Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

12.4.2014 11:19

Pojat puhuneet, että sama ku vesihiomapaperilla vetelis vähän ristiin rastiin. Itse en tuota väitettä usko, niinpä olenkin aina käyttänyt koneistamolla. 15€ maksoi. Sama mäntä menee.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

12.4.2014 11:28

Joo samaa mieltä. Itekkin koneistamolle oon vienyt. Se on ainakin varmaa tulosta ja jos oot vähänkin epävarma männän koosta niin he kyllä koneistamolla osaavat sanoa että minkäkokoisen männän laitat. Eikä se todellakaan kallista ole, itse taisin maksaa 20e.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

13.4.2014 2:42

itse olen "tärkeimpien laitteiden", eli lähinnä käyttöpelien pytyt hoonauttanut koneistamolla, mutta sitten nuo vähemmän tärkeät pärinäprojut karkeasti käsin hiomapaperilla, ihan hyvin on pelittänyt mutta ei tule sitä sama luotettavuuden tunnetta kuin ammattilaisen tekemässä hoonauksessa. Viimeisimmän "paperihoonauksen" tein kaksi päivää sitten AM6 pytylle, uusi mäntä sisään ja nyt sisäänajo menossa. Suosittelen silti koneistamolla käyttöä tai vähintään hoonaustyökalun käyttämistä.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

13.4.2014 12:32

Kyllähän niistä hyviä tulee kotonaki, kuha löytää jostain pitkäkivisen kolmikivihoonin. Sellasen jarruhoonin kivet on meinaa liian lyhyet, ne kippaa kanaviin helposti. Muistaakseni siihen kuitenkin sai IKH:lta(ko) tai jostain pidemmät kivet ostettua joilla hoonaus onnistuu. Nelarinhan voi toki vetää pallohoonillaki. Jonkun kerran jotain pyttyä hoonaillu noilla, hyvää jälkee niistä tulee.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

13.4.2014 17:21

Juu elikkäs. Olen ostamassa Derbi Senda DRD Xtremeeni polisport mmx maskia. Mopossa on tällä hetkellä vakiomaski ja vakiovilkut. Uuteen mmx maskiin laitan vakiovilkut. kertoisiko joku siitä maskin asennuksesta. miten johtojen kanssa ja niin edelleen. entäpä vilkkujen kanssa?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

13.4.2014 17:34

Mikäs on kun kylmänä käynnistää niin ei pysy hetkeen käynnissä ilman ryyppyä vaan sitä joutuu pitämään hetken päällä? Ja jos ei pidä ja kaasuttelee niin kaasu tulee pienellä viiveellä? Ja välillä ei tahdo lämpimänäkään lähteä käyntiin ilman ryyppyä...? :| muuten toimii hyvin.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

13.4.2014 19:06

Wiuwve kirjoitti:Juu elikkäs. Olen ostamassa Derbi Senda DRD Xtremeeni polisport mmx maskia. Mopossa on tällä hetkellä vakiomaski ja vakiovilkut. Uuteen mmx maskiin laitan vakiovilkut. kertoisiko joku siitä maskin asennuksesta. miten johtojen kanssa ja niin edelleen. entäpä vilkkujen kanssa?


Aivan simppeli homma. Jos vanhan maskin kanta sopii Polisporttiin niin se on siinä, kanta kiinni ja menoks. Jos ei sovi niin katsot yleismittarilla mikä johto tekee mitäkin, napsaiset kannasta irti ja kiinnität uuden maskin kantaan sen mukana tulevan kytkentäkaavion mukaan. Jos vilkuilla on oma kiinnitysruuvi niin joudut poraamaan maskiin kiinnitysruuveille reiät, jos ne on yleismallista sorttia jossa johdot tulee ruuvin läpi niin ne menee heittämällä kiinni.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

13.4.2014 20:36

Mimmosia oireita tulee jos kaasarin bensapinta on perseellään?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

13.4.2014 20:59

Minulla oli kaasarin bensapinta liian matalalla niin loppui bensa kesken kohokammiosta ja sammui/booaili. Homma korjaantui kun ostin uuden kohon ja neulaventtiilin. Jos taas bensapinta on liian korkealla kaasari tulvii.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

16.4.2014 22:21

En oo mikää tekniikkanero, ei tarvii tulla si vittuilee jos tää kyssäri vaikuttaa vähän typerältä:D Mut mikä on vikana, kun mopo ei pysy tyhjäkäynnillä kun sen käynnistää, mut kun on hetken ajanu, mopo pysyy tyhjäkäynillä jo ilman kaasua? Auttaaks pelkän pääsuuttimen vaihto siihen, et mopo pysyy tyhjäkäynnillä käynnistyksen jälkee. Oon koittanu säätää sitä tyhjäkäyntiruuvia (vai mikä onkaa) mut kierrokset ei palaudu ollenkaa ku Se on löysällä ja ku Se on kireempi, mopedi ei pysy tyhjäkäynnil ollenkaa

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

16.4.2014 23:58

Luulisin että johtuu vaan kylmästä koneesta, jos ilman ryyppyä sammuu. Sittenkun oot vähän ajanu nii kone toimii kunnolla kun se on lämmennyt. Pääsuutin ei vaikuta tyhjäläyntiin. :)

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

17.4.2014 8:58

Katsopoa motowikista 2t kaasuttimen säätö, siellä neuvotaan pätevästi miten tyhjäkäynti ja seosruuvi säädetään, sen pitäs auttaa. :)

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

17.4.2014 15:07

Dt käynnistyy mutta sammuu heti? Kaasun kans pysyy vähä aikaa käynnis mut sit se booaa ja sammuu? :eek:

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

17.4.2014 16:13

Putsaa kaasari ja ilmanputsari ja tarkista saako kaasari bensaa. Näin teet irrottamalla imukaulaan menevän alipaineputken, imemällä siitä ja tarkistamalla valuuko bensaletkusta tavaraa.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

18.4.2014 10:42

Minulla tippui pieni männänrenkaan pala helkama raisun koneeseen, jota olin juuri kasaamassa, uudet tiivisteetkin ehdin liimata kiinni. :roll: Mitenhän tilanteen selvittäisi kaikista helpoiten?