Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Suutinkeskustelu

16.6.2016 13:01

tientuk3 kirjoitti:Tämä menee vähän offin puolelle mutta ei, älä laita sitä vaahtomuoviputsaria. Se kuulostaa houkuttelevalta, mutta ei ihan oikeasti tuo pisaraakaan lisää tehoa. Sen sijaan saat vain pahankuuloiset äänet, hirveän pätkimisen pienelläkin sadekelillä ja pitkän jumpan kaasarin säätöjen kanssa. Pidä vakioputsari jos mahdollista, ja 85-90 -kokoinen kuulostaa sille sopivalta.

Derbin vakioputsari on tosi hyvä, suodattaa ja virtaus riittää loistavasti perus "vireille". Jossain 80cc settien kohdalla voit mahdollisesti alkaa miettiä vaahtisputsaria.

Kiitoksiakiitoksia, olen saanutkin paljon kehuja derbin vakioilmanputsarista. Paljonko minun kannattaisi suurentaa suutinta kun laitan tuon tyhjän vakioputken. Vanhasta putkesta on otettu kuri pois alkukäyrästä . Ja on toiminut hyvin 70 kokoisella suuttimella. Entäs sitten tuon tyhjän putken kanssa. Olen aika osaamaton vielä näiden suuttimien kanssa :D

Re: Suutinkeskustelu

18.6.2016 15:30

Minkä kokoinen suutin olis sopiva jos piaggio nrg ja tecnigas next r tehari ja prikka ja kaasuttimen messinkilevy pois? Vakiosuutin kokoa 53. :|

Re: Suutinkeskustelu

1.7.2016 14:50

Vaihdoin derpiin ilmanputsarin ja nyt boooaa hiukan, en suutinta isommaksi ala vaihtelemaan, koska konerempan yhteydessä vaihan kaasarin, joten onko liian pienellä pääsuuttimella ajamisesta jotain haittaa? Dellorto PHVA 14mm ja 88 pääsuutin. Kuitenkin jos laittaa ryypyn päälle niin sammuu

Re: Suutinkeskustelu

1.7.2016 16:35

No liian pienellä suuttimella/laihalla seoksella kyllä herkästi leikkaa kiinni. Eli en kyllä suosittele ajamaan tuollaisenaan jos et tahallaan halua mopoa hajottaa.

Re: Suutinkeskustelu

1.7.2016 23:43

Minkälaista hyötyä ajattelit saavuttaa ilmanputsarin vaihdolla ilman kaasarin säätämistä?

Re: Suutinkeskustelu

4.7.2016 0:03

Ok no en tiiä ajanko tolla enne konerempan tekoa, vaihoin tuon sen takia, koska vakio oli jo ihan hajalla, löytyy 4 kokoa isompi suutin kyllä.

E: Mistä sitten johtuu, että mopo sammuu, jos ryypyn laittaa päälle? Onko suutin siis hitusen liian pieni? Ääni muuttui hieman erilaiseksi ja booamisen erottaa.

Re: Suutinkeskustelu

18.7.2016 20:27

Mikä suutin olis hyvä Kaasarina toimii dellorto phva 17.5 ja mopona Aprilia Sx 08. Eli siis moponi 3 vaihteella ei anna nostaa kierroksia melkein ollenkaan ja isommilla vaihteilla ei alavääntöä ole taino mitään vääntöä... Putkena tyhjä vakio putki

Re: Suutinkeskustelu

18.7.2016 21:30

Juuu jos joku viittis vähä jelppiii nii tarviis montaa iltaa enää kährätä tuon kaasarin kanssa... Konerempan jälkee sf3 säädöt ihan hukassa. Tehoputki löytyy ja 50cc alupytty "sportti" ja vakioilmanputsari... Mutta tosiaan... 66 suuttimella täyskaasu lähtö on kuin unelmaa, nappaa iha helveti äkäsee ~30 vauhin (hyvä että pysyy eturengas maassa...) ja sit hyytyy kiihtyvyys ja kiihtyy hitaasti 60 ja sen jälkee hyytyy vielä vauhtikin ja putoo siihe 55 ja skootterista tulee kauheen nuhasen olonen. 72 suuttimella ei edes kulkenu kun 34 eikä minkää näköstä toivoo että toimis hyvi :D Ja tosiaa pienempääkin suutinta kokeiltu ja siitäkää oo tullu mitää apuu harmia vain. Eli siis tiivistettynä, ongelmani on että mopo on kauheen laiskan olonen tyhjäkäynnilt sinne 3/4 kaasuun. Ja kun hetken täyskaasul ajelee moposta tulee todella omituinen eikä vastaa kaasuun juurikaan. :roll: omituista...

Re: Suutinkeskustelu

22.7.2016 20:46

Kumpi pääsuutinlajitelma olisi oikea Airsal 50cc:n, Dellorto PHBG 19mm kaasarin ja Pipecrossin kanssa? 50-72 vai 75-98?

Re: Suutinkeskustelu

23.7.2016 9:22

Tomi-50 kirjoitti:Kumpi pääsuutinlajitelma olisi oikea Airsal 50cc:n, Dellorto PHBG 19mm kaasarin ja Pipecrossin kanssa? 50-72 vai 75-98?

Varmaankin tuo jälkimmäinen lajitelma on lähempänä, mutta ottaisin varmuuden vuoksi vielä pari isompaa suutinta lisäksi (100 & 105)

Re: Suutinkeskustelu

23.7.2016 13:01

Ok, kiitos neuvosta. :)

Re: Suutinkeskustelu

23.7.2016 16:17

Juu eipä kukaa täält tuntunu osaavaan auttaa, mutta jos jollekkin samanlainen vika tulee, niin tiedoksi vaan että itellä oli alipaineletkussa reikä ja siksi ei toiminut kunnolla.

Re: Suutinkeskustelu

2.8.2016 14:18

Onko pääsuutin sittenkään liian pieni, jos ainoastaan ääni muuttui, mutta muuten samanlainen paitsi kiihtyy ehkä vähän paremmin?

Re: Suutinkeskustelu

2.8.2016 20:21

Vm räxässä on nyt gianelli ja 19mm phbg. Olisko 110-120 suutin yhtään lähellä ku vakio 92 booaa ja sammuu kun painaa kaasun pohjaan 8)
edit: putsarina bilteman fiddy vaahtari
edit2: 115suuttimella booaa ja sammuu kun painaa kaasun pohjaan, testattu myös porattu suutin kokoa 120-130. Tekee samaa kaikilla kolmella suuttimella. Jos kääntää seosruuvia jompaankumpaan kumpaan suuntaan kiertää hetken puhtaasti ja sitten mooaus jatkuu :nolo:
Kasari putsattu moneen kertaan huolellisesti ja avattu melkein 50 kertaa joten kohokammion tiiviste menee kohta rikki :lol:
Jos ei piakkoin tule vastausta uhraan huomenna tieteelle yhden suuttimen ja poraan reilusti isommaksi lähelle kokoa 140-150
Edit3: vikahan oli siis pääsuuttimen alla oleva messinkinen levy jossa oli pieniä reikiä, tämän takia isomman pääsuuttimen vaihdosta ei enää hyötynyt mitään kun levy tukki kohokammion pohjassa olevan syvennyksen 8o lieneekö ollut roskasihtinä :D

Re: Suutinkeskustelu

9.8.2016 13:04

Onko ihan tervettä, että mulla on 2011vm. gilerassa 114 suutin ja tarviis vielä pari numeroo isomman?
Gilerassa 17,5mm kaasari, leovince v6, twinair putsari, malossin läpät ja imukaulaa ja pakoaukkoa viilailtu.
Ennen oli 108 suutin ja pätki niin että ei voinu kunnolla täyskaasulla ajaa mutta nyt suuttimenvaihdon jälkeen toimii melkein täydellisesti, välillä booaa jos lyö nopeasti kaasun pohjaan.