Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

22.7.2014 9:23

Putken valinta riippuu siitä, että kuinka paljon rahaa aiot laittaa ja kuinka paljon tehoa haluat. Jos haluat päästä halvalla, osta Gianelli/Arrow, mutta jos haluat tehoa ja rahaa on, osta SCR racingline 50 tai Hebon joku 14k kiertävä putki.

Ja mielestäni alakertaa pitää vahvistaa kampuran ja kytkimen osalta.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

22.7.2014 12:58

Kiitokset vastauksesta J11 ja vizu!
Putkena löytyy Bidalotin krominen yläkauttanen (mallia en muista, mutta tehot muistaakseni 7.5k-13k), tämän käyttäminen pitäsi ilmeisesti kiekat kurissa, että ei tuota konetta äärirajoille rääkkäis. Enkä usko HIRVEÄSTI huipputehoja rajoittavankaan, kun tästä ei mitään kisakonetta olla rakentamassa. Pitääpä tosiaan myyjän kanssa keskustella , että mikä sylkkä se olikaan.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

27.7.2014 14:25

En nyt tiiä mihi topiccii pitäs laittaa nii vaikka tänne... :D Nii elikkäs mikä mahtaa olla Airsalin 50cc männän koko? (RABASA!) Pääsi leipomaan ja männän katto niin paskana että ei saa selvää että mikä koko. :D Tai ainakin tuolta Moto-Hämeestä kun kahtoin airsalin mäntiä että koko vaihto ehtoja ei ole. että onko se vaan se Rabasa airsal 50cc mäntä ja se sitte sopii...?

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

4.8.2014 4:04

olis pari kysymystä vailla vastausta ja aattelin kysästä tässä yhellä kertaa kaikki , eli:
kyseessä airsalin 80 pannu , tiiviste setissä kaks ala tiivistettä ni kuuluuko ne kummatki sinne laittaa ?

sitte ois malossin vl6 läpät ni tuleeko se toinen muovi kehikko sinne läppärungon sisää myös ?

pwk 24 kaasari ni mitähän suutinta kannattais laittaa ku siinä on valmiina 105 ?

ja koko tekniikka: airsal 80, pwk 24, gianelli, dopplerin kampura, tpr petarit, tpr kytkin levyt ja jouset, malossin vl6 läpät, pipercross, 14-50 välit :P

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

4.8.2014 10:43

Tiivareita tulee joskus eri paksuisia, saa squish-välyksen säädeltyä kohdalleen jos vaikka lohkoissa on koneistuksessa heittoja. Yleensä yksi tiiviste riittää, kannattaa tarkistaa kummalla toimisi omasta mielestäsi paremmin (jos siis eri paksuiset). Ohuemmalla pienempi squish, mutta saattaa ottaa mäntä kanteen.

Ja läppärungon muovikehikolla tarkoitat varmaan sitä ohjuria joka tungetaan sen sisään? Sen tarkoitus on ohjata seos "smoothisti" läpille saakka, ilman suuria poikkipinta-alan muutoksia. Kannattaa laittaa jos reikä siinä on isompi/yhtä suuri kuin kaasarin koko, muussa tapauksessa voi hiukan kuristaa tehoja.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

5.8.2014 15:14

joo kiitoksia vastauksesta ! tulppana toimii varmaa tollane br9es ?

edit. ja sitte tarviikohan toho airsalin kantee laittaa termostaattia ?

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

10.8.2014 12:55

Mulla oli siinä airsalin 80 vaan yks alatiiviste ja hyvin toimi, ja siihen ei vissiin saa termostaattia ainakaan oma ei sopinu siihen..

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

13.8.2014 16:58

Mitenkäs päin uskotte tuon Prorace m-renkaan tuohon mäntään menevän. Toisella puolella rengasta lukee N, mutta toisella puolella ei lue mitään. Voisiko olla, että tuo N tarkoittaa m-renkaan sitä puolta, joka kannesta katsottuna näkyy?

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

14.8.2014 16:56

Muistelisin kuulleeni, että aina jos renkaissa on jotain tekstiä niin se puoli kuuluu ylöspäin.

