Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Sähköviat

1.9.2019 20:43

Samana päivänä dracilla (sama asia ku rieju) ja sama vika sulla. Ootko löytäny vian syytä? Vai onko vielä mysteeri.

Re: Sähköviat

1.9.2019 21:40

Axunaksu04 kirjoitti:Samana päivänä dracilla (sama asia ku rieju) ja sama vika sulla. Ootko löytäny vian syytä? Vai onko vielä mysteeri.


vika oli cdi. testaa laittamalla oma cdi kaverin mopoon kiinni tai lähetä testattavaksi sellaiseen kauppaan kuin janilehto. jos sinulla ei ole muovilla täytettyä cdi:tä voit myös korjata sen 70€ janilehto.fi sivulla. itse jouduin ostamaan uuden 400€:lla

p.s tarkista vielä että kaikki muu toimii yleismittarilla. auttaa myös jos etsit sähkökaavion moposta ja tulostat sen.
luultavasti cdi:si on rikki jos moposi ensin nykii koko ajan ja sitten sammuu yhtäkkiä.

Re: Sähköviat

2.9.2019 11:48

-06 detsi tai siis malaguti xsm, niin akun piuhat kun laittaa kiinni, niin mittarissa alkaa välkkymään se 6 ja 12 teksti vaikka virtalukossa ei ole avainta. olen käsi näiden sähköhommien kanssa, mutta virtalukosta itse lähtisin hakemaan ongelmaa. olenko oikeilla jäljillä vai ihan väärässä suunnassa? Kiitos. sähköt siis on ducatin.
lähetin kysymyksen ekaksi väärälle alueelle

Re: Sähköviat

2.9.2019 12:10

Kulmasaha kirjoitti:-06 detsi tai siis malaguti xsm, niin akun piuhat kun laittaa kiinni, niin mittarissa alkaa välkkymään se 6 ja 12 teksti vaikka virtalukossa ei ole avainta. olen käsi näiden sähköhommien kanssa, mutta virtalukosta itse lähtisin hakemaan ongelmaa. olenko oikeilla jäljillä vai ihan väärässä suunnassa? Kiitos. sähköt siis on ducatin.
lähetin kysymyksen ekaksi väärälle alueelle

ja sähkökaavion tarve olisi kova. kyseisille sähköille kiitos

Re: Sähköviat

2.9.2019 21:02

Virtalukon pohja varmaankin rikki. Parilla ruuvilla kiinni lukkopatruunassa.

Kaavion löytää googlella.

Re: Sähköviat

3.9.2019 7:15

Täytyy ihmetellä sitä virtalukkkoa.. en sähkökaaviota löytänyt, mutta en tiedä vaikuttaako se kun nettini toimii tanskan serverin kautta työn puolesta. en olisi katsonut siitä kun värit mode napin johdolle, mutta ei vaan löydy

Re: Sähköviat

3.9.2019 8:17

http://www.motot.net/galleria/kuva74831/

Josko tuolla selviäisi. Kääntäjää joutunee vähän käyttämään.
Se parempi on näemmä hävinnyt.

Re: Sähköviat

3.9.2019 9:55

Kiitos paljon. joo muistelin itsekkin että joku viitisen vuotta takaperin täällä oli parempi kaavio jossa myös näkyi johtojen värikoodit. koitetaan tällä sumplia hommat kuntoon :D

Re: Sähköviat

3.9.2019 12:09

Voiko malagutissa olla hieman erinlaiset sähköt, kun tuossa kaaviossa ei ollut bensa-anturia ja sellainen tuossa mopossa on? enkä kyllä mode napille löytänyt johtoja joten miten se mittarin asetukset voi laittaa ilman nappia?

Re: Sähköviat

3.9.2019 13:12

Äh, tuohan on loppupään vanhanmallisen kytkis, niissä oli jo ducatin sähköt. Pitää jatkaa etsintää. En muista että millä käyttäjätunnuksella se kaavio oli.
Edit:
https://www.crazymoto.net/index.php?s=278c4f73b40781277d099feae7e32dab&app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=32099

Tässä oikea, tosi epäselvä mutta sininen ja punainen johto menee mode napille.

Re: Sähköviat

3.9.2019 13:30

kerkesin perkele jo suomentaa sen toisen kaavion tekstin :D :D uskaltaakohan linkkiä aukaista kun työpaikan koneella oon linjolla? Kiitos johtojen väri tiedoista

Re: Sähköviat

3.9.2019 18:57

https://photos.app.goo.gl/QrQam5jCi33d8bPq8

Uppasin itselle Googlen kuviin, pitäis olla turvallinen nyt :lol:

Re: Sähköviat

3.9.2019 19:29

Iso kiitos tästä. sitten vaan tallin perukoille tutkimaan kuvia ja asentamaan :D iso kiitos vielä kerran.. Ja on se kumma ku vuoden miekka ja kypärä pyöriin löytyy noita kaavioita ja sit yhteen suosituimmista mopoista ei sitten millään.

Re: Sähköviat

4.9.2019 14:16

Mjoo ei taas järki leikannut ekaksi. Kyllähän piruvie se mittari saa virtaa vaikka virtalukon avain on heitetty kiinan muurin taakse, Heräte siellä on ja ilmeisesti vasta kun mode napista on saanut asetuksen laitettua, niin homma toimii..

Re: Sähköviat

6.9.2019 19:32

Osaisko joku kertoa mikä on vikana? Mopo on Rieju Mrx vm 08 ja tosiaa tuossa eilen kävi silleen et just ku lähin risteyksestä jatkaa matkaa ni etuvalo ihan yhtäkkiä meni ja sammu, ei toiminu enää mut ei kuitekaa ollu poksahtanu rikki ja tänään käytii hakemas uus etuvalo ni kesken ajon poksahti ja samaa aikaa mopo sammu, sillee et virrat meni koska ei mulla oo mitää moottoriongelmiakaa ja kaasari on kunnossa ja bensaa on. Mopo sammuilee vähänväliä kesken ajon sillee et kaikki äänet häviää ja virrat katkee mittaristostakii heti.. lähtee kyllä käyntii heti ekalla polkasulla vaikka heti sen jälkee.