Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Minarelli AM6

16.7.2020 14:22

[piilota][/piil
Viimeksi muokannut Beta22 päivämäärä 29.7.2020 0:48, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Minarelli AM6

22.7.2020 21:15

Reetuhai2 kirjoitti:
Leevi69 kirjoitti:Moro! Olis vähän kysyttävää tosta Riejun katalysaattorista.!

Poistaminen ei käytännössä tehoa tuo, jos se ei oo tukossa. Ääniinkään ei pitäs pahemmin vaikuttaa. Poisto tapahtuu ottamalla rälläkkä käteen ja vetämällä paisari poikki. Poistetaan sopivaa väkivaltaa käyttäen ylimääräset asiat sisältä ja räitään putki kokoon. Ja takasinhan sitä ei tietenkää sen jälkeen saa, mutta kukapa sen sinne haluis laittaakkaan.


Kiitos vastauksesta, mitäköhän hyötyä sen poistamisesta sitten on?

Re: Minarelli AM6

23.7.2020 1:14

Kuten sanottu, tehoihin sen ei pitäs vaikutta jossei se oo tukossa. Yleensähän ne otetaan pois siinä kohtaa kun menee tukkoon/alkaa hajoomaan palasiks ja haittaamaan pakokaasua.

Re: Minarelli AM6

4.8.2020 4:11

Viimeksi muokannut EipäOllu:D päivämäärä 28.8.2020 0:06, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Minarelli AM6

4.8.2020 6:10

Multa sattus löytymään tollanen Italkitin 40.25 kokonen mäntä. Jos laitan siihen 40.30 männänrenkaat, kuinka paljon se eroaa 40.30 männästä? Vai tuleeko käyntivälys liian isoksi, vaikka laittaisinkin 40.30 männänrenkaat?

Re: Minarelli AM6

5.8.2020 7:52

Ostettiin keväällä tyttärelle Malaguti XSM -10 ja se on alkanut kadottamaan välillä tehoja lämpimänä. Välillä kulkee tämmöisen 90kg miehen alla isoimmalla vaihteellakin rajoittimeen saakka, mutta välillä ei jaksa mennä tasaisellakaan kuin mittarin mukaan 50. Lämpömittarin mukaan lämmöt pysyy normaaleina. Kylän pojat oli purkaneet kaasuttimen kertaalleen, mutta ei ollut vaikutusta. Ilmeisesti pakoputkesta on poistettu laippakuristin, mutta muuten vakio. Mistä lähtisi vikaa paikallistamaan?

Re: Minarelli AM6

5.8.2020 14:01

Onkohan suutin vaihdettu isompaan? Kulkeeko ryyppy päällä paremmin?

Paljonko ajettu?

Re: Minarelli AM6

5.8.2020 19:43

Malagutisti kirjoitti:Onkohan suutin vaihdettu isompaan? Kulkeeko ryyppy päällä paremmin?

Paljonko ajettu?


Ajettu mittarin mukaan 17tkm ja suuttimen koosta ei ole tietoa. Pitää kysyä pojilta, jotka oli kaasarin purkaneet onko katsoneet suuttimen kokoa. Tänään kun kävin koeajolla, niin ryyppy päällä kulkee paremmin ja erityisesti silloin kun tuntuu muuten vaan hyytyvän.

Re: Minarelli AM6

5.8.2020 22:12

Siinähän on silloin liian pieni suutin. 5 numeroa isompi tilalle niin pitäis helpottaa.

Re: Minarelli AM6

7.8.2020 1:09

mikähä o ku mul ois moposportin 70cc sylinteri, ja kysyin moposportilta mikä mäntä siihen käy, ne vastas ja mul on just se mäntä minkä ne kerto olevan oikee. Mäntä jää kuitenkin jonkun 1-3 milliä sylinterin reunasta liian alas tai siis se ei nouse tarpeeks korkealle ja toinen ongelma että jäähdytysnesteet menee suoraan sylinteriputkeen ja sitä kautta kampikammioon ja putkeen. Kannen ei pitäisi olla kovin kiero ja sitä on koitettu myös saada suoremmaksi. Eri tiivisteitä myös kokeiltu ja tiivistemassaa jne. Mikäköhä täs ny mättää?

Re: Minarelli AM6

7.8.2020 10:51

1-3 milliä on moottorihommissa aika iso skaala.
Jos kansi ei uppoa palotilaan on vaan vähän korkeaksi jäänyt. Sorvin kautta joko ylhäältä tai alhaalta siivua vähä riippuen et miten asettuu.

En ihmettele vaikka olisi kiritty kieroon jos muut mittailut on em. luokkaa

Re: Minarelli AM6

7.8.2020 20:07

Mikäs meni väärin? Laitoin detsiin uudet kytkinlevyt ja nytte tuntuis kytkin luistavan, ottaa kierroksia ihan yhtäkkiä piikillä ilman että nopeus kasvaa, ei kummiskaan tapahu alemmilla kierroksilla. :|
Voisko olla kun kytkintappi ei menny ihan kokonaan sisään koloonsa?

Re: Minarelli AM6

8.8.2020 0:33

detsionhyvä kirjoitti:Mikäs meni väärin? Laitoin detsiin uudet kytkinlevyt ja nytte tuntuis kytkin luistavan, ottaa kierroksia ihan yhtäkkiä piikillä ilman että nopeus kasvaa, ei kummiskaan tapahu alemmilla kierroksilla. :|
Voisko olla kun kytkintappi ei menny ihan kokonaan sisään koloonsa?

Itellä kans sama homma mut kytkinremppaa en oo viel tehny, oottelen itekki vastausta jos johtuiski jostai muusta ettei tarttis sitä remppaa tehä

Re: Minarelli AM6

8.8.2020 18:48

Vaijeri tai painelevyn säätö liian tiukalla-> kantaa ja luistaa siksi.

Re: Minarelli AM6

9.8.2020 16:35

Hei,
Minulla olisi ongelma mihin en itse löydä vastausta, enkä osaa itse tehdä minkäänlaisia johtopäätöksiä, koska olen uusi mopoiluun :D . Minulla on factorybike yr 50, jonka ostin hetki sitten ja on toiminut hyvin(pieniä vikoja lukuunottamatta, jotka jopa minä osasin korjata), mutta nytten olen ihmetellyt minne jäähdytysnesteet katoaa ja huomasin, että se valuu palotilassa. vanhaomistaja kertoi vaihtaneensa männän juuri ennen kuin sen ostin. osaisiko joku kertoa mikä on vikana?