Ja sitten oma kysymys, eli mahtaiskohan n. 15tkm ajettu alakerta kestää tuollaista ebayn 70cc pyttyä (vastaa tod.näk. metrakitin 70cc valurautapyttyä) olettaen, että käytössä on vakioputki, 16mm vakiokaasari ja kierrokset rajoitettu 9000rpm, eli ei pääse kiertämään juuri mitään ja tarkoituksenahan olisi nimenomaan vain saada pieni vääntölisä. Tällä setillähän tehotkin jäävät varmasti alle 10hv.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

14.8.2014 18:34

Kestäisiköhän mun vakio alakerta malossi MHR 80cc ? alakerralla ajettu hieman yli 5000 tällä hetkellä vahvemmat kytkinlevyt ja italkitin jouset ja polinin kytkin.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

24.8.2014 18:05

http://www.scootfast.net/store/moto/pie ... r-evo.html
onko kellää kokemusta tällasesta sylinterisä?
kaasarina ois 19mm dellorto ja putkena scr corse handmade 50/70
aattelin ostaa myös malossin läppärungon ja uuen ilmanputsarin :)

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

10.9.2014 21:56

jawa123 kirjoitti:Pahoittelut tuplapostauksesta, mutta ajattelin, että tälle kysymykselle olisi hyvä varata ihan oma viestinsä.
Eli onko kellään mitään tietoa / kokemusta ebay:ssa myytävistä ''90cc'' sylintereistä, jotka porauksen perusteella ovat oikeasti 70cc pyttyjä elleivät vaadi pidempää iskua, siitä ei ainakaan ole mainintaa. Tässä linkki kyseiseen tuotteeseen: http://www.ebay.com/itm/KR-Cylindre-kit ... 2590240bf5
merkki on ilmeisesti KR (?), josta ei löydy mitään tietoa, eikä kyseisiä pyttyjä tunnu löytyvän mistään muualta. Kuulostaa vähän liian hyvältä ollakseen totta, mutta jos pytty onkin ihan pätevä niin eihän tollasta voi jättää hankkimatta. Kaveri epäilee pyttyjä poratuiksi vakiopytyiksi, mutta eihän tuo ulkonäöltään ole edes lähellä vakiopyttyä. Kyseisellä myyjällähän oli aiemmin myynnissä keltaisia 70cc pyttyjä samaan hintaan, mutta yhtäkkiä hinta oli noussut 100 eurolla :paha:

Nyt näkyisi löytyvän noita keltaisia 70cc-pyttyjä taas samalla hintaa. Joku kertoi noiden olevan mahdollisesti jotain Scootfastin aikaisemmin myymiä pytyyjä, mutta ovatkohan mistään kotoisin?
Viimeksi muokannut nipznapz päivämäärä 14.9.2014 21:08, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

10.9.2014 23:32

Tommonen "90cc" eli oikeasti 75cc tuli tosiaan pari viikkoa sitten hankittua ja laadun aika heikoksi toteamisen jälkeen myytyä jo poiskin :D pakoaukko oli yhtä suurta valurösöä, eikä muissakaan kanavissa juuri kehumista ollut. Eniten jäi jäi kummastuttamaan syvennykset molemmin puolin sylinteriputken sisällä vähän aukkojen alapuolella, mutta pyttyhän on tpr rosen kopio ja kyseistä pytystäkin kolot löytyy joten en lähde kyseenalaistamaan, mietityttää vaan että mikä virka niillä on.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

18.9.2014 15:46

Paljos tuosta Athena/Stage 6 pytystä lähtee oikeasti tehoa, kun tehdas väittää, että 16-20hp, mutta olisiko oikea lukema lähempänä 12-14?

http://www.gearparts24.de/zylinderkit-stage6-70cc-racing:a5101.html

Tuo siis.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

18.9.2014 20:57

Ei kuulemma ihan kuten luvattu, enemmänkin midrace-tasoa. Pelaa kuitenkin ok ja laadukas viimeistely.