Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

22.7.2015 2:19

Tarviiko mun mitä tehä derbiin ku olisin vaihtamassa 70 airsalista 80 airsaliin?isompaa kaasarii ja parempaa putkee varmaa mut mitä muuta?tarviiko kone vahvistuksii? :|

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

13.8.2015 23:49

Elikkäs ois pikku problemaa detsin kanssa, ensin tietoja vehkeestä;

N.300km sitten uudet laakerit+stefat+tiivisteet
Airsal 70cc, ollut nyt ~50km
PWK 24mm, 'racing' imukaula, ollut ~25km kiinni
Kuriton e-nox
Moric porattu

Kokkeiltu 130 ja 150 suuttimilla, 150toimii hiukan paremmin

Itse ongelmaan;

Pienillä kiekoilla pyörii ja pelaa nätisti kuumana sekä kylmänä,
Mutta hetikun kone lämpenee niin ei tahdo kiertää, pätkii kahdella eritapaa vuorotellen;
#1 "horisee" =kovilla kiekoilla kaasua annettaessa sanoo "horrr" ja saatta vetää piikin loppuun tai ei, kaasua pumpaamalla yleensä jopa vetää piikin loppuun, jolloin tekee 'vian' 2
#2 vetää piikille, tiputtaa piikiltä pois, terävästi takas, pois, takas, jne nytkyää piikin välimaastossa ja nykii ilkeästi, melkein kuin nopeasti virrat pois heti piikillä ja kierrosten laskettua takas.

130suuttimella ei tehnyt vikaa #2 ollenkaan, mutta "horisi" aina kovilla kierroksilla jos kone oli lämmin.

Kylmänä 130suuttimella "mietti" tosi kauan ennen piikkiä

Kylmänä 140suuttimella naukasee oikein nätisti ja keula nousee neloselle asti, jne

Eli siis kuumana ei pyöri, tulppa on br10(?) Iridium

Itse veikkaisin että vika on joko väärä tulppa tai liianpieni suutin? Ajattelin huomenna jokatapauksessa kokeilla 150suutinta

Muita vinkkejä? Sähköviaksi en ainakaan usko, mutta jokatapauksessa sähköiksi tulee joko: kisasähköt tai ducati (hetikun lompakko antaa periksi)

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

14.8.2015 9:33

Sytytyspuola voi olla rikki. Itselläni ainakin on jostain syystä kaikenlaiset sähköviat tupanneet oireilemaan juuri korkeilla kierroksilla. Puola saattaa olla rikki jolloin lämmetessään aloittaa pätkimisen. Onhan uutta tulppaa koitettu? Testaa vaikka huviksesi tavallisella BR9ES -tulpalla.

Itellä 70cc Airsalilla varustettu Derbi tykkäsi syödä 9-lämpöisiä tulppia tiheään (n. 200km välein), ilmeisesti hukkui bensaan kylmäkäynnistyksissä ja alkoi pätkimään piikillä kunnes pimeni kokonaan. Nyt BR8ES kiinni ja toiminut moitteetta pidemmän aikaa.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

17.8.2015 22:07

MIstä saisin hebo Manston Revolution 70cc sylinteriin tiivisteet, ja muita varaosia, kuten neulalaakeri.... :paha:

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

24.8.2015 12:48

Athena Power Valve 80cc onko hintansa väärtti?millasia tehoja tosta saa ulos ja olisko dyno käppyrää jollakulla?

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

29.9.2015 12:32

Moro, mikä ois hyvä/laadukas 50cc sylinteri, jossai ois hiema enemmä tehoja ja vääntöö ku vakio sylinteris? :)

E: Oisko Athena 50cc hyvä? Mikä kampura ois sen kaa hyvä? Ja viel et millaset on tossa männän vaihtovälit?

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

6.10.2015 12:36

Moro!
Oisin hommaamassa um rabasaan vääntöpyttyä vakioputken ja (luultavasti) isomman kaasarin kanssa. Mitä näitä pyttyjä on joihin ei tarvis kampuraa vaihtaa ja toimis kanssa hyvin vakioputkella. Oon kattonut tietopankistakin mutta kysäsen nyt täältä, jos vaikka saisi jotain omia kokemuksia :roll: :roll: :roll:
Kiitos jo etukäteen!

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

6.10.2015 18:54

50cc vai 70cc? Mitä sä siltä pytyltä siis haet?

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

7.10.2015 14:19

Onko athenat laadukkait ja väännöltään hyvii?
Et oisko athena 50cc hyvä vakiopytyn tilalle?

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

7.10.2015 14:40

Vääntöä hakisin enimmäkseen ja sillä että onko 50cc vai 70cc ei oo niinkään välii kunhan ei tarttee kampuraa ruveta vaihtamaan

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

8.10.2015 12:12

Sit varmaa joku 50cc, mut entiiä mikä ois hyvä, ku itekki tarviin vähä apuu :lol:

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

8.10.2015 14:20

Jos se kiertokangen alapään neulalaakeri ei ole väljä, se kestää vaikka minkä tahansa 50-80cc (39,90-50,00mm) pyttysarjan, olettaen ettei moottoria kierrätetä suhteellisen koville kierroksille (esim. yli 12-13krpm lähes jatkuvasti).
Väitän, että varmasti kestää kadulla vähintään 4,000km alle 15-18tkm ajettu kiertokankisarja, vaikka Airsal 80cc sylinterisarjan kanssa.

Samasta aiheesta on jauhettu kymmeniä kertoja.
Viimeksi muokannut .Juho päivämäärä 8.10.2015 16:16, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

8.10.2015 15:29

Tomi-50 kirjoitti:Onko athenat laadukkait ja väännöltään hyvii?
Et oisko athena 50cc hyvä vakiopytyn tilalle?
On tunnettu merkki, viilaamalla viimestää saat pienen tehonlisäyksen

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

9.10.2015 11:25

Ok kiitos :)
Vielä noist sylintereist, että kumpi olis parempi?

http://www.scootfast.net/store/moto/pie ... d-alu.html

Vai

http://www.scootfast.net/store/moto/pie ... acing.html

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

9.10.2015 12:03

Jees, kiitti vastauksista!