Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Minarelli AM6

30.8.2016 19:31

Aloin vaihtamaan rikkinäistä staattoria kunnes jotenkin sain aluslevyn pultit muljattua kun olivat niin tiukassa. Kellään vinkkejä miten sais noi irti ? :eek:

Re: Minarelli AM6

30.8.2016 19:53

Kaverin kateruuvit lähti ainakin kun otin semmosen kannan kokosen talttapään ja hakkasin uran siihen koska oli niin pehmeää mutta kannattaa kokeilla pienempääkin.
Tai sitten hakkaat uran ja sitten hakkaat sillä meisselin avulla siitä urasta sitä aukipäin "Talttaat" sitä auki.

Re: Minarelli AM6

1.9.2016 15:34

Tota tota... mikäs mahtas olla kun avasin lohkot ja vaihoin stefat, runkolaakerit ja kampiakselin nii kun nyt laitoin kiinni nii kampi ei enää pyöri mikäs vika? Voiko olla silleen että kun uudet osat nii vaati totuttelua? :|

Re: Minarelli AM6

1.9.2016 16:20

Petu01 kirjoitti:Tota tota... mikäs mahtas olla kun avasin lohkot ja vaihoin stefat, runkolaakerit ja kampiakselin nii kun nyt laitoin kiinni nii kampi ei enää pyöri mikäs vika? Voiko olla silleen että kun uudet osat nii vaati totuttelua? :|
Vapautitko kammen jännityksestä

Re: Minarelli AM6

1.9.2016 20:20

Mites päin tuo vesipumpun stefa kuuluis olla? Eli siis entisen omistajan jäljiltä oon laittanu samoin päin, eli "Tasapuoli" koneeseen päin, mutta en ole ihan varma onko se oikein.

Re: Minarelli AM6

1.9.2016 20:25

Anteeksi tämä OT. Miksi todella monessa mopossa on esim. Cocacola tölkki siinä koneen kyljessä ja sinne menee letkuja? Auttakaa tietämätöntä aloittelijaa mopojen parissa :D

Re: Minarelli AM6

1.9.2016 20:34

sinne menee ylivuotoletkut

Re: Minarelli AM6

1.9.2016 21:08

Joo kiitti sitä vähän arvelinki :lol:

Re: Minarelli AM6

1.9.2016 22:17

Noin viikko sitten tein remonttia mopoon ja kytkinkin tuli silloin avattua, ja laitoin kai kytkimen mutterin lukkolevyn huonosti kun tänään kytkin yhtäkkiä meni aivan löysäksi ja kolisi. (viikon toimi normaalisti) Avasin kytkinkopan ja koko kytkinkruunu heilui vähän. Sitten otin kytkinkruunun kannen irti ja se kytkimen mutteri oli löysällä. Ja se viimeinen tappi mikä tulee kytkimen keskelle reikään (toisen tapin ja kuulan jälkeen) ei mene ihan pohjaan asti, noh jätin kuulan pois välistä ja kokosin, mutta kytkin ei toiminut yhtään. Nyt kytkinkoppa taas auki ja pikaista apua kaivataan.

Onko muilla ollut samanlaista?

Olipas sekavasti kirjoitettu, mutta toivottavasti saatte selvää

Re: Minarelli AM6

2.9.2016 12:23

No elä ainakaan jätä sitä kuulaa pois, sitte ainaki pamahtaa paskaks.

Re: Minarelli AM6

2.9.2016 12:59

Se kuula toimii siellä painelaakerina. Sitä ei kannata tosiaankaan jättää pois.

Re: Minarelli AM6

2.9.2016 14:59

Jooh, tosiaan olin unohtanu kytkinvaijerin irrottaa siitä koneen kytkintapista ja kääntää sitä tappia, siksi se kuula ei mahtunut :D nyt toimii taas

Re: Minarelli AM6

3.9.2016 12:49

Juuh... miten siis vapautetaan kampi jännityksestä? Lyyään kampiakselin päihinkö? Ja sit ois semmonen et mulla tais jäähä vetoakselin prikat/prikka pois ja nyt on jo tiivisteliima paikoillaan, onko niin paha juttu et pitäs laittaa ne prikat? :s

Re: Minarelli AM6

3.9.2016 13:46

Petu01 kirjoitti:Juuh... miten siis vapautetaan kampi jännityksestä? Lyyään kampiakselin päihinkö? Ja sit ois semmonen et mulla tais jäähä vetoakselin prikat/prikka pois ja nyt on jo tiivisteliima paikoillaan, onko niin paha juttu et pitäs laittaa ne prikat? :s
Mutterit kampuran molempiin päihin ja lyöt. Ja todennäkösesti ei vaihteisto pyöri ilman niitä prikkoja nii pitää laittaa. Prikat siis vetarin molempiin päihin, vaihdeakselin molempiin päihin ja vaihderummun päälle.

Re: Minarelli AM6

4.9.2016 22:36

Miks mun rieju mrx 07 ei oo ku 4 vaihdetta (3+vapaa) vaikka siinä pitäs olla 6? Ne neljä vaihdetta toimii normaalisti, ehkä vähä hankala löytää
On alkuperäne moottori :roll: