Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

7.12.2013 20:54

Unohtu kysästä vielä että tartteeko olla kisasähköt ton stage6/Athena racing 70cc pytyn kanssa ,kun putkena toimii gianelli ?eikös gianelli kiekunu viimeiset tehot pihalle 12,5krpm kohdalla ja vakiosähköt rajoittaa siinä 13krpm

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

7.12.2013 21:13

Ei tartte, mut eriasia kuin kauan ne kestää. Mut noil vireil ei tartte

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

9.12.2013 20:47

oisko kellää kokemusta tuosta MK Handmade 50cc viilauksesta et mitä kannattis käyttää kaverina sillä (putki ja kaasari) ja paljonkoha tuosta vois saaha tehoa irti sit?

Ja en osannu päättääet kuuluko tää tonne viilaustopickkii vai tänne joten laitoin tänne pahoittelen jos väärässä paikassa

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

14.12.2013 12:44

Onko rabasan vakiomäntä (39.84mm) yhteensopiva airsal 50cc:n kanssa?

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

14.12.2013 13:48

Seppoman: Jos sulla on se airsalin vanha mäntä nii mittaa se digitaalisella työntömitalla, koska 0.01 mm:kin vaikuttaa noitten mäntien kans ku on kokoja esim 38.84 ja 38.85

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

16.12.2013 22:00

Onko toi Metrakitin SP vääntöpytty vai kierrospytty? Kun tällä hetkellä on hamstrattuna noita tappiin kiertäviä putkia jo tarpeeks. Olen ajatellut hankkia siis kierrospytyn ja tavoite olisi sinne 110-115kmh kiva päästä, ja 4-t kemmuja olis kiva jätellä.
Tällä hetkellä pyttyjen suhteen oon aatellu Athenan 70cc racingia, Italkitin 74cc tai tuota MK SPtä. Eli jos on kokemuksia niin kertokaa niistä, kun en aivan lahoa halua ostaa ;)

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

17.12.2013 15:34

MK Sp on kiertopytty, tämäkin lukee tietopankissa useammassa artikkelissa. Italkitin 74cc on ns " vääntö" (lue laiska) pytty kuten 70cc airsalikin.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

17.12.2013 16:00

mitä 48mm mäntiä (1 tai 2 renkaisia) vanhanmallin rabasaan saa?

ostin (tai pitäisi olla tulossa) airsal 73cc:n ilman mäntää ja tiivisteitä ja yritän löytyy mahdollisimman edullisen 48mm männän. airsalin oma mäntä maksaa niin helvetin paljon ainakin Suomessa (halvin jonka löysin oli 59e scatterilla!!). :eek:
ulkomailta sitten saa airsalin omaa mäntää alle 50e hintaan.
--
minkälainen pytty bidalot rr 70 / bidalot racing 70 on? ajattelin, että ottaisin siitä mallia ja viilaisin sen mukaan tuon airsalin (löytyy todella tarkka portmap, joten sen puoleen ei ongelmaa). itse en oikein ymmärrä saksaa/ranskaa, joten vaikea ymmärtää esim. 2stroke-tuning sivun juttuja .... eli melkeinpä olis enemmän tarvetta tulkille.
--
huippunopeus tavoite on rikkoa 120km/h, järkevillä välityksillä ja suht hyvällä kiihtyvyydellä. kaasuttimena tulee toimimaan mikuni tm 28 ss ja putkena gianelli (tiedän, ei mikään "mid-race/H-E" putki), sekä muuta pientä tilpehööriä, kuten kx 85 vforce 3 läppärunko, isompi imukaula, timmi alakerta(vahvistettu) ja pidemmät välitykset (14-48??)...... 8)

itsetehty putki varmaan auttais mukavasti tuomaan lisäpotkua (jos oikein tehty/mitoitettu), mutta kun ei löydy hyvää miggiä (tai edes toimivaa). :roll:

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

17.12.2013 17:00

Et saa sitä airsalia viilaattua bidalotin tasoseks pelkällä portmapilla. Sun pitää saada myös huuhteluiden suuntaukset samallailla, että se alkaa potkii samoja tehoja.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

17.12.2013 18:17

tuokin asia hoidossa.

kokeilen leiponeeseen am6 pyttyyn erilaisia viilausmenetelmiä ja huuhteluiden muotoja yms. jotta en vedä v*tuiks tota airsalia. ;)

mutta tuohon mäntä asiaan olis kiva saada vastaus.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

17.12.2013 19:22

tuokin asia hoidossa.


Kuulostaa että sulla hoituu huuhteluiden muokkaus melkeenpä sormia napsauttamalla. Milläs ajattelit todentaa että olet saanut huuhtelusuuntaukset muokattua samanlaisiksi kuin bidalotissa? Onko sulla haisua mihin suuntaan niitä pitäis lähteä muuttamaan? Minkämoisella laitteella ajattelit edes niitä huuhtiksia saada viilattua? Kyllähän sä voit harjoitella viilaamaan niitä silleen että saat hyvän näköistä jälkeä, mutta sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa vaikuttaako se viilaus tehoihin, vieläpä positiivisesti..

En oikeen uskoisi että saat tavoitteesi toteutettua kokeilemalla pelkästään yhtä pakoputkea. Putki kun vaikuttaa koneen toimintaan niin merkittävän paljon että mitat pitää saada juuri kohdilleen jos meinaa kunnon tehoja/nopeuksia tavoitella. Eikä niitä mittoja paljon muutella jos käytössä on vain kaupan Giannelli..

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

17.12.2013 20:59

tarkoitus ei ollut kuulostaa ihan tuolta, mutta näköjään onnistuin siinä päinvastoin. :roll: ja tarkoitin tuolla "tuokin asia hoidossa" jutulla, että löytyy siis jonkinlainen kuva sylinterin alapuolelta (eli huuhteluiden lähdöt yms. näkyvät) - en siis tarkoittanut sillä minun lähes olemattomia taitoja ... kuten varmaankin oletit?
-------------------------
nyt löytyy ainoastaan tuo bilteman kopiodremeli, johon olen kehittelemässä samantyyppistä remmillä toimivaa lisäosaa, jonka joku foorumilainen (?) oli kehittänyt dremeliinsä. jossain vaiheessa hommaan oikean sähkökäyttöisen dremelin, kun tossa halppis kompurassa ei riitä tehot tolla paineilmavingulla vinguttamiseen (paineet laskee liian nopeasti).

en todellakaan ole mikään ammattilainen tai edes amatööri näiden 2 tahtisten pelien virittelyssä. ja huuhteluiden suuntauksessa/muokkauksessa käytän apuna vettä, jotta näen, miten se "seos" käyttäytyy siellä. sitä en tiedä, miten se oikea polttoaine/ilmaseos siellä sitten käyttäytyy, kun siihen lisätään vielä alipaine yms......

En oikeen uskoisi että saat tavoitteesi toteutettua kokeilemalla pelkästään yhtä pakoputkea.

tiedän. todennäköisesti viilattu pytty ei toimi ollenkaan sen gianellin kanssa. nyt kun ei vain löydy kunnollista miggiä mistään, niin ei ole edes kannattavaa yrittää tehdä putkea. (voit katsoa galleriasta 1. itsetehdyn putkeni -- ei paljoa kehumista, sillä vuoti kuin seula, koska hitsasin kaasuttomalla migillä).

alkaa mennä aika pahasti OT:ksi. olis pitänyt varmaan postata aiemmat viestit suoraan viilaustopikkiin......... :roll:

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

22.12.2013 15:24

Mulla on detsi -07 ja teknikka on:
-top performance 75 pytty
-dellorton phbg 20 as kaasari
-athenan imukaula
-kuritonläppä runko
-tg enoxi
-ohitettu rajoitin

Olen yrittäny säätä ja mulla on 100 suutin ja neula ihan alahalla (laihimilla). Mutt kummiski käy liian rikkaalla, sytkärillä lähtee pakokaasut palamaan. Niin mitä kannatta lähtä kokeilee että löytää oikeet säädöt ja seokset?

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

23.12.2013 1:02

mulla tismallen sama kokoonpano:D ootko varma että stefat/kannentiiviste ei vuoda. mulla 108 ps ja neulan sokka toka-alimmassa ja alhaalta käy vähä laihalla

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

23.12.2013 12:09

Stefat ja kannentiivisteet on uusia, missäköhän vika vois olla :/