Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

2.12.2015 21:08

Lootaan ny ei tarvii koskee, jos ei haluu erilaisii välityksiä yms. mutta kytkin ehdottomasti.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

2.12.2015 21:48

Kiitos tästä

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

6.12.2015 14:38

No mää varmaan sit kasaan sen tollee, saa nähä miten käy. Toivottavast tulee stefa oikeinpäin :D. Yks ois sit jos kävis likkees varmistaas? Onko se nyt tarpeellista ja velottaisko ne semmosestaki jos kysyis? :/

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

6.12.2015 14:40

No soita ja kysy merkkihuoltoon, kyllä ne kertoo.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

18.12.2015 14:46

Kun mopolla (Aprilia rx50 2014) vaihtaa vaihteita alaspäin, pitääkö antaa vähän kaasua vaikka käyttää kytkintä? Vai onko sillä mitään väliä? Olen kuullut että välikaasu antaa hieman pehmeämmän kyydin mutta en itse ainakaan kokenut mitään nykimistä kun vaihdan ilman välikaasua.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

19.12.2015 2:07

Hidastaessa pelkkä kytkin riittää, mutta jos vaihdat alas saadaksesi lisää tehoa kiihdytykseen, voi välikaasu säästää kytkimen luistattelua. Makuasioita.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

19.12.2015 11:12

Toisaalta, ei se kytkin ikinä irroita täydellisesti. :) välikaasua vaan niin saahaan rattaiden pyörimisnopeudet tasattua. Vaimentamattomalla takanavalla ajellessa asfaltilla tuon rykäisyn huomaa paremmin. Ei toki tee mitään damagea lyhyessä juoksussa mutta väittäisin että vaikuttaa hintsusti pitkässä juoksussa.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

19.12.2015 12:14

Olen vaihtamassa mäntää ensimäistä kertaa ja ajattelin kysyä että kun avaan sylinterin niin onko siellä jäähdytin nestettä ja jos on miten ne saa poies ennen sen avausta

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

20.12.2015 14:33

Ehkä myöhässä, mutta helpoin tapa on ottaa alin vesiletku irti ja valuttaa nesteet ulos.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

18.1.2016 11:05

Semmosta kysyisin että uskaltaako tuolla vielä ajaa? :roll: Sormella ei tunnu muutaku kuoppa ja pakopuolella tosiaan. http://aijaa.com/UXjCY8

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

19.1.2016 17:36

Tuo jälki on tehtaalta asti lähes jokaisessa UM Derbin pytyssä, taisi olla vieläpä alumiinisissa semmoisissa, en tiedä mistä johtuu. Ei vaikuta mihinkään eli kiinni ja kovaa ajoa.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

8.2.2016 23:58

Moi. Kauheesti on ohjeita kuristusten poistamiseen. Mutta entä ku sellaset pitäs sinne putkeen asentaa. Poliisi sedät vei kilvet riejusta viime syksynä ja käski laittaa kuristuksen takasi. Millasen patentin mä sinne väkerrän? :roll:

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

9.2.2016 1:03

riejuboy99 kirjoitti:Moi. Kauheesti on ohjeita kuristusten poistamiseen. Mutta entä ku sellaset pitäs sinne putkeen asentaa. Poliisi sedät vei kilvet riejusta viime syksynä ja käski laittaa kuristuksen takasi. Millasen patentin mä sinne väkerrän? :roll:

Prikka parilla hitsimällillä. Tai mikä vaan joka pienentää putken halkaisijaa ja estää kaasujen virtaamista.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

17.2.2016 16:14

Moi. Minkä kokoset keulan stefat Rieju MRX 09?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

9.3.2016 12:46

Mistähän voisi ostaa vasemman puolen jarrukahvaa erillisellä nestesäiliöllä?