Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Suutinkeskustelu

20.7.2013 0:12

minkä kokosta suutinta -06 mopo detsii, kaikki muuten vakioo paitsi et tulossa tg enoxi? :s

Re: Suutinkeskustelu

20.7.2013 12:39

Kokeilemalla selviää mutta veikkaan että joku väliltä 95-115.

Re: Suutinkeskustelu

25.7.2013 1:39

minkä kokosta suutinta teillä on ollu 70cc airsalin, 21 bhbg ja leovince v6 ? läppien "rungosta" otettu pois se muovinen kuristus niin että pääsee virtaamaan kunnolla :D

Re: Suutinkeskustelu

25.7.2013 3:15

12

Re: Suutinkeskustelu

25.7.2013 9:40

AKcrime kirjoitti:minkä kokosta suutinta teillä on ollu 70cc airsalin, 21 bhbg ja leovince v6 ? läppien "rungosta" otettu pois se muovinen kuristus niin että pääsee virtaamaan kunnolla :D


120

Re: Suutinkeskustelu

7.8.2013 13:33

Mites on pojjaat, kaverin derbistä kyse. Mitä ny pikku viriä laiteltii 70cc mk, 21mm PWK, piperi yms.... Silloin oli imukaulana kuristamaton derbin vakio imukaula (19mm) kiinni ja suutin oli 120 ja neula toisiks ylhääl. Noo siinä sitten staattori hajoili ja päätettiin vaihtaa se + sitten isompi imukaula.

Motoforcen 32mm imukaula (PWK imupuolen halkaisija 34mm) ostettii ja iskettiin kiinni. Seokset meni aivan rikkaalle. Nyt löydettiin säätöä että 115 PS, neula alimmassa asnt. ja toimii hyvin. Aiemmin kokeiltiin 125 suuttimella nii röpötti keskeltä ( neula alimmassa) mutta hetken jurrattua pääsi piikille ja lähti yllättävän hyvin. ( mahdollisesti neulan kokoa muuttaman?)

Voiko tuo imukaulan vaihto vaikuttaa noinkin paljon?
Ihmetyttää myös se että uuden piperin kanssa alkaa röpöttämään noilla säädöillä, ei mene edes piikille? (Maybe 110 PS?)

Tyhjäkäynti toimii joten kuten vain kun ilmaruuvi on pohjassa heti sammuu, kun rupee availemaan. 40 tyhjäkäynti suutin nyt kiinni, kokeiltiin 42, 45, 48 ei auttanut, + rupesi röpöttelemään.

Mikäs ton tehosuuttimen vaikutus on? Ei mitään eroa että onko tehosuuttimelle menevä letku tukossa tai ei...

Re: Suutinkeskustelu

7.8.2013 19:58

Tehosuutin antaa kovilla jenkoilla (vai oliko täyskasulla) enemmän soppaa sinne moottoriin. Käytännössä aika turha värkki missään normimopossa. Kovilla high end vireillä tosta voisi jotain hyötyä olla. Vaikeuttaa vaan säätämistä, kun siellä on yksi suutin niitten muitten lisäksi.

Re: Suutinkeskustelu

8.8.2013 16:51

On varmaan jo joku kysyny täällä mutta en löytäny. Eli pitääkö seosruuvia säätää kun onvaihtanut isomman suuttimen?

Re: Suutinkeskustelu

8.8.2013 17:26

Onhan se suotavaa.

Re: Suutinkeskustelu

11.8.2013 17:43

mites toi airsal seitenkymppinen vaikuttaa kaaauttimen säätöihin kun hyvissä säädöissä oli vakiopytylle?

Re: Suutinkeskustelu

11.8.2013 20:22

Säädöt pitää tarkastaa.

Säädöt tulisi tarkastaa aina, jos koneelle tehdään jotain änkän tai männän vaihtoa isompaa.

Re: Suutinkeskustelu

12.8.2013 15:19

Blacklake kirjoitti:Onhan se suotavaa.



Jos on isompi suutin niin seosruuvi isommalle?

Re: Suutinkeskustelu

12.8.2013 17:12

Voiko liian rikkaat seokset saada mopon kuumalla koneella "mooaamaan"? Eli mulla siis 17, 5mm kaasari ft vakiopytty ja kuriton putki, ja kaasarissa 92 suutin. Kylmällä koneella kulkee paremmin ku lämpimällä, ja ku ajaa jonku 2km kaasu pohjassa nii saattaa "mooata", samallai kun kääntäis vaan ajosta virrat pois... sitte ku vetää kytkimen pohjaan ja jatkaa ajoa nii toimii ihan normaalisti, mutta saattaa mooata vähän ajan päästä uuelleen. :o ja kerran meinasin kaatua tän takia ku ajoin seisaaltaan yhellä käellä :D

E: eilen pienen keulimissession jälkeen alkoi kauhee röpötys, irrotin tulpan, pytystä nousi savua ja laitoin tulpan takas ja röpötys loppu :D

Re: Suutinkeskustelu

12.8.2013 22:17

Mooaus ja booasu viittaa ennemminkin laihalla käymiseen. Kokeile vaikka pienillä kierroksilla lätkästä kaasu pohjaan ja jos sammuu, niin suutin on liian pieni.

Röpötys taas viittaisi rikkaalla käymiseen :D

Tämän ja tuon ongelman satunnaisuuden takia melkeen veikkaisin että vikaa on sytkässä. Sytytystulpan vaihtelu, eri lämpöarvojen kokeilu, tulpanhatun vaihto ja piuhojen kunnon tarkistelu saattaisi ratkaista ongelman.

Itella oli oli kaikenmoista pätkintää ja sammuilua. Lopulta vaihdettiin saattorin piuhat, joista yksi oli kulunut paljaaksi, tulpanhattu ja 8->10 lämpöarvo. Nyt toimii.

Re: Suutinkeskustelu

12.8.2013 22:38

Koskaan ei mooaa kun lyö kaasun pohjaan, pienimmilläkään kierroksilla.

Pitäisköhän koittaa 8 lämpöarvon tulpalla (nykyinen 9)? Varmaan sen jälkeen vois kattoa magneeton aluslevyn asennon? Piuhat on kunnossa.

Pittääpä tutkailla tuota, tosin ei nyt oo niin iso vika mutta häirittee ku ajelee pitempää matkaa ku välillä saattaa tulla tommone pikku pätkäsy :D