Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Suutinkeskustelu

29.4.2013 23:54

5-10 numeroa pienempi suutin.

Re: Suutinkeskustelu

30.4.2013 0:15

Juunish kirjoitti:5-10 numeroa pienempi suutin.

eli siis joku 92?

Re: Suutinkeskustelu

30.4.2013 13:11

No joku sellanen, kannattaa muistaa, että se kaasarin koko vaikuttaa suoraan myös suuttimen kokoon. Pienemmällä kaasarilla tarvii isomman suuttimen. Tuolla mopotuningissa porukka ei vaan tajua sitä.

Re: Suutinkeskustelu

30.4.2013 15:45

Eikö mene juuri toisinpäin että isommalla kaasarilla tarvitaan isompi suutin?

Re: Suutinkeskustelu

30.4.2013 20:45

Se kaasarin malli vaikuttaa myös asiaan :)

Re: Suutinkeskustelu

30.4.2013 23:16

Juunish kirjoitti:No joku sellanen, kannattaa muistaa, että se kaasarin koko vaikuttaa suoraan myös suuttimen kokoon. Pienemmällä kaasarilla tarvii isomman suuttimen. Tuolla mopotuningissa porukka ei vaan tajua sitä.



Sillonhan sitä tarvitaan juuri isompaa suutinta kun on isompi kaasari ja enemmän viriä :D Ei sitä isoon kaasariin kannata pientä suutinta tunkea :lol:

Re: Suutinkeskustelu

30.4.2013 23:54

Millastaha suutinta sais hakea derbiin,Tämmöselle setille ku ei oikee tunnu löytyvän sopivan kokosta :)

Airsal 70cc
Hebo putki
Vapaasti virtaava 17.5mm kaasari

Re: Suutinkeskustelu

1.5.2013 16:32

Tarkotin tällä isompi kaasari, pienempi suutin kommentilla sitä, että jos sulla on vireinä esimerkiksi enox, niin:
17.5mm kaasari vaatii pienemmän suuttimen kuin 16mm kaasari, koska eikös ole aika itsestäänselvää että 17.5mm kaasari päästää enemmän bensaa läpi

Re: Suutinkeskustelu

14.5.2013 16:59

Kertokaapas käykö Gilleri liika rikkaalla. Samalla suuttimella (80) menty koko viime kesä ja talven, säätöruuvin avulla :D Talvi liika laihalla.. Käynnisty ainakin huonosti.
Mopoon tosin ilmaantunut tämä sama "vika", että kun esim. paikallaan tai vaikkapa kytkimellä antaessa kierroksia, siinä 7 tonnin maissa tökkää ihan pikkuisen ja nousee normaalisti.
Sitten tuli huomattua että 50 vauhdissa (Mopo kulkee 70, mikäli selventää yhtään) pintakaasulla ajellessa, kun nopeaa vääntää kaasun pohjaan se tavallaan tukkiintui noin puoleksi sekunniksi, eli hyyty ja sitten tökkäämällä lähti matkaan. Lämpöjä oli varmaan sellainen lähemmäks 20 astetta, ja viimeks säätöruuvia oon säädelly jossain 5-10 asteen kohdalla, että kävisikö rikkaalla? En ala tulppaan koskemaan, olen sen verran osaamaton. :D
Moposta sen verran että : Reikälevy paikallaan. Kuriton, ja hukkaputki tukittu.

Re: Suutinkeskustelu

16.5.2013 13:57

Noniin elikkäs pian pitäs saaha mopoo kasaa ja nyt pitäs metsästää sopivaa suutinta siis tolle uuelle tekniikalle.
-Viilattu vakiopytty
-Laskettu kantta hieman
-Dellorto 19 PHVB sama kuin PHVA
-TPR imukaula
-UNIfilter ilmanputsari.
-Tyhjä vakioputki.
Jotain suutinsarjaa ajattelin tilata, mut ekana olis kiva tietää et mikä suutin olis ees lähelle oikeata.

Re: Suutinkeskustelu

16.5.2013 20:18

Jospa vaan kokeilet sillä suuttimella mikä kaasarissa on vakiona. Mitäs jos kokeilet sitä suutinta mikä oli vakiokaasarissa ilman viilauksia?

Re: Suutinkeskustelu

16.5.2013 20:44

Vegemon kirjoitti:Noniin elikkäs pian pitäs saaha mopoo kasaa ja nyt pitäs metsästää sopivaa suutinta siis tolle uuelle tekniikalle.

Koita vakiosuutinta ja päättele siitä.

Re: Suutinkeskustelu

16.5.2013 22:17

Ei tullut kaasarin mukana suutinta, en minä täällä huvikseni näitä kysymyksiä kysele.

Re: Suutinkeskustelu

17.5.2013 20:51

Mikä on sopiva suutin Derbiin, joka on muuten vakio lukuunottamatta Tecnigas Enox tehoputkea ? Kaasari on 17,5mm & vakiosuutin on kokoa 72 ;)

Re: Suutinkeskustelu

17.5.2013 23:29

85-90 voisi olla lähellä.
Tämäkin on toki aika yksilökohtaista.