Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

22.3.2014 12:21

itselläni alkoi laakerit paukkua, kun vaihtoi jo pelkän gianellin ja antoi vakiopytylle reilusti viilaa. :D sitten kun laittoi airsalin (70cc, viilattu) ja isompaa kaasaria yms., ni sitten hajos vaihteistosta neulalaakeri, jonka takia jouduin ottamaan koneen auki.
eli jos kone on yli 17-20tkm ajettu, suosittelen lämpimästi vaihtamaan vähintään laakerit koneeseen (jos ei ole aiemmin rempattu). kampiakselia en vaihtanut, koska ei ollut väljä.

mut saisko vastausta tohon ylempään kysymykseeni? tietäis vähän, mitä odottaa...

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

22.3.2014 12:30

Kuva auttaisi aika paljon jos tuota pakoaukon siltaprobleemaa tarkoitat. Jos lähti pytyn puolelta ja pinnoite hajosi niin eipä sillä pytyllä tee juuri mitään ellet pinnoituta uudelleen joka taas on kalliimpaa kuin uusi pytty. Jos vain lähti vähän matskua pois siitä välisillasta niin eipä se oikein vaikuta kuin lämpenemiseen ja lämmön johtumiseen.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

22.3.2014 14:00

pinnoitetta ei lähtenyt.. ainoastaan siitä sillasta lähti tavaraa pois joku n. 1,5mm.

eli ei välttämättä pitäisi hajota, jossei nyt ihan seokset perseellä (laihalla) ajele?

mut kunhan nyt saan tuon tänään käynnistettyä, ni näkee, meneekö vielä tuokin uusiks. rahat alkaa olemaan kohta pakkasen puolella, jos vielä jotain yllätyksiä tulee. :roll:

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

25.3.2014 23:01

Mikähän mahtaa olla omassa Rieju RRX:ssä vikana ku noin 10 000 kiekan kohalla tuntuu että kone lyö tyhjää tai ei jaksais enään tulla jotenki mukana... Vireinä on giannelli, porattu cdi, 110 suutin ja stage 2 ilmanputsari.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

25.3.2014 23:46

Voisitteko suositella jotain hyvää 50cc sylinteriä am6:seen?

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

26.3.2014 8:47

Vakiopytty tai airsal

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

27.3.2014 14:00

-RRX kirjoitti:Mikähän mahtaa olla omassa Rieju RRX:ssä vikana ku noin 10 000 kiekan kohalla tuntuu että kone lyö tyhjää tai ei jaksais enään tulla jotenki mukana... Vireinä on giannelli, porattu cdi, 110 suutin ja stage 2 ilmanputsari.

Väljä sylinteri

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

28.3.2014 0:09

Mistäs kannattaa lähteä metsästämään Airsalin kannen o-renkaita? 2 kappaletta löytyi vielä jostain laatikonpohjalta, toiset 2 tarvitsisi. Voi olla että löytyy vielä jostain kun tarkemmin katselen, mutta onko nuo tosiaan jotain ihan yleiskokoa että saa suoraan kun marssii paikalliseen markettiin ja kysäsee tiskiltä?

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

28.3.2014 15:43

Niitä saa yleismallisina kaikista autovaraosaliikkeistä kuten esim. Biltemasta.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

28.3.2014 23:08

Jeps, ihan perus yleismallin renkaat olivat, onneksi. Sattunut tapauksia missä o-rengas on jonkun tehtaan omia kokoja ja niitä ei sitten löydä mistään. Tosiaan jos joku muu tarvitsee samaa tietoa niin ne 4 Airsalin kannen o-rengasta ovat siis mitoiltaan 7x2mm.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

29.3.2014 20:39

Moro! mitäs välejä suosittelette Pösö xps enduroon ku koneesta löytyy 70cc metrakit handmade, 21mm kaasari + pipecross ja turbokitin yläkauttanen tehoputki?

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

29.3.2014 20:45

Ite lähtisin varmaan jotain 14/58 tai 14/52 kokeilemaan

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

29.3.2014 21:00

vähän taitaa olla väärä topikki, mut vastaan nyt kuitenkin..
jos haet hyvää kiihtyvyyttä, laita jotkut 13/54 välitykset. jos taas haet kovia huippuja ja suhteellisen hyvää kiihtyvyyttä, kokeile 13/50 välityksiä. 14 piikkisen eturattan ja esim. 52 takarattaan kanssa ei jaksa vetää turbokitin ja metrakit 70cc hm:n kanssa.

--

jottei nyt ihan OT:ksi mene, onks kukaan kokeillut stroukki kampuroita mopoissa? esim. 43-45mm iskuista kampuraa jonkun 70-80cc pytyn kanssa.

eiks esim. metrakit sp3 70cc + 45mm iskuinen kampura olis tehokkaampi yhdistelmä, kuin joku Malossi MHR Team 80cc + vakio (40mm) iskuinen kampura. (koska parempi iskusuhde + enemmän kierroksia SP3:lla --> enemmän tehoa?!). ;)

tosta SP3:sta lähtee tehtaan mukaan n. 16-17hp koneelta ja kierroksia ottaa sen 14000rpm. 45mm iskuisen kampiakselin kanssa tehoja varmaan sais irti n. 20hp? (+vaadittavat muutokset, kuten korotuspala(t) sylinterin alle..)

mut kertokaas tuosta "stroukkaamisesta" enemmän tietävät.. lähinnä kiinnostaa, esim. hyödyt ja haitat. :)

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

29.3.2014 21:10

Jos nyt sen verran vielä jatketaan, että ihmettelen jos ei jaksa 14/52 väleillä vetää kun oma rieju vetää vakioputkella ja kiekkarajoitin paikallaan 14/60 väleillä kohtalaisen hyvin. Sanoisin että 14/58 voisi olla aika hyvät jos huippuja hakee, mutta haluaa kuitenkin säilyttää kohtalaisen hyvän kiihtyvyyden.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

2.4.2014 22:34

Tuli hommattua wanhanliiton Räxä vuosimallia 2001 tai jotain sinne päin. Minarelli AM6 112-pytyllä alunperin siis, 113-pytty mukaan leiponeen 112 tilalle. Mitäs eroja noissa nyt on? 112 ainakin huomattavasti suurempi pakoaukko silmämääräisesti arvioiden.