Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
Lähetä vastaus

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

8.9.2020 18:52

kopra__ kirjoitti:Kertokaas joku hyvä yläkauttanen tehoputki Airsal sport 70cc jota vähän viilailtu, 21mm pwk ja vapari. Mieluiten ei hirveen kallis. Kaveri meinas et enox, mut tuntuu ittestä et vois olla vähän tehoton tohon.

Vanhan mallin Giannelli.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

17.9.2020 18:01

Kun itellä täl hetkellä kuriton rieju (cdi rajoitinta lukuunottamatta rajoittaa 9500rpm) niin oisko mitään järkeä hommata tehokkaampaa 50cc sylinterisarjaa ja isompaa kaasaria ja kiinnostais kans ehdotukset mikä sylinterisarja ja mikä kaasari pitäis hommaa

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

17.9.2020 19:04

Halvimmasta kallaimpaan


-tehoputki

-sylinterisarja ja putki

-putki, kaasari ja sylinterisarja.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

18.9.2020 9:18

Eikä ne 50cc pyty ikinä kovin tehokkaita oo, ei niitä viritysmielessä kannata laittaa. Paitsi jos aletaan puhumaan oikeesti kirestä 50cc pytyistä, mutta niitten seuraks saa vaihtaa kaiken, ja huoltoväli on täysin sopimaton päivittäiseen läyttöön. Saman tehon kun suunnilleen saa 70cc sporttipytyllä, eikä tartte mitään kummallista tehä.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

5.10.2020 18:17

Oon ostaas riejuhun 80cc pyttyä ja kaasari on kokoa 16 nii mikähän mahtais olla hyvä koko? Oisko se siinä 24-26 paikkeilla vai mitä muilla on? Onko ehdotuksia? :)

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

5.10.2020 18:50

Riejuvie kirjoitti:Oon ostaas riejuhun 80cc pyttyä ja kaasari on kokoa 16 nii mikähän mahtais olla hyvä koko? Oisko se siinä 24-26 paikkeilla vai mitä muilla on? Onko ehdotuksia? :)

Riippuu tietysti vähän siitä, että minkä pytyn meinaat hommata ja minkä putken meinaat kaveriksi laittaa. :)

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

10.10.2020 23:44

Morjens! Elikkäs ajattelin päivitellä vähän yamaha dt:tä (vuosimalli on 2011) ja en oo vielä mikään ammattilainen näissä asioissa joten haluaisin tietää/varmistaa muiden mielipiteet näistä osista jota olen valinnut ennen kuin ostan ne. Kertokaa vaan, jos olen valinnut jotakin yliampuvaa tai unohtanut jotakin tärkeää. Olen myös kuullut, että vakio kampiakselin pitäis kestää airsalin 70cc joten en ottanut uutta parempaa/kestävämpää kampiakselia listalle korjatkaa, jos olen väärässä.

Sylinterisarja: Airsal Racing 70cc https://www.maxiscoot.com/en/product/ai ... -am6-18061

Neulalaakeri: Stage 6 12x15x15 https://www.tekant.fi/fi/tuote/10240020

Runkolaakerit: https://www.tekant.fi/fi/tuote/16712974

Kaasari Stage6 24mm: https://www.tekant.fi/fi/tuote/19200462

Stage6 carbon kytkinlevysarja: https://www.tekant.fi/fi/tuote/3962843

Stage6 läppärungon korotuspala 10mm: https://www.tekant.fi/fi/tuote/19372253

Tpr Imukaula: https://www.maxiscoot.com/en/product/to ... erbi-47561

Stage6 ilmanputsari: https://www.tekant.fi/fi/tuote/6314157

Yasuni R2 tehoputki: https://www.maxiscoot.com/en/product/ya ... erbi-77798

Stage6 V-Force3 läppärunko ja läpät: https://www.tekant.fi/fi/tuote/10842511

En ole myöskään varma onko tämä oikea paikka postata kyseinen viestini.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

11.10.2020 12:31

Ihan hyvät setit. Itse ehkä jättäisin runkolaakerit pois ellei kone ole tyyliin yli 20000 ajettu. Pääsee vähemmällä vaivalla ja ongelmilla kun ei tarvi käyttää alakertaa auki. Sit tuo läppärungon korotuspala ja vforce läpät on vähän sellasia että niillä voi jotain teholisää kyllä saada mutta hinta on siihen nähden aika kova. Ton korotuspalan sijasta kannattaa ostaa kaasariin suutinsarja. Suuttimet väliltä 100-125.

Ilmanputsari on vähän pienen näkönen. Tollaset kerää nopeasti likaa ja kastuu kaasarin yskimästä bensasta ja rupeaa vetämään seosta rikkaalle. Kannattas etsiä joku isompi putsari.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

11.10.2020 14:45

Kiitos näistä vinkeistä taidankin jättää sen läppärungon ja korotuspalan pois.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

12.10.2020 11:30

Ja jos kone alkaa olla remonttia vaille, ni samantien ku avaa sen ni vaihtaa myös sen kampuran. Muuten ajaa niin kauan ku kestää. Eikai tossa muuten mitään, kaasari ehkä vähän yläkanttiin mut makuasiahan seki on.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

12.10.2020 11:45

Taitaa nuo Airsalin Racing-sylinterit olla jo midrace luokkaa, joten vaatinee sen vahvistetun kampuran.

Jos et aio vaihtaa kampuraa, niin hommaa mieluummin se sport-versio.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

12.10.2020 14:07

Oma kone on kohtuullisen kiukkuinen "pelkällä" sporttiairsalilla ja scr corsella + muuta pientä.

Suoraan vaan kampura+laakerit vaihtoon. Nuo vakio alakerrat pärköää aika nopeesti, vähintään tp-akselin laakerit/kiila. Samalla pääsee siitä eroon.

Ainii, mulla on 28 pwk :eek:.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

15.10.2020 17:08

kuinka hyvin tuorevoitelu pelaa 70cc sylkän kanssa? ja kestääkö 14800 ajettu alakerta tuota matalaviritteistä sylkkää?

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

16.10.2020 0:52

Kyllähän se tuorevoitelu toimii, mutta riskinsähän siinä aina on. Sama se 15k ajettu alakerta, se on se villi kortti. Jos ei oo välyksiä, voi toimii hyvin pitkäänki. Tai sitte se hajoo ekojen viikkojen aikana.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

16.11.2020 20:16

Terve
Mahtaako riejun (noin 6k ajettu) alakerta kestää jotain 70cc pyttyä, jos vaan kytkinlevysarjan (esim. tällasen https://www.tekant.fi/fi/tuote/15455326) hankin tai ainakin jäykemmät kytkinjouset?
Ajattelin että airsalin 70 sportti tai sitten mvt 75cc iron max (https://www.maxiscoot.com/en/product/mvt-cylinder-kit-iron-max-75cc-minarelli-am6-59222) ois kiva. Ois kiva saada joltain asiasta tietävältä vastaus kun ei itsellä hirveesti kokemusta ole :)
Lähetä vastaus