Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

3.12.2014 16:12

mikä voisi olla ongelmana kun aina välillä lähen ajaa niin kun olen ajanut vähän matkaa niin moposta kuluu semmonen ziziziziz ääni ja mopo hyytyy. Ei reagoi kaasuun eikä mihinkään kun olen pysähtynyt mopo ei lähde melkein mitenkään enää käyntiin. Vika tuntuu korjautuvan itsestään ja sitten tulee välillä uudestaan. Mopo on aprilia sx 2010

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

3.12.2014 23:43

Kirjoittanut Osekeke » Tänään 11:44
Elikkäs mulla on am6 kone mopon merkki on sherco,ja kipinä on kadonnu,oon kokeillut derbin puolaa joka oli samanlainen ei auttanu, polkiessa valoille tulee virtaa eli onko staattori kunnossa? Jos jännitteensäädin olisi rikki antaisiko virtaa valoille? Aamulla yritin käyntiin lupasi kerran hetkeksi sen jälkee täysin kipinätön edellisenä päivänä toiminu täydellisesti.liittimet käyty läpi, uus tulppa ja hattuu kiinni.Ps miten staattorin voi mitata,sähköt on ducatin.tänään lähti hetkeksi käyntiin noin minuutiksi ja sen jälkeen pimeni taas

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

22.12.2014 18:43

sopiiko tälläinen pikakaasukahva myös aprilia sx:sään --> http://www.moposport.fi/pikakaasukahva- ... nda-domino

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

26.12.2014 21:48

Osaako joku kertoa tarviiko derbi drd racingiin erilaista kaasuvaijeria tälläisen pikakaasukahvan kanssa ja onko yhtä helppo asentaa tuo pikakaasu kun vakio kaasukahva?
http://www.wandamotor.fi/ajotech-alumii ... 20403.html

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

30.12.2014 15:53

Elikkä derbi 04 se kytkintappi joka on siinä kellon päällä liikkuu joku sentin verran ylös alas ihan vapaasti ja heiluu sivuillekkin vähän, onko tämä normaalia? Ja toinen kysymys: montako kierrosta tuota käynnistyspolkimen jousta pitää kiertää? Kiitos!

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

30.12.2014 16:52

Painelaakeri (eli se tappi) heiluu tosiaan ihan vapaasti siinä, on normaalia. Jousta ei kuulu jännittää kuin noin puoli kierrosta.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

2.1.2015 14:25

Eikai sen pitäisi liikkua syvyyssuunnassa ihan noin vaan? Tai itse huomasin että se lukkosokka oli hypännyt niihin koloihin mihin se kytkinkopassa oleva ratassysteemi mihin tulee ulkopuolelta kytkinvaijeri jne. Ottaa kiinni. Korjatkaa toki jos oleb väärässä :s mutta kiitos vastauksesta!

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

5.1.2015 3:03

Käykös mitään hirveää jos kiillottaa kannen palokammion tai männän päällisosan? Oon nähnyt muutaman kannen mitkä on kiillotettu ja kiilotettuja mäntiäkin oon nähnyt. rupes vaan kiinnostamaan onko sellanen järkevää?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

5.1.2015 4:06

Ei kerry karstaa, ei siittä oikeestaan muuta hyötyy oo.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

5.1.2015 8:25

Karstan kertymättömyyttä voidaan pitää hyvänä sivuvaikutuksena, kiillotetut pinnat heijastavat nimittäin myös lämpöä paremmin takaisin. Osa pitää tätä huonona asiana, osa hyvänä, mutta yleensä tehokkaimpien pelien palotilat ja männänlaet ovat kiillotettuja.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

25.1.2015 19:54

Millä olette aukonu noita jumiutuneita takahaarukan akseleita? Koitan kiertää sitä sieltä räikän kanssa mutta se ei aukea vaikka olis kuinka vahva kaveri vääntämässä. Se vähän antaa periksi mutta ei se siitä lähde aukeemaan, ihan ku siel olis joku kumipusla tai tälläne mikä antaa vähä periks. :( On myös koitettu paukuttaa ulos sitä sieltä, mutta se ei liiku siitä ollenkaan. Mopo on tosiaan Rieju MRX 07. Pikasia vastauksia ja kiitos jo etukäteen!

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

26.1.2015 9:23

Ketjunkiristysmutterit ym. kannattaa avata. En sitte tiä miksi vois olla niin piukas, muutako että akseli on vääntynyt.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

26.1.2015 14:16

Ketjunkiristimet on otettu pois. Pyöräs on enää jäljellä runko ja se takahaarukka. Se että se akseli ois vääntyny on tietty yks mahollisuus.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

26.1.2015 15:08

Vitusti lämpöä, ja pitkä, siis pitkä jatkovarsi, ei sillä pelkällä räikällä mitään tee. Metri tai vaikka pari. Joko se aukee tai sit hajoo.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

12.2.2015 22:36

Mikä on vikana, kun mopo (yamaha dt 09) lähtee käymään, mutta hukkaa kipinän parinkymmenen sekuntin päästä? Olen kokeillut tulppaa ja tulpanhattua vaihtaa, mutta tuloksetta.