Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Virityspakettien puintia

22.11.2012 22:39

Keskustelua mopojen viritysosien yhteensopivuudesta, setupeista ja muista aiheeseen liittyvistä asioista.

kaikkien rakastama Yamaha DT50 2007-2012 tappiviri

22.11.2012 23:15

nyt revitään moposta kaikki hevoset irti
ja setuppihan on nyt :
:nörtti:
-kuriton
-ei solenoidia
-porattu mOric
-putsarin tötsä irti
-2 renkanen alu sylkkä vakiopytyllä (113)
-välit 12-63 tai 62 en muista hyllyssä 11 ja 13
menee mittariin 83km/h ja gps 73 km/h
-suutin 96 ja hyllyssä löytyy 94 ja 100

Mutta rahaa en haluaisi hirveästi palavan joten oisko mitään suht halpaa /ilmasta
kuten
-katin poisto ja karstan poisto?
-putsarin vaihto ?
- hiilari läpät?
- oisko 1 männänrengas parempi?
-voisin kyllä ostaa jonkun käytetyn teharin (jos halpa) :P

:idea: ideoita tulemaan vaan ja jotain pikkuviriä mistä kaikista sais aina vähän vääntöä lisää
ja kertokaa ja lisäkkää kuvia pyöristänne

ja tossa kuvia mopedistani http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo16100/ ja nykyään yz etulokari kiinni ja numerot 17

Re: kaikkien rakastama Yamaha DT50 2007-2012 tappiviri

22.11.2012 23:37

"tappi viri" :D Eikös tämä kuuluis proju puolelle vai mikä tämän topicin tarkotus on ku alotusviestistäkään ei selvää saa?

Re: kaikkien rakastama Yamaha DT50 2007-2012 tappiviri

22.11.2012 23:41

Saattaa olla jonkunsortin trolli :s mutta tämähän siis kuuluisi projektipuolelle jos ihan tosissasi tätä kirjoittelet!

Re: Virityspakettien puintia

23.11.2012 1:22

Siirretty tänne aikasemmat 3 viestiä.

Re: Virityspakettien puintia

23.11.2012 10:09

ei hajuakaan miten vaihdan topicin puolta? ja ei
oo mikään trolli

;)

Re: Virityspakettien puintia

23.11.2012 15:39

Eiköhän tämä ole nyt ihan hyvässä paikassa, kun kerran shape tämän tänne siirsi. Mikä 2-renkainen alusylkkä vakiopytyllä? Siis vakiopytty 2-renkaisella männällä(kö?), suuttimet ei kiinnosta, niillä säädetään kaasaria ja se on sun hommas.

-Yksrenkaisella männällä tuskin saat mitään kummempaa hyötyä

-hiilariläppiäkään ei kannata vaihtaa jos nykyisissä ei ole vikaa (hiilariläppien käyttöikä on lyhyempi kuin vakioiden)

-putsarin vaihto on turhaa koska mopos on vakiokunnossa ja se takuulla saa ilmaa tarpeeksi sieltä vakioreiästä.

-teharilla saa tehoalueen ylemmäs ja niin ollen lähestyt "tappiviriä" :lol: , mutta jos nykyisessä putkessa on katti niin voithan sie sen sieltä irrottaa kun ei se ainakaan tehoja lisää. Nykyisen putken karstojen poltolla taas VOI saada lisää tehoa jos on kovin tukossa.

Viestis haisee trollilta, mutta vastasin nyt kuitenkin. Tosiaan ihmeempää tehonlisää ei ole tiedossa ilman pytyn, kaasarin ja putken vaihtoa. Tietopankissa oli jotain juttua näistä: Tuossa on joten kannattaa perehtyä "virittämiseen" ja tekniikkaan ensin ja sitten miettiä mitä tekee. Jos haluat virittää mopoa edes niin että tehot on 10hp luokkaa, niin voit varautua vähintään 500e panostukseen. Jos et ole ikinä näitä korjaillut, niin kannattaa varautua myös siihen että jotain menee rikki, oppirahat joutuu jokainen maksamaan!

Niin ja tosiaan jos tappivirin haluat niin tuon paketin kanssa liikutaan jo kestävyyden rajoilla:
High End

Sylinterit erittäin korkeakiertoisia ja tehokkaita. Alakerta pakollista vahvistaa, Kaasutinkoko 26-32mm. Kisasähköt pakolliset.Lohkot pakollista avartaa. Tehoa oikeilla osilla ja säädöillä jopa 26hp. Huiput optimaalisilla säädöillä jopa 140km/h.

Sylinteri: Barikit Usine 80cc, Hebo Patanegra 70cc, Malossi MHR Team 80cc, Metrakit Pro Race 70cc, Parmakit Racing 110cc [Alumiinisia sylintereitä nicasil-pinnoitteella. Männänvaihtoväli 1-2tkm] ~370-420e

Kaasutin: 26-32mm Dellorto ~60e

Pakoputki: Turbokit GP 80cc, Metrakit Pro Race, Malossi MHR Supermoto, SCR Corse Racing Line 70cc, Voca Racing 80cc, Barikit BRK R45 ~270-400e

Kampiakseli: Esim. Metrakit Pro Race+C4 laakerit (HUOM. Parmakit 110cc tarvitsee oman pidempi-iskuisen kampiakselin!) ~220-300e

Sytytys: Esim. HPI Inner Rotor kit ~250e (HUOM. valopuolaa ei tule mukana, eli et saa enään ajovaloja toimimaan)

Muuta: Pidemmät välitykset, parempi kytkin, esim. Polini. Säätöosia mm. suuttimia. ~70e. Jäähdytyskapasiteetin lisääminen on myös suositeltavaa kiinnileikaamisen välttämiseksi.

Hiilikuituläpät myös plussaa ~50e

~1200e-1600e


Ja jos alat virittelemään niin kannattaa melkein tehä projupuolelle topikki, siellä on osaavaa ja kokenutta porukkaa neuvomassa ja vittuilemassa :lol:.