Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

21.4.2013 15:53

Aquan.

Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

29.4.2013 22:51

Kokusan valmistaa myös sopivaa mallia puchiin, AM6 sähköt on myös miltei bolt on kamaa.

Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

2.5.2013 0:41

Ja on olemassa ohjelmoitava CDI-sytytys, bolttoon asennus.

Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

8.5.2013 17:38

Voisiko joku mitata paljonko on bosch sytytyksen aluslevyn halkaisija?
Tarvisi aika tarkan mitan. Pitää työstää uusi aluslevy aquan syttyosille ja ei mistään löytynyt malliksi alkuperäistä aluslevyä.

Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

9.5.2013 16:23

Löyty tallista mäntä lukee jpc ja p_1005/ mitään tietoo?
Taitaa olla 48mm

Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

9.5.2013 20:57

Jos on reikä männänrenkaan alla imupuolella niin on 75 JPC:n mäntä.

Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

17.5.2013 13:41

Onko olemassa mitään hyvää ja helppoa konstia korjata kampiakselin laakerin kulunut laakeripesä? Laakerin ulkokooli on pyörinyt laakerin mukana ja kuluttanut lohkon laakeripesän niin väljäksi että kooli putoaa pois sieltä.
Siihen on joskus naputeltu pistepuikolla koloja että pysyisi paremmin mutta ei auta enää.

Toimisiko kemiallinen metalli tässä? Yksi vaihtoehto tietysti olisi koneistamo jossa sorvaisivat pesän isommaksi ja teräsholkki siihen lämpösovitteella. Se kuitenkin on liian kallis vaihtoehto.

Lohkoakaan en haluaisi vaihtaa kun tuosta on työstetty huuhtelut yms 75cc:lle sopivaksi.

Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

17.5.2013 15:47

Vie esim amikseen työstettäväksi, ei ole kallis homma mielestäni.
Tai etsit isomman laakerin kiinteällä koolilla.

Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

19.5.2013 17:11

Millaista mäntää suosittelette metrakitin viiskympille,
steptwo/forte on ihan siinä rajoilla että jääkö katkoskohdat isompien huuhteluiden reunalle/kohdalle että miten on?
Ja onko kenelläkään kokemusta tuosta m-renkaiden lukistappien uudelleen sijoittamisesta että onko millainen savotta ja onnistuuko koti oloissa?

Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

19.5.2013 23:31

nyt on papiskassa kaasarina dellorto me16bs ;)
sinäänsä toimii ihan hyvin mutta alaväännöt hävis täysin :roll: mitenköhän on ku vakio bingilläkin kiihtyi paremmin 45 asti mutta tuolla lortolla meni 55 asti, mutta ne alaväännöt olis mukava saada takas

Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

20.5.2013 14:19

Oisko mahollista että osakaasun säädöt on ihan perziillään? Pysyykö tyhjäkäynnillä vaivatta käynnissä ja toimiiko hyvin täyskaasulla (ei röpötä tai booaa)? Neulan asentoa säätämällä kannattaa testata muuttuisko toiminta parempaan suuntaan.

Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

20.5.2013 14:49

Vähän tuntuu boooavan neulan sokka alimmassa tällähetkellä. Tyhjänkäynti toimii hyvin. Varsinkin booaa jos painaa kaasun pohjaan pienestä vauhdista. Mutta puolikaasulla toimii jo paremmin.

Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

20.5.2013 22:29

Tietopankista kaasarin säätöoppaalta neuvoja ja sitten vaan säädät kohilleen, niin alkaa väännöt palaamaan ;)

Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

21.5.2013 23:00

Onko hyvin jos pappiksen saa kulkemaan 55km/h ilman viilausta? Ja mitä voisi tehä että saisi kovempaa menemään isomman kaasarin, teharin ja viilauksen lisäksi?
Ja jos jollain on vanhempia dellorton suuttimia 75-82 nii yv:tä tulemaan

Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

21.5.2013 23:11

Koitappa se pytyn korotuspala tehä.