Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tehoputket

25.7.2012 16:51

Hieno paisari :lol:

Re: Tehoputket

26.7.2012 23:02

Mulla tuli mopon (Rieju RRX -07) putkeen sormen mentävä reikä ja tätä on tuohon ohueen putkeen turha ruveta paikkailemaan hitsipillin kansaa ja ihan uusi vakioputki tulee kalliimmaksi kuin tehoputki. Nyt haluaisinkin vastauksen seuraavaan kysymykseen: Mistä tehoputkesta irtoaa enemmänkin vääntöä kuin tehoa? Eli ei siis ole tarvetta millekkään maailman kisaisimmalle piikkiputkelle vaan muutenkin kovavääntöistä pyörää tukevalle vääntöputkelle ja vielä siten, ettei putki houkuttele siniasuisia koppalakkeja liian läheistä tuttavuutta tekemään. Kevariveroihinkaan ei olisi varaa, mutta luulempa ettei tuo sen rajan yli kiipeä kun on rajoitin tajoittamas kierrokset 9500rpm. Kiitos jo näin etukäteen.

Re: Tehoputket

26.7.2012 23:41

Kuinkas ohutta peltiä se putki sitte muka on, jos ei pysty perus hitsillä korjata?

Ja mopossa se nyt on niin, että enemmän tehoa=enemmän vääntöä. Mutta sulle sopis varmaan Metra tai Noxi. Kummatki hiljasia ja vääntää ihan hyvin. LeoVinceki menis muuten mutta kilkattaa eikä äänet oo muutenkaa hirveen pienet.

Re: Tehoputket

27.7.2012 14:46

On menny putki niin ohueksi ajan mittaan, että hyvä jos on millin luokkaa tuo alkuukäyrä ja paisariki kokenu aika pahasti Suomalaisen tienhoidon suolavesiraiskauksen. On lähes turhaa ruveta hitsaamaan kasaan.
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 27.7.2012 23:36, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Poistettu tarpeeton lainaus.

Re: Tehoputket

28.7.2012 11:59

Ai siis sulla on kaasupilli? Kyllä sillä saa sen hitsattua, en mikään ammattilainen ole mutta takuulla voi hitsata kasaan. Kaasulla kun hitsaa niin ei ole niin justiinsa niiden pintojen puhdistus eli ei haittaa vaikka hitsattavalta alueelta löytyy maalia tms. Tuommosen takia ei mun mielestä kannata alkaa ostamaan uutta putkea (paitsi jos se on tekosyy teharin ostolle :lol: )

Re: Tehoputket

28.7.2012 13:14

Jep, kaasullahan menee kyllä ja pitäs millistä vielä mikilläki saada ihan hyvin hitsattuu. Toki se putkin kunnossapito on myös hyvä asia, ettei noin pääse käymään että ruostuu olemattomiin.

Re: Tehoputket

28.7.2012 13:45

Paljonkoha sais noin drd:llä huippuja rajottmaton cdi, 12/53 ja metrakit thrower?

Re: Tehoputket

28.7.2012 20:24

jaksaakohan dt vetää arrowin kanssa vielä vaikka 13-50 väleillä?kyllä?

Re: Tehoputket

28.7.2012 22:29

Eiiköhän, mutta ite suosittelisin silti 11/50 tai 12/50 välejä, jälkimmäiset ehkä "paremmat".

Re: Tehoputket

29.7.2012 0:40

Ei kyllä mulla ainakaan jaksanut 6. vaihteella kuin pelkästään munakupissa :lol: 12-50 välit parhaat, 11-50 väleillä huutaa liikaa mun makuun ainakin, ja 12-50 väleillä kiihtyykin vielä hyvin ja huiput kohoaa sinne + 90km/h ;)

Re: Tehoputket

29.7.2012 19:36

Lyhkäsellä googletuksella ja kavereilta kyselyllä en löytänyt vastausta, joten miten paljon RABASAN Technigas enoxia pitää muokata että menee Minarellim AM6. Ja onko se erillainen tehoissaan ku vastaavasti minarellille tehty putki. Kiire on.

Re: Tehoputket

29.7.2012 20:34

Niittenhän pitäs mennä päittäin, kun on sopiva holkki. Runkokiinnike ei tietenkää välttämättä sovi...

Re: Tehoputket

29.7.2012 20:42

Asia selvä, ei noi pikkumuutokset oo mitenkää vaikeita tehä.

Re: Tehoputket

29.7.2012 21:02

Rungon kiinnike vaa nippusiteellä tai reikänauhalla! :D

Re: Tehoputket

31.7.2012 16:14

myykää joku mulle turbokitti am6:een. mopo on vanhan mallin xps. hinta <50e. pistäkää privaa!