Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

18.10.2014 9:45

Mistäs sit näit barakit ja dopler kampuroit saa ku ainaki suomalaisilta sivuilta en viel oo löytäny?

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

18.10.2014 10:20

Doppler on tuolla halvin. ;)

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

19.10.2014 2:36

Meinasin tuon 70cc Airsalin ostaa ja 21mm kaasarin nii käykö tuo kaasari ihan tuommosena vai tarviiko suuttimia vaihtaa, ja käykö tuorevoitelu tuon 70cc kanssa vai kannattasko ottaa se pois ja käyttää seosvoitelua jollain 2%?

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

19.10.2014 3:04

Tarvii suuttimia vaihtaa että saa säätöihin ja tuorevoitelu kannataa myös ottaa pois ja 2,5-3% seokset

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

19.10.2014 3:06

Ok kiitos pittää katella miten käy

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

19.10.2014 10:14

2,5% seoksilla tuli itellä mäntään naarmuja. Tehdaskin ilmoittaa, että kannattaa käyttää 3% seoksia.

Ite käyttänyt nyt Repsol 2t competition öljyä 3% seoksilla tossa omassa härvelissä ja en oo huomannu kulumista juuri ollenkaan.. toisin kuin Repsolin 2t "street" tai "scooter", mikä nyt onkaan tavalliseen mopediin tarkoitettu 2t öljy.

Osta suoraan suutinpaketteja. Tyhjäkäyntisuuttimia 20-35 ja pääsuuttimia 90-130.
Aloitat ensin esim. 25tk, 125ps.
Scooter-centeriltä saa halvalla kaasuttimen osia (eli myös suuttimia ja suutinpaketteja). ;)

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

19.10.2014 10:23

Suuttimissa kannattaa ottaa huomioon laatu. INC-merkinnällä olevat on käsittääkseni "aitoja" Dellorton suuttimia, kun taas "kopioissa" voi olla koossa pientä heittoa.

Itse käytän kyllä noita halvempia, kyllä niilläkin säätöihin saa.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

19.10.2014 17:10

Miten 70cc airsali sisäänajetaan? Jotkut väittää 15 min tyhjäkäyntiä, sitten kunnolla antaa jäähtyä, ja sen jälkeen yks ajo vähä rauhallisemmin, koska on alumiinia. Toiset väittää et normaali 300~ km rauhallista köröttelyä.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

19.10.2014 17:17

Ensimmäinen on oikein, kuten olisit voinut edelliseltä sivulta lukea. Muista käyttää aina 3% öljyä, koska muuten pytty kärsii. Eli jos tuorevoitelu on käytössä, bensan sekaan vielä ylimääräinen 1%.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

19.10.2014 17:35

Saanen kysyä, mihin tämä perustuu? Kaverit ns "mopoexpertit" väittävät vieläkin toista. :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

19.10.2014 18:03

Perustuu ainakin osittain siihen, että pytyn pinnote on niin kovaa ettei se juuri enää kulumalla sopeudu männänrenkaisiin. Voithan sä toki ajaa sisäänajoa niin kauan kuin sielu sietää jos saat siitä mielenrauhan, mutta turhaa se on :lol: toinen vaihtoehtohan oli tuo heti ekalla käynnistyksellä tuppi nurin, josta oli ilmeisesti ollut hyviäkin kokemuksia, mutta ite en kyllä uskaltais lähteä kokeilemaan.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

19.10.2014 19:01

Jep, valurautasessa pytyn ja renkaitten täytyy saada hioutuu, pinnote on niin kovaa ettei periaatteessa kulu ollenkaan.

Toi heti ekakas tuppi nurin kuulemma kyllä vaikuttaa. Mutta oon kuullu että jos vetää heti tupin nurin ni kestävyys ei taas oo nii hyvä.

Ite tekisin niin että käyttelisin tyhjäkäyntii vaikka 5min, sitte antais vähä kierroksia ja antas taas käydä tyhjää jonku minuutin. Sitte antaa jähtyy kylmäks ja baanalle. Täyssynteettistä öljyy tietysti, ja mielummi hiukka liikaa ku liian vähän.

(PS. Ei se valurautapytynkää sisäänajo ole mitää mummottelua.)

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

19.10.2014 22:34

Entäs ku tossa 21mm kaasarissa on 50 tyhjäkäynti nii pienemmäkskö sitä pitäs laittaa ja 72 pääsuutinta paljonki isommaks?

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

20.10.2014 22:59

DT12345 kirjoitti:Entäs ku tossa 21mm kaasarissa on 50 tyhjäkäynti nii pienemmäkskö sitä pitäs laittaa ja 72 pääsuutinta paljonki isommaks?



pääsuutin ainaski sinne 105-120 luokkaa itellä 110 ja turbokitin ja 70cc kanssa iha jees.Kannattaa varmaa joku suutinsarja ostaa ja koittamalla selviää se oikia.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

22.10.2014 16:23

Nii muute vielä että kaverit o sanonu että 70cc kans käy myös 16mm dellorto että suutinta vaa isommaks onks totta?