Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

27.12.2013 21:19

totta, jos sitä ajelis tolla metralla siihe asti sitte ku on rahat johokki vähä rajumpaa :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

27.12.2013 22:41

VacuumCleaner kirjoitti:totta, jos sitä ajelis tolla metralla siihe asti sitte ku on rahat johokki vähä rajumpaa :D

Metra on erittäin hyvä putki tolle Airsalille, kun vääntöputki sattuu olemaan. Enoxii ei kannata todellaakaan siis ostaa, jos ton MKn omistaa.
Ainoa homma on sitten se, että toi putki on tehty 50cc-pytylle, tosin eipähän tuo Airsal 80cc edes Mid-race ole, mutta saattaa leikkaa pollen tai pari tuo putki.

Itsellä on nyt vähän OT-kysymys, mutta kysympähän kummiskin. Eli on tuollainen MetraKitin SP3 tuolla harkinnassa ollut jo pitempään, mutta nyt aloin aatella, että tartteeko tuo laitos kisa-sähköt? Nyt mulla on Pösössä noi Ducatin rajoittamattomat sähköt ja eikös Ducatin sähköt lopeta sytyttämisen 13,5K (korjatkaa jos oon vääräs:D) ja tuo MK sitten taas viheltää viimeiset tehot ulos 14K (korjatkaa jos oon vääräs)? Ja oisko jollain myynnis 24-28mm PWK? Mieluiten ei motorforcen :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

27.12.2013 23:49

Viilaustopicissa on tietoa tuosta sytytyshommasta:

nevssons kirjoitti:Minä voin viellä varmistaa että 14k rpm on paukkunut espoon teillä. Ihan rajottamattomilla vakiovermeillä. Lähteenä Hardline jonka pitäisi olla kaikki hyväksynnät täyttävä.


Palezu kirjoitti:Tämmönen huhuhan se tuntuu liikkuvan mutta kuten tavallista, kellään ei ole varmaa tietoa. No minulla on ainakin semmoinen tieto että herran vuonna 2013 vuosimallin 02 MBK X-limit varustettuna ducatin rajoittamattomalla cdi-boksilla kiersi Palezun tallissa 13600rpm eikä minkäännäköistä pätkintää liiemmin esiintynyt. Jos se on rajoittamaton boksi niin eihän siinä sillon rajoitinta pitäis olla?? :D


Ja loppuun vielä jonkunlainen kaavio Ducatin rajoittamattomasta boxista:

Kuva

Eli mitään estettä kiertämiselle ei pitäisi olla. Kisasähköissä olisi kyllä säädettävä ennakko ja kevyempi vauhtipyörä.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

1.1.2014 21:58

http://www.ebay.com/itm/KR-KIT-CILINDRO ... 4c&vxp=mtr

Onkos kellään kokemusta tuollasesta sylinterisarjasta? Onko mistään kotosin? Ei oo hinnalla ainakaa pilattu :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

1.1.2014 23:35

Ei hele kun oot halvan 70cc pyttysarjan löytäny, jos mulla ois vielä munaralli alla niin kokeilisin tuota itse. :lol:

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

1.1.2014 23:35

Löytyyhän noita vielä 2mm isommallakin porauksella. Oikeasti kuutioita vakioiskulla about 74, olettaen että laskuni ovat oikein.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

4.1.2014 1:29

tässä muuten löyty tämmönen viripyttyjen pako/huuhtelu aukioloasteiden lista am6/rabasa pyttyihin
jos joku tarvii! > http://www.2stroke-tuning.com/moped-for ... try1172144

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

4.1.2014 20:50

Vähän kyllä kyseenalaistan noita :) 50cc sportti airsalista löytyy 132/180 ja identtisestä barikitistä samat.

Ja derbi orkkispytty ei ainakaan viittaa -05 pinnotepatoihin (huuhtikse 125, pa ei tietoa). Noissa tosin taitaa ollakkin eroja.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

14.1.2014 18:54

https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... ts_id/9446 Niin onko tällä sylinterillä paljon eroa vakiosylinteriin? Tarvitseeko vahvistaa mitään?

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

14.1.2014 23:33

http://www.motot.net/wiki/Rabasan_virit ... it#Malossi lues toi ...

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

20.1.2014 2:20

Tietääkö joku et tuleeko tämän https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... ts_id/7491 mukana kansikin? Kuvauksessa kyllä lukee että täydelinen mutta kuvassa eikä tuoteselostuksessa puhuta kannesta mitään, ja kun puhutaan sylinterisarjasta niin mielestäni siihen kansikin kuuluu mutta otappa selvä... Jos ei kuulu kantta mukaan niin tietääkö kukaan että käykö vakiokansi? Ja onko näistä narakun vehkeistä ylipäätään mihinkään..? Sen takia Narakua koska rahatilanne todella huono.. :s

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

20.1.2014 12:23

Sparewheel kirjoitti:Kuva
Sisältää sylinterin, männän, mr -sarjan, tapin, sokat sekä tiivistesarjan.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

20.1.2014 22:49

Porauta vanha pytty, proxin ylikokomännällä ja porauksella hintaa yht. 77e ja laarukakampi varmasti mitä tua narakun vinkukiinapytty

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

21.1.2014 16:00

Itse olen kuullut jopa hyviä kommentteja tuosta pytystä. Tosin nuo lukkosokat saattaa olla se heikoin lenkki, mutta ajaa varmasti asiansa tuohon hintaan.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

21.1.2014 21:50

Mitä eroja Metrakitin Pro Race ja SP3 sylkillä on? Itse olen ymmärtänyt, että sylinteri on molemmissa identinen (?) mutta kansi on Proracessa 2-osainen, kun taas SP3ssa kansi on 1-osainen.
Eli olisiko mahdollista ensin tiukan rahatilanteen vuoksi ostaa SP3, ja myöhemmin vaihtamalla kannen päivittää se ProRaceksi?