Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Minarelli AM6

4.10.2013 1:47

Eipä taida saada. Mutta eikös PV miehet viilaile männänhelmoja lisätehojen toivossa?

Re: Minarelli AM6

4.10.2013 11:23

...Vaan kun Peeveen pytyssä on sellanen reikä siellä sylinteriputkessa mitä kutsutaan imuaukoksi, jonka aukioloasteisiin se helman lyhennys vaikuttaa.

Am6 pytyssä ei sellasta ole.

Männänlakea toki voi viilailla, niin saa vaikutettua huuhteluiden ja pakoaukon aukioloasteisiin. :)

Re: Minarelli AM6

4.10.2013 21:13

Juu en minä viilailuista tiedä paskaakaan :lol: Juttuja vaan kuullut..

Re: Minarelli AM6

4.10.2013 22:24

Mihin kuuluu minarellin koneesta tuleva keltainen piuha mennä.Itellä se on irti niin mihin se tulee

Re: Minarelli AM6

4.10.2013 23:08

Osaako joku sanoo minkäkokoinen se vaihteensiirtäjän kuula on? ittellä tippu viemäriin :nolo:

Re: Minarelli AM6

6.10.2013 8:13

9mm kuula

Re: Minarelli AM6

6.10.2013 19:13

mikä siin kytkinakselissa mahtais jumittaa kun se kytkin tappi jää noin sentin ulos siitä tapista

Re: Minarelli AM6

7.10.2013 21:12

Pari kysymystä.

1. Mikä on parasta (lue: parhaimpia) moottoriöljyjä AM6:seen?
2. Mikä ovat kannen ja sylinterin pinnapulttien kiristysmomentit?

Re: Minarelli AM6

7.10.2013 21:23

Gearsaveria ne tuppaa käyttämään, mutta ite oon käyttäny vaan teboilin silver 10w40 ja hyvin toimii. Ja kannen kiristysmomentti on 14-16nm.

Re: Minarelli AM6

7.10.2013 21:38

Millä sen kiristysmomentin sitten tietää? Onko siihen joku oma työkalu vai mitä?

Re: Minarelli AM6

7.10.2013 21:45

Se kiristetään momenttiavaimella, mutta ei se momentti nyt niin tarkkaa ole kunhan pultit on kireellä, ei kuitenkaan tarvitse ihan hampaat irvessä niitä vääntää :D

Re: Minarelli AM6

7.10.2013 21:46

Jep, ja muistaa myös kiristää ristiin. ;)

Re: Minarelli AM6

7.10.2013 21:48

Momenttiavaimella.

Ite en ole ikinä jaksanut moposta kiristellä momenttiavaimella kantta (en kyllä moista omistakkaan.) Kuitenkin moottorin tehot ovat sen verran pieniä, että en usko sen olevan kriittistä.

Jos momenttiavainta ei ole saatavilla, niin koita seuraavaa: Kiristä ristiin kaikkia kannen pultteja tasaiseen tahtiin, kunnes kansi ei painu enää näkyvästi alas päin. Tämän jälkeen jatka pulttien ristiin kiristelyä noin 1/4 kierrosta kerrallaan, kunnes kaikki pultit ovat mukavan kireällä. Hampaat irvessä niitä ei tarvitse, eikä saakkaan vääntää kireälle.

E: Lännen hitain ;)

Re: Minarelli AM6

7.10.2013 22:59

Kiitos avuista :) mutta voisko tarkentaa että mitä Belrayn Gearsaveria? Niitä kummiskin on muutamaa eri kappaletta?

Linkit olisivat poikaa :lol: mc-scatterilta, motonetista, tarjoustalosta, honkkarista mieluiten ;)

Re: Minarelli AM6

7.10.2013 23:19

No hekoheko, ite käytin/käytän vaihtelevasti motulin 10w30 mp-ölppää tai sitten viimeisimpänä hankin isomman satsin halpaa motox öljyä. Se motox tuntu olevan hyvinkin riittävää matalatehoiselle vakiokoneelle ja kylläpä sillä pevetin vaihteisto ja kytkinkin toimii vaikkei ollakaan ihan vakiotehoissa :D Ainoa vehjes johon oon jotain hienoa öljyä hankkinu on tuo mun litranen mopedi ja siihenkin lähinnä siksi ku elättelin toiveita että vaihteisto/kytkin ois saatu pelaamaan niillä eväin. Eipä auttanu, mutta rahat meni :lol: Kannattaa melkeenpä ostaa sitä mitä on helposti saatavilla, motonetistä motulia tai motoxia jne. teboilin öljyt on kans ihan hyviä ja niitä saapi hyvinkin monesta paikkaa. Olennainen juttu on kytkinlisäaine ja sopiva viskositeetti, ne kohilleen niin kyllä tulee hyvä.

Onko kukaan käyttäny delvaccia mopossa? Luokitukset on ainakin kattavat, laatu hyvää ja hinta kohtuullinen, isot pojat luottaa isoissa mopoissaan siihen, kannattaa varmaan testata!