hommassa.



Pittää varmaan tommoset pihit hommata, ku ongelmana on se, että kytkinkuppi pyörii ihan vapaasti siinä eikä siitä saa oikeen otetta millään. Jos sais sen vaan lukittua paikolleen niin vois aueta tuolla pulttipyssyllä

Re: Minarelli AM6

2.5.2014 20:50

Otappa kaks kytkimen välilevyä, heitä niiden väliin yks kytkinlevy, heitä vielä niiden ympärille pehmusteeksi vaikka pala talouspaperia ja paina niitä yhteen pihdeillä. Pidä sillä viritelmällä kytkinkuppia paikoillaan samalla kun avaat sen mutterin pulttipyssyllä. Eli pihdit ja levyt pitää sitä kytkinkuppia paikallaan, sun käsi taas sitä kytkinkruunua kun pihdit menee sen välistä ja silloin vaan pulttipyssya käteen, jolloinka se kytkimen mutteri on jo todella helppo avata. Lukkopihdeillä onnistuisi vieläkin helpommin, mutta ainakaan omani ei mahu kytkinkruunun kolosta läpi, eli tarttis olla aika pienikokoiset pihdit.

Re: Minarelli AM6

3.5.2014 0:04

Kiitos neuvosta, tuolla tavalla sain sen auki :) .Kyllä se helposti bilteman pulttipyssyllä aukes kuhan sai kytkinkupin pysyyn paikollaan.

Re: Minarelli AM6

3.5.2014 0:56

Nyt kaivataan apuja..

Detsistä avattiin koko kone ja vaiheltiin kaikki koneen laakerit ja niiden stefat. Kasausvaiheessa laatikon toiminta kokeiltiin ja todettiin toimivaksi, kaikki vaihteet siis löytyivät, tosin voimaa sai käyttää.. Johtuu siis kun öljyjä ei ollut sisällä(?). Ennen kytkimen kasausta oli ykkösvaihde silmässä. Kytkinpuoli saatiin kasaan ja sitten kone kiinni ja nyt laatikko on välivapaalla, ja vaihdepoljin jumissa.. Vaihderumpu ei ilmeisesti pyöri, eli jokin estää sitä ja kysymys kuuluu, että voiko jokin osa kytkimessä olla asennettu väärin vai missä vika?

Re: Minarelli AM6

3.5.2014 8:47

Hyvin luultavasti sulla on joku prikka väärässä paikassa tai sitten lohkot on vaan ihan äärikireällä ja niitä täytyy vähän löysätä. Voin ottaa sulle myöhemmin kuvia siitä miten nuo kaikki prikat asennetaan.

Re: Minarelli AM6

3.5.2014 10:18

Jees, kuvat ois kova juttu. Täytyy käydä koittamassa auttaisko löysentäminen.

Re: Minarelli AM6

3.5.2014 12:39

Tässä olis tämä lupaamani kuva, toivottavasti siitä on sulle apua. :)

Kuva