Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Minarelli AM6

30.8.2012 23:14

Naraku olisi tällä hetkellä se vaihtoehto numero yksi. Onko kannattava?

Re: Minarelli AM6

31.8.2012 10:44

No Narakulla on aika huonomaine, koska paljon niitä maantain kappaleita jota huonosti tehty ja ei kestä. Suosittelisin ostamaan jonkun muun merkkisen, mutta jos rahatilanne ei salli ja välttämättä aluat tuon Narakun ostaa niin kyllähän nekin kestää perusajossa ihan hyvin.

Re: Minarelli AM6

31.8.2012 13:10

No kysytään näin, että onko naraku ihan hyvä, jos pyörässä on techigasin E-nox ainoana viriosasa ja sekin vain sen takia kun alkuperäinen putki ruostui puhki niin pahoin, ettei voinut korjata? Eli ei ole tarkoitus tehdä mitään tappoviripyörää. Perusajoon, oli tarpeeksi pirteä vakiopytylläkin, eli en hae uudesta sylinterisarjasta tehonlisäystä.

Re: Minarelli AM6

31.8.2012 19:38

Olisko kellään ideaa mistä johtuu suhina/puhina magneeton kopan alla? Ei jaksais taas turhan takia ottaa vauhtista irti.

Re: Minarelli AM6

31.8.2012 23:42

No tietenki ekana tulee mielee vuotava kampuran stefa, mutta sen kyllä pitäis vaikuttaa ihan toimivuuteenki. Ulosvetäjällä ei oo kyllä iso homma irroittaan.

Re: Minarelli AM6

1.9.2012 12:34

sitä minäkin miettisin, mutta eihän sillon kone käy oikeen tyhjäkäyntiäkään kun kiekat vaan nousee? Tuo käy tk:ta ihan nätisti.

Re: Minarelli AM6

2.9.2012 17:49

Nyt taas niitä rakkaita vinkkejä ja neuvoja ennen kuin pää räjähtää dt kanssa.

Elikkäs tein am6 koneeseen täydellisen konerempan. Nyt se ei sitten käynnisty millään. Kipinää tulee, bensaa saa. Ei lähde käyntiin vaikka laittaa bensaa tulpanreijästä. Paria eri tulppaa kokeiltu. Ei edes lupaile.

Missäköhän mahtaa tällä kertaa olla vika? Puristuksissa? Pistin uuden männän sisään ja m-renkaissa sen puolen ylös missä oli muutama kirjain. Kaikella järjellähän sen pitäisi käynnistyä normaalisti jos kipinä tulee pistää bensat sisään mutta ei...

Jos ei tule mieleen niin kait se on sitten alettava purkamaan ja katsottava olenko laittanut esim männän ajatuksissa väärinpäin tai muuta. :|

Re: Minarelli AM6

2.9.2012 18:22

kannentiiviste rupesi vuotamaan, joten avasin sen ja rupesin niitä vaihtamaan. tuli mieleen, että siitähän nopeesti hiois vähän pintaa pois jotta puristussuhde kasvaisi. kysymys onkin siis että paljonko squish on alunperin, ja paljonko siitä kehtais ottaa pois? kiitos

Re: Minarelli AM6

2.9.2012 18:27

Saat kyllä aika pitkään hioo, että jotain eroa huomaat :D

Re: Minarelli AM6

2.9.2012 18:51

onko noin? saisko joltain tietävältä vielä vaikka jotai lukuja et sais paremman käsityksen, kiiitos

Re: Minarelli AM6

2.9.2012 18:55

Mittaa.. Koneistamolle kannattaa viedä, niin ei mene vituixi. 1mm alemmas en ite laskis.

Re: Minarelli AM6

2.9.2012 21:01

Kannattaa muistaa että tiivisteurat voi joutua kans syventämään ettei polta tiivisteitä heti.

Re: Minarelli AM6

3.9.2012 13:48

No niin tarvis hieman jeesiä taas tuon pösön kanssa ja tulee luultavasti pitkä selitys.

Eli pösön vika on vieläkin, että kun kaasua painaa tyhjäkäynnillä nopeasti pohjaan niin ei nosta kierroksia heti vaan booaa hetken aikaa. Neulaa on kokeiltu kaikissa kohdissa ja nyt on rikkaimmalla millä toimii parhaiten. Tyhjäkäyntisuutin ja kaasari on putsattu joten siinä ei ole enää vikaa. Toinen ongelma on se, että tyhjäkäynti on surkea eikä sitä saa toimimaan missään seosruuvin ja tyhjäkäynti ruuvin asennoissa, sillä kylmänä toimii hyvin, mutta lämpimänä ei pysy päällä tai jos pysyy niin vain vaivoin. Tosin joskus löytyi kohta jossa tyhjäkäynti toimi liiankin hyvin, mutta silloin huusi tyhjäkäynnillä ja kierrokset leijuivat. Sitten kun kierrokset saa nostettua niin ylös, että ilmeisesti bensa ei mene enää tyhjäkäyntipiirin kautta (tästä en ole varma, pelkkä veikkaus), niin toimii hyvin ja vastaa kaasuun hyvin, mutta ongelma palaa kun kierrokset laskee.

Vika on ollut jo niin pitkään, että on tullut kaikkea kokeiltua mm. uusi ilmanputsarille menevä imukaula ja se on nyt nippusiteellä kiinni kaasarissa, koska klemmarilla se ei tahtonut pysyä, kun ne olivat liian leveitä. Olen myös melko varma siitä, että luistin kansi ei vuoda, koska on kokeiltu kiristää ja painella sitä mopon ollessa päällä mutta ei vaikutusta ja miten se nyt yhtäkkiä olisi alkanut vuotamaan. Kaveri veikkasi, että magneetonpuolen stefa vuotaa ja se kuullostaa ihan mahdolliselta, mutta kysynkin, että voisiko se teistä aiheuttaa näitä? Jos se ei vuoda niin ostan uuden tyhjäkäynti suuttimen, jos vanha olisi tukossa, mutta sitä ei vaan huomaisi.

Stefan vuotoa tukee sekin, että kun nyt tulin koulusta niin tuntui, että ei kulje mihinkään tuo vehje, kun vääntävyys oli selvästi huonompi kuin normaalisti ja tuntui kuin kävisi rikkaalla/laihalla, mutta ei kumminkaan niin paljoa, että booaisi/röpöttäisi. Tuntui kyllä, että kävisi rikkaalla kun ei kiertänyt ja kone ei ollut niin lämmin kuin normaalisti ajon jälkeen, mutta se voi johtua viileästä ilmasta. En ala veikkailemaan kävikö rikkaalla vai laihalla kun on tullut opittua, että tuosta pösöstä ei koskaan tiedä käykö se laihalla vai rikkaalla...

Edit: Ilmeisesti tällaisella ulosvetimellä saa magneeton ulos

Re: Minarelli AM6

3.9.2012 17:57

Juu suosittelen katsomaan sen magneeton puolen stefa, hyvin mahdollista että se vuotaa ja se on helppo katsoa.

Juu tuolla saa irti.

Re: Minarelli AM6

3.9.2012 19:26

Ei sattuis kenelläkään olemaan kuvaa vaihteistosta, ku ite en nyt sitä muistanu oikee ottaa ja sithän se koko vaihteisto levis siihe, että jos joltaa löytyis kuva nii olisi :) n kiitollinen