Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

29.6.2016 21:13

http://www.zundappforum.com

Tuolla on kuvia ja tarinaa tuosta, vaatii vaan kirjautumisen että pääsee pällistelemään. Täysin sata varma en tosin ole sylinterin alkuperästä mutta siinä lukee derbi ja kytkinpuolella on letkunippa. Lohkot on jostain zundapista ja muutettu luistiohjaukselle ja tuolle sylinterille.

Joihinkin kawan lohkoihinkin on kans istutettu tuo vm rabasa ja se taitaa kans puhaltaa sen päälle 20 heppaa, siitä vaan on vähän nihkeesti videoita ja tarinaa, jotain kuitenki.

https://www.youtube.com/watch?v=SVKAdXbNWwc

Fritsu tais pistää dynokäppyröitä tuosta kiwille joskus...

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

29.6.2016 22:09

Tomi-50 kirjoitti:Mites tuo tuorevoitelu huolletaan? :)
Kuten Linxy mainitsi, vaijerin vapaan liikkumisen, yleisen kunnon ja riittävän voitelun varmistaminen on keskeistä. Lisäksi tuorevoitelun syötön säätö kannattaa tarkistaa, säätö löytyy koneen kyljestä.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

30.6.2016 14:19

Ok kiitos avusta :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

1.7.2016 12:33

kellään ideaa mistä voisi löytää UM rabasan Metrakit 70 handmade sylinteriin tiivisteitä? Ilmeisesti kannentiiviste sanomassa työsopimuksen irti kun kaasuttaessa ilmestyy muutama kupla paisariin. Moposportilta kyselin ja kuulemma tuon sylinterin ja sen tiivisteiden valmistus lopetettu :(

Mahtaakohan VM koneen 70cc HM pytyssä olla nuo o-renkaat samanlaiset? Noita VM koneen tiivistesatseja olisi vielä saatavilla.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

4.7.2016 19:14

Kellään ideoita? Maxiscootilta näyttäisi vielä löytyvän tiivistesatseja, mutta ei hirveästi huvittaisi maksaa 7€ tiivisteistä parikymppiä toimituskuluja.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

4.7.2016 22:06

Soveliaasta tiivistepaperista saa ainakin kannentiivisteen askarreltua. Joku hurjapää on toki tehnyt noita ties mistä pahvikääreistä, mutta ihan oikea lämmön-, öljyn- ja vedenkestävä tiivistepaperi maksaa esimerkiksi Motonetissa alle 15 €/arkki. Ja ainahan voi kaupasta kysellä onnistuuko kirjepostitus halvemmalla, tai tilata kimpassa kaverin kanssa.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

4.7.2016 22:28

Niin tarvisin siis ne sylinteriin/kanteen tulevat o-renkaat. Niitä ei paljon paperista askarrella vaikka oli kuinka lämpöä kestävää :)

Onkohan nuo o-renkaat jotain spesiaali materiaalia? Ajattelin että etrasta varmaan saattaisi vaikka löytyä samaa koko olevat silikoonirenkaat/tiivisteet, mutta mahtaakohan ne sitten kestää tarpeeksi lämpöä?

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

5.7.2016 0:34

Muistaakseni viton-kumi kestää hyvin lämmintä. Mutta kun menee se pytty koirassa paikalliseen hydr.tarvike liikkeeseen ni niitten pitäis sieltä osata myydä oikeenlaiset tiivisteet...

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

10.7.2016 8:38

Jeps. No pitää katsella josko jostain nyt saisi nuo o-rinkulat ettei jäisi verkonpainoksi, kuitenkin alle tuhat km vasta ajettu tolla sylinterillä/männällä.

Mutta sit semmonen että onko jollain kokemusta rabasan Malossi 80cc MHR replicasta? Kannattaako tuosta maksaa 100€ enemmän kun esim airsalista ja minkälainen männänvaihtoväli tuossa on? Aika ristiriitaista infoa tuntuu olevan tuon sylinterin osalta, tuo nyt ei kuitenkaan mikään älyttömän tehokas (kai jotain 15hp konetehoa) ole ni ja vielä 2-renkainen mäntä ni luulisi että männällä ajaisi vähintään sen 5tkm?

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

22.7.2016 20:50

Juu luulisin, että mäntä kestää sen 5t tai alle.

Tarviiko Airsal 50cc:sen vaihtaessa ostaa eri lämpöarvolla oleva tulppa? Ja entä oisko järkevää vaihtaa perilaakereiden lisäks runkolaakerit ja stefat?

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

24.7.2016 12:31

http://www.ebay.co.uk/itm/331720957759
Tekeeköhä tuolla mäntäsatsilla mitään? Ja käykö 80cc barikittiin?

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

28.8.2016 1:01

Onko kenelläkään kokemusta Toxikin kampiakseleista?

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

28.8.2016 11:03

https://www.scootfast.net/kit-cylindre- ... i-am6.html

Kokemuksia tästä pytystä? Olen kuullut että vähän paremmin potkisi kuin esim Airsal 70cc. Alakertaan ei ilmeisesti tarvitse muuta kuin jäykemmät kytkinjouset?
Mitenkäs gianelli + tämä tpr70 pelaavat yhdessä. Minkä kokoisella kaasarilla saa parhaat tehot irti tämmöisestä setistä? Tarkoitus olisi saada mahdollisimman hyvä kiihtyvyys. Entäs onko nuista teholäpistä hyötyä tämmöisillä viritysasteilla?

Arvostan jos joku jaksaa vastata tähän sekavaan viestiin.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

28.8.2016 12:12

Näyttää olevan valurautane pytty toi tpr myöskin. Kyllä tosta enemmä tehoo saa varmaanki ku airsaleista. Kannattas alumiinine versio ostaa jos tuolta löydät.

Sit kampiakselin voisit vaihtaa jos paljon ajettu, samoi petilaakerit ja just noi kytkinjouset, kytkinlevytki voisit varmuude vuoks vaihtaa. Tuskin uusi läppiä tarviit ja kaasariks sopis varmaa joku 21-26mm.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

28.8.2016 16:41

Kiitokset